pelletketel

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
andre-34
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 06/02/07, 11:50




par andre-34 » 03/02/08, 20:02

Christophe schreef:Ralala dat negatieve en ongegronde vooroordeel over pellets ... hier is een artikel over normen en eigenschappen: pellet eigenschappen en normen

Hun productie wordt verkregen door SINTERING dus 0 lijmen of bindmiddelen.

Nu is het niet zeker dat er geen slimme kleintjes (kleine producenten) zijn die behandeld houtafval in hun pellets stoppen ...

Het kan met name in de toekomst gebeuren wanneer de vraag toeneemt, zie onderwerp Pelletprijzen


in feite heb ik geen vooroordelen over dit onderwerp ... ik had gewoon gehoord dat we vooral de restanten van spaanplaatpanelen konden gebruiken, vandaar mijn vraag.

Mijn buurman is niet groener dan een ander, maar hij verbrandt echt hout in zijn open haard.
Het stinkt en het stinkt in de hele buurt.

Zelfs als het overigens eiken was, is het erg storend. Ik denk dat het ook verband houdt met de ketel.

Hier herinnert het me eraan dat ik een "groen" kende die oud parket zo goed ultra behandeld in zijn open haard verbrandde ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 03/02/08, 20:06

andre-34 schreef:in feite heb ik geen vooroordelen over dit onderwerp ... ik had gewoon gehoord dat we vooral de restanten van spaanplaatpanelen konden gebruiken, vandaar mijn vraag.


Gebruikt in? De pellets? Dat zou me verbazen ...
Er circuleert echt zoiets als informatie over de Pellets ...

Aan de andere kant is de grondstof hetzelfde: zaagsel, dus misschien heb je dat gehoord?
0 x
Lionel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 03/02/08, 19:06
Plaats: AUDE

pelletketel




par Lionel » 03/02/08, 20:07

Laurent

Ik ben niet naar de Oertli-site geweest, maar als Gegyx gelijk heeft, moet uw ketel zijn vermogen naar behoefte regelen. Dit is het enorme voordeel van vermogensmodulatie. Deze modulatie wordt verzekerd door de interne regeling van de ketel. Het moet worden geconfigureerd in functie van de behoeften (aantal circuits, prioriteit SWW of niet, actie op mengklep verwarming of niet, actie op pompen of niet, SWW-temperaturen en maximum en / of minimum verwarmingsdebiet, vermogensmodulatiebereik, ESC en verwarmingsprogrammering, verwarmingshelling, ... U heeft het volledige inbedrijfstellingsdocument nodig en leest het volledig. Ik betwijfel absoluut of een pelletketel kan moduleren vanaf 4 KW. Wees soms op uw hoede voor de prestaties aangegeven door de bouwers.
Als de ketel overstroomd is, verdient het de voorkeur om een ​​buffertank te installeren. Verwarmingsregeling met een driewegklep wordt noodzakelijk. Het kan nodig zijn om de installatie onder controle te voltooien als de interne ketelsturing beperkt is.
Het is vooral nodig om de kwaliteit van de verbranding te controleren. Je moet natuurlijk ook een samenhangend hydraulisch schema hebben.
22 Kw voor 170 m2 zijn overweldigend, tenzij je de tocht verwarmt, ongeacht je klimaatzone in Frankrijk. Tenzij je in Siberië bent ??. Zelfs in het tapwater heeft u dit nauwelijks nodig, behalve een grote populatie in huis en intensieve aftappieken.
Een consumptie van 8 ton is waanvoorstellingen.
Is het een bedrijfsinstallatie of een autoconstructie? Een bedrijf moet u een werkvoorziening bieden. Als het autobouw is om te sparen, jammer voor je, je bent niet klaar met worstelen.
Ik stop daar even

Lionel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: houtpelletketel




par Philippe Schutt » 03/02/08, 20:59

laurent68 schreef:Deze ketel in dienst, in een nieuw huis van 170 m²

het is grotendeels te groot, je zou op je gemak 250 tot 300m² kunnen verwarmen.
laurent68 schreef:sinds november 2006 heeft (het) meer dan 8 ton pellets in één jaar verbrand, met een gemiddelde van één ton per maand tijdens de winter van 2006/2007, hoewel bijzonder mild.
uw pelletleverancier is tevreden, dat is het al
laurent68 schreef:Het probleem met deze ketel is dat deze op constante temperatuur werkt, ongeacht de externe sensor, de temperatuur in de buffertank of het werkelijke verbruik van sanitair warm water of verwarming.
dit is geen probleem, en het is niet de bron van dergelijk verbruik.
laurent68 schreef:Na verschillende keren bij de fabrikant te hebben geklaagd, is mij altijd verteld dat alles perfect werkt en dat ik alleen meer moet weten voordat ik dit product koop.
Niet leuk, en het lijkt erop dat het de vaardigheid op dit type verwarming ontbreekt
laurent68 schreef:Ik ben daarom op zoek naar een andere gelukkige eigenaar van een OERTLI houtpelletketel of een andere persoon die me technisch advies of advies kan geven over verhaal.
Deze producten moeten aan een norm voldoen, ik heb het nummer niet in gedachten, maar ik kan zoeken als dat nodig is. Ze zijn in ieder geval niet slecht, en als je zo'n consumptie hebt, moet je kijken naar de instel- en programmeerkant, of je consumeert ergens al die calorieën die het produceert.
Om te beginnen raad ik je aan om de bewegwijzering van het beest te bekijken, die je zijn prestaties zou moeten vertellen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/02/08, 19:23

Dirk Pitt schreef:zeer goede did67-analyse
in feite is de oertli-ketel in kwestie een aanpassing met een extra pelletbrander (van een ander merk, denk ik) bovendien is de door Laurent aangegeven regeling niet bedoeld om een ​​driewegklep te regelen !!!!


Dat leek me ... Dus helaas, slechte keuze voor onze vriend Laurent !!!

anderzijds heeft het een accumulatieballon van 750 liter. Ik weet niet hoe de uitgang van de ballon wordt geregeld naar de radiatoren ???


Het is nu de enige oplossing om de schade te beperken: warm water produceren met de "minst mogelijke efficiëntie" (gebruik de ketel volledig en met een minimum aan stops / herstarts) + gebruik dit warme water zo spaarzaam mogelijk door een regelaar die de 3-wegklep als functie van een buitenvoeler en eventueel van een kamerthermostaat binnen ...

Ik vond de doc op zijn ketel en ik denk dat ik hem kan helpen als het alleen problemen met reguleren zijn omdat ik het onderwerp op mijn OKOFEN heb verdiept. (Niet ver van een volledige winter om alles te regelen onberispelijke parameters) dat het installatieprogramma tevreden is met de fabrieksparameters. maar deze winter is het perfect en het verbruik lijkt zeer redelijk (ik denk dat ik minder dan 3 ton ben voor 110m² in Isere)
de fabrieksparameters zijn veelzijdig, maar vaak niet geschikt voor de specifieke omstandigheden.


1) De Okofen is niet het gemakkelijkst aan te passen; de mededeling over deze vraag is niet het sterke punt ervan; dat gezegd hebbende, ik wacht op de bevestiging van de extreme kou, maar binnen een paar dagen ben ik goed ingeburgerd (onthoud dat je niet meer dan één aanpassingswijziging per dag moet maken, anders raken we in de war!); dat gezegd hebbende, ik nam de parameters (helling en voet van de bocht) van mijn Viessmann en ik paste me een beetje aan (mijn Okofen is minder krachtig en de temperatuurstijgingen zijn langzamer met pellets dan met brandstof) ... En de instructies voor de Viessmann (die ik nog heb) is explicieter. De aanpassing van de helling en de voet van de bocht is precies hetzelfde, ongeacht de ketel, die uiteindelijk alleen de bron van warm water is!

2) Per definitie zijn de parameters van een driewegregeling specifiek voor het huis: uitwisselingsoppervlakken (het woonoppervlak is slechts een ruwe benadering), thermische weerstand van elk oppervlak, traagheid van de binnenwanden (een massieve betonnen muur reageren als een gipsplaat die niet zal reageren als een lambrisering op een houten frame, enz ...), en natuurlijk type verwarming - vloerverwarming, of radiatoren met een min of meer groot oppervlak, inertie (gegoten, at ... ) ...

Het is voor een deel dus heel normaal dat je je moet aanpassen aan je eigen situatie ... Je moet de verwarmingsmonteur niet altijd de schuld geven! Ik denk dat dit allemaal berekend moet kunnen worden, maar als ik de berekening alleen voor het vermogen zie, zul je begrepen hebben dat het iets anders is om de helling en de voet van de curve te berekenen!

De tegenslag van Laurent zou potentiële kandidaten voor dit type verwarming moeten verlichten:

1) Pellets zijn een hoogwaardige en uiteindelijk vrij dure brandstof ("seulement"30 tot 40% goedkoper dan stookolie!). Het is niet het hout dat je zelf maakt tijdens vakanties met de mooie tractor in het nabijgelegen bos! Het is vervelend - en lastig - al die verwarring rond" houtverwarming "!

2) Je hebt absoluut eersteklas ketels nodig. Anders is het een debacle!

Het moet duidelijk zijn dat een pelletketel een veel complexer mechanisme is dan een olie- of gasketel. Wie niet overtuigd is, hoeft alleen te bedenken dat het veel moeilijker is om een ​​kampvuur aan te steken dan een gascamping! En ik heb het niet over het succesvol laten sudderen van een cassoulet - om niet te zeggen zuurkool! - met de een of de ander !!!

3) Ik zou als minimumwaarborg adviseren om alleen gesubsidieerde producten in Duitsland / Oostenrijk te overwegen. Dit garandeert 90% efficiëntie, gebaseerd op onafhankelijke tests. Ik heb al een paar merken genoemd die rond de 95% komen.

Anders loop je het risico teleurgesteld te worden en geld te verliezen. Een beetje alsof we een goede oude gietijzeren brandstofboiler uit onze jeugd hadden geïnstalleerd en verrast waren dat de brandstofrekening steil was.

Ik herinner de kandidaten eraan dat ik een belangrijk document heb over de prestaties en emissies van een groot aantal merken en modellen. Helaas in het Duits. Ik wil delen.

4) Het is ook absoluut noodzakelijk uit respect voor het milieu, want wie zegt dat slechte prestaties over het algemeen een aanzienlijke toename van de uitstoot betekenen - het is niet alleen de CO² in de gassen die door een pelletketel worden uitgestoten, zelfs de beste !!!
Dernière édition par Did67 de 04 / 02 / 08, 21: 48, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: korrels




par Did67 » 04/02/08, 20:28

andre-34 schreef:Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat er in de atmosfeer wordt verspreid door zo te verwarmen?


Ik ben bezig met het verzamelen van informatie van Duitse, Oostenrijkse, Zweedse sites ... Ik denk dat we iets zullen produceren, met Christophe?

Emissies die verband houden met houtverbranding zijn momenteel een "hot" onderwerp ...

Maar let op. Wat is al duidelijk:

1) Er is een olie- en gaslobby, die ietwat bevooroordeelde informatie richting de pers "distilleert" ... En de media doen niet altijd uitgebreid onderzoek. Ze publiceren ...

2) ER is een enorme verwarring. De verbranding van niet erg droog hout in een inbouwhaard en de verbranding van gestandaardiseerde pellets worden ook bij elkaar gegroepeerd onder "hout" ... We spelen niet in dezelfde klasse wat betreft emissies !!!

Er zijn kroonluchters tussen de verschillende kwaliteiten brandstof (min of meer gedesuffled, enz.) En de ketels. Dus ik heb de indruk dat iedereen "bewijst" wat hem interesseert !!!

3) U zegt dat uw buurman hout verbrandt - en geen pellets. Daar is het duidelijk. Het is een behoorlijke vervuiling, ook al staan ​​er kroonluchters tussen de kachels van grootmoeder en de "turboketels" van nu!

4) De pellets zijn CO²-neutraal. Maar helemaal niet in emissies. Als eerste benadering zijn de emissies van de belangrijkste verontreinigende stoffen (NOx, CO) 2 tot 3 keer die van de modernste brandstofketels. Voor SO² is het iets minder. Daarnaast zijn er koolstofderivaten in het geval van pellets. Er zijn ook meer microdeeltjes dan bij stookolie. Maar we blijven, met de juiste ketels, grotendeels in de strengste Germaanse normen.

5) Alles is nog erger als het hout nat is en als we onzin toevoegen (plastic, verf, vernis) ...


Of kunnen er andere resten in deze pellets zitten, waaronder lijmen?


Christophe zei het: "normaal gesproken niet". Geen lijm of ander residu. Daarna kunt u door uw leverancier te kiezen alsnog het risico beperken. Maar ik geef altijd aan dat je pellets moet kopen "gecertificeerde"Din of Din + of Onorm en niet"qualite"Din of Onorm.

Zelfs certificering garandeert echter niet de integriteit van de fabrikant. Maar als hij de moeite neemt om gecertificeerd te worden, is dat waarschijnlijk omdat hij eerlijk is (het is als "biologisch", we weten niet zeker of we niet misbruikt worden omdat de certificerende instantie niet elke dag aanwezig is!).

Ps: er is ook slechte brandstof!
Dernière édition par Did67 de 04 / 02 / 08, 21: 41, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: pelletketel




par Did67 » 04/02/08, 21:40

Lionel schrijft: uw ketel moet zijn vermogen naar behoefte regelen.


Dat vraag ik me af! Wat betreft een pelletvoeding aangepast op een klassieke ketel (hout, veronderstel ik), ben ik daar niet zo zeker van! Ik zag niets over de mogelijkheid van modulatie op hun site! Misschien is het een "alles of niets" -regeling, en geen modulatie ???


Ik betwijfel absoluut of een pelletketel kan moduleren vanaf 4 KW.


Je vergist je. De belangrijkste modellen die ik heb bestudeerd voordat ik besloot (Guntamatic, Hargassner, Okofen) moduleren automatisch tussen 25% en 100% (nominaal vermogen).

BLT-tests (onafhankelijke Oostenrijkse instantie) geven de opbrengsten, emissies, gastemperaturen, enz ... telkens op 100% en op 30 of 25%. Of voor een 15 kW-model, modulatie tot 4 of 5 kW kW!

Wees soms op uw hoede voor de prestaties die door de fabrikanten worden aangegeven.


Precies. Men moet toujours pas op. De marketingafdeling wordt betaald om te verkopen. Zelfs shit.

Voor veel merken zijn er echter betrouwbare gegevens uit onafhankelijke tests. Gelukkig in het Duits, op Duitse of Oostenrijkse sites (soms tweetalig op Zwitserse sites).

Om te illustreren wat u zegt: de Okofen PESK 15 (15 kW, condensatie) die ik kocht, wordt verkocht voor een rendement "tot 104%" volgens de brochures - hoewel hij werd getest op 100,6% (bij nominaal vermogen van 15 kW) en 98,2% bij verminderde belasting (5 kW). Geen van deze gegevens verschijnt in de prospectussen of op de site. Ze zijn opgenomen in de bijlagen van de documenten die na aankoop worden overhandigd, onder verwijzing naar de BLT Wieselburg (Oostenrijkse keuringsinstantie). Gelukkig zet hij zijn protocollen en testrapporten online !!! Dus ik kende ze voordat ik ze kocht (zoals de resultaten van de Hargassner of de Guntamatic).

In Frankrijk moet je tot het uiterste gaan. Ik heb geen serieus advies gekregen van de betaalde organisaties over onze belastingen om ons hierover te informeren. Niets. Uit hun engelenpraat over "pellets zijn geweldig", niemand. Niets over condensatie. Niets over de respectievelijke voordelen / nadelen van keramische haarden, vulkaanbranders, enz ... Ik sprak Mars !!! Gelukkig ben ik tweetalig. Dus ik begon Duitstalige sites aan te vallen. En daar, bingo!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 18/02/08, 09:30

niettemin is er de norm EN 303-5, die onder meer de methoden en technieken van de tests, de bewegwijzeringplicht enz. vastlegt.
Het vermogen bij deellast is een van de cijfers die op het typeplaatje van de machine moeten voorkomen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/02/08, 10:40

Philippe Schutt schreef:niettemin is er de norm EN 303-5, die onder meer de methoden en technieken van de tests, de bewegwijzeringplicht enz. vastlegt.
Het vermogen bij deellast is een van de cijfers die op het typeplaatje van de machine moeten voorkomen.


Ik heb het label van mijn Okofen voor me. Het toont het vermogen, bouwjaar, model, serienummer, brandstof, druk, maximale bedrijfstemperatuur, enz ... GEEN prestatie!

Mijn standpunt was dat van een toekomstige klant. In deze situatie heb je grote moeite om "geverifieerde" informatie te verzamelen over de opbrengsten, de uitstootpercentages van verschillende merken ... In de brochures vind je doorgaans de "beste" gemeten opbrengst, zonder de voorwaarden te specificeren waaronder deze werd verkregen . Mo oKofen met condensatie werd aangeboden met de aanduiding "tot 104% rendement" ...

Toen ik mijn Okofen eenmaal had gekocht, was de technische documentatie die erbij zat erg compleet en bevatte alle gegevens van de tests bij de BLT in Wieselburg (2 volledige pagina's). Het zijn deze gegevens die ik eerder op internet had gevonden, niet zonder problemen ...

Dus nee, ik vind de informatie niet voldoende en objectief om u te laten besluiten een uitgave van € 17 te maken (in mijn geval). En ik denk dat het de rol van de adviesorganen zou zijn om ze voor ons beschikbaar te stellen. Ik herhaal mezelf: ik heb helemaal niets gevonden op dit niveau!

En u moet weten dat machines gelabeld zijn die niet erg goed lijken te werken als u zich aan bepaalde regels houdt forums...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 18/02/08, 11:09

uittreksel uit de norm:

"
8 Markering
Elk apparaat moet permanent en leesbaar worden gemarkeerd op een plaats waar het toegankelijk is, zodat de
informatie kan worden afgelezen wanneer het apparaat op zijn definitieve plaats staat, met de volgende minimale informatie:
⎯ naam van de fabrikant of geregistreerd handelsmerk;
⎯ type en modelnummer of benaming om het apparaat te kunnen identificeren;
⎯ nominaal vermogen van de ketel (indien relevant) en ruimteverwarming in kilowatt, of een reeks vermogens (afhankelijk
op brandstoftypes, indien van toepassing), verminderde warmteafgifte in kW;
⎯ nummer van deze Europese norm
⎯ gemeten CO-concentratie bij 13% zuurstofgehalte en het bepaalde apparaatrendement bij nominaal
warmteafgifte en verminderde warmteafgifte, zoals gedefinieerd in respectievelijk 6.3 en 6.4;
⎯ toegestane maximale bedrijfsdruk van het water [in bar], indien van toepassing;
⎯ “lees en volg de bedieningsinstructies”;
⎯ "gebruik alleen aanbevolen brandstoffen";
⎯ minimale veiligheidsafstanden tot brandbare materialen, indien van toepassing;
⎯ verbruik van elektrische hulpenergie.
Als een label wordt gebruikt, moet het duurzaam en slijtvast zijn. Onder normale bedrijfsomstandigheden mag het label dat niet
verkleuren, waardoor informatie moeilijk leesbaar wordt. Zelfklevende etiketten zullen hierdoor niet losraken
van vocht of temperatuur.
"

uiteraard niet gerespecteerd gezien uw ervaring!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 252-gasten