KENDERV-motor: motor met gesloten circuit

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/06/08, 23:53

Meneer de uitvinder, kunnen we alstublieft een PV-diagram van de cyclus krijgen?

Hier is die van een diesel (sabathé gemengde cyclus):
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16177
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 13/06/08, 00:31

Naar mijn mening is het de Brayton Joule "Mr Freeze" -versie
Beeld
Ik had plezier met een berekening met de hypothese van een omkeerbare adiabatische expansie met een factor 10 (P0=200 Bar tot P=20 Bar) van een ideaal gas...van T0 =20°C=293K.
Welnu, ik vind dat de temperatuur aan het einde van de relaxatie T=-121°C is

Om naar -250°C te gaan, moet u de decompressiesnelheid verhogen naar 7000 :schok: , bijvoorbeeld van 200 Bar naar 0,03 Bar :schok: dit is niet in één stap te realiseren. Er is een cascade van decompressiefasen vereist.

Trouwens, wat heeft het voor zin... zoals Christophe zegt, er is geen koude thermostaat onder -250°C beschikbaar... (let op de quit op het PV-diagram, zonder de quit, Het werkt niet...)

PS:
Voor thermoventilatoren: T=T0 (P0/P)^(-2/7) met temperatuur in Kelvin, komt uit de wet van Laplace T^g P^(1-g)=cte voor een isentropisch met g= 1,4 de Mayer-coëfficiënt
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 14/06/08, 10:39

De cycli zijn verschillend, er is geen verbranding of verandering van toestand van de vloeistof die in gasvorm blijft

waarom een ​​compressieverhouding van 7000?

je hoeft alleen maar te weten of je de thermische energie die in de warmtewisselaar wordt geabsorbeerd tijdens het uitzetten echt kunt omzetten in mechanische energie

drukval veroorzaakt door expansie zonder warmte-uitwisseling?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 14/06/08, 10:45

Au!!! Remundo, waar raak je bij betrokken? : Mrgreen: Het was de uitvinder die ik vroeg... :|

Het probleem, zoals je zegt, is dat er geen Q uit is, er is maar één Q in...

Voor de rest droog ik af :D Ik hield van thermo toen ik in de klas zat... maar het is toch een beetje oud... het is zoals alles als je niet oefent... : Mrgreen:
Dernière édition par Christophe de 14 / 06 / 08, 11: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 14/06/08, 10:58

en zelfs met oefening zijn er sommigen die nooit begaafd zijn geweest : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16177
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 14/06/08, 22:43

Capt_Maloche schreef:De cycli zijn verschillend, er is geen verbranding of verandering van toestand van de vloeistof die in gasvorm blijft

waarom een ​​compressieverhouding van 7000?

je hoeft alleen maar te weten of je de thermische energie die in de warmtewisselaar wordt geabsorbeerd tijdens het uitzetten echt kunt omzetten in mechanische energie

drukval veroorzaakt door expansie zonder warmte-uitwisseling?

Ah... geen verbranding natuurlijk, maar ongeveer isobare verwarming door de atmosfeer, JA!

De Brayton Joule werkt bij voorkeur met gas, zoals Kenderv suggereert met zijn H2.

De drukval is in feite adiabatisch, of, indien gewenst, zonder enige warmteoverdracht.

Het probleem is dat het aan het einde van de expansie nodig is om nog meer te koelen (vandaar de qout), anders GEEN cyclus en dus GEEN mechanisch werk.

We laten in thermo zien dat het gebied van de cyclus op het PV-diagram = de mechanische arbeid.

Als er aan het einde van de expansie geen koeling plaatsvindt, vindt de hercompressie plaats op hetzelfde pad als de expansie en recupereren we NIETS.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16177
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 14/06/08, 22:58

Hallo Christopher,

Ik reageer om je te irriteren : Cheesy: . Serieuzer: het is bedoeld om de schmilblick vooruit te helpen.

Kenderv komt nauwelijks in de buurt forum en naar mijn mening is het onmogelijk om de thermodynamische grondslagen van zijn machine te geven.

Hij blijft ook vrij om zijn “ophelderingen” te geven.

Ik zeg dit zonder minachtend te willen lijken, maar het is wetenschappelijk duidelijk dat het principe van deze machine, zoals hier gepresenteerd (d.w.z. zonder koeling aan het einde van de expansie) werkt niet.

Voor de berekeningen is dit de "domme" toepassing van de wet van Laplace met betrekking tot de omkeerbare adiabatische evoluties van een ideaal gas: T^g P^(1-g) = cte

Om in één enkele expansie van 20°C=293K, P0=200Bar naar T=-250°C=23K, P=? te gaan, moet je P0/P = 7000 hebben met g=1,4 (overeenkomend met een Diatomic Perfect Gas zoals H2),
ofwel P = P0/7000

Dat is 0,03 Bar, dat is een enorme decompressiesnelheid!! : Lol:

of Kenderv spreekt van 20 Bar, hij verkrijgt alleen onder deze omstandigheden T=151K=-121°C (met P0/P=200/20=10)

Te herzien : http://pagesperso-orange.fr/patrick.koh ... _energ.htm

tot +

Christophe schreef:Au!!! Remundo, waar raak je bij betrokken? : Mrgreen: Het was de uitvinder die ik vroeg... :|

Het probleem, zoals je zegt, is dat er geen Q uit is, er is maar één Q in...

Voor de rest droog ik af :D Ik hield van thermo toen ik in de klas zat... maar het is toch een beetje oud... het is zoals alles als je niet oefent... : Mrgreen:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 15/06/08, 16:36

Ik bevestig wat Remundo zojuist heeft uitgelegd: ontspannen heeft geen zin als er geen afkoeling plaatsvindt voordat het opnieuw wordt gecomprimeerd

een lage temperatuur doormaken heeft geen zin als er bij die temperatuur geen koudebron beschikbaar is

Erger nog, als het gas erg koud is, zal het warmte uit de omgevingslucht ontvangen als het systeem niet perfect geïsoleerd is: tijdens compressie zal het meer energie nodig hebben: de overgang naar lage temperatuur is een verlies!
0 x
mijn nicht
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 22/01/08, 09:09




par mijn nicht » 24/09/08, 21:03

Hallo,

Ik kom hierop terug forum om alvast iedereen te bedanken die op één of andere manier heeft bijgedragen aan het bekend maken van het project van mijn vader, Jean Cousin (pseudo: kenderv)...

Ik realiseer me dat ik niet veel heb gespecificeerd door dit onderwerp te maken, om zijn werk bekend te maken. Het doel voor ons is om Inpi te dwingen het project niet te onderdrukken. Dat werkte echt: omdat het ervoor zorgde dat mijn vader gecontacteerd kon worden door investeerders... En vandaag wachten we op het prototype: we zullen je onmiddellijk de resultaten laten weten, definitief of niet...

Het patent kon ook worden gepubliceerd: http://fr.espacenet.com/publicationDetails/biblio?CC=FR&NR=2913467A1&KC=A1&DB=fr.espacenet.com&locale=fr_FR

omdat mijn vader erin slaagde de Inpi ervan te overtuigen dat zijn uitvinding inderdaad het tweede principe respecteerde, maar op voorwaarde dat dit tweede principe werd gemoderniseerd, wat werd verklaard:

waar een warmtemotor alleen mee kan werken twee warmtebronnen:
een warme lente en koude lente: het middel dat warmte in arbeid omzet, ontvangt warmte van de hete bron en draagt ​​warmte over aan de koude bron


door de volgende formulering:

waar een warmtemotor alleen mee kan werken twee energiebronnen:
een warme lente en bron van energiewinning: de agent die warmte in werk omzet, ontvangt warmte van de hete bron en geeft energie vrij (resterende thermische energie) naar de energiewinningsbron


uitleg:

Bij stoommachines: de bron van energiewinning is de lucht- of watergekoelde condensor

In de Kenderv-engine: de hete bron is de atmosfeer (lucht of water). De energie-extractiebron is de versneller die gas uit de decompressiekamer zuigt en dit in de verwarmer pulseert.

Om dit systeem mechanische energie te laten leveren, moet het minder energie onttrekken dan het produceert, wat betekent dat er bij zeer lage temperaturen moet worden gewerkt.


Ik hoop dat dit je heeft overtuigd... zo niet, dan beloof ik je een video van de tests zodra ze worden uitgevoerd.

Wat de PV-tabel betreft, mijn vader wilde deze niet distribueren voordat het patent internationaal werd beschermd, maar aangezien het klaar is, is het hier:

Beeld

Bedankt en tot snel !
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 25/09/08, 09:52

Leuk om nieuws te hebben over de geplande datum. Ik kijk er naar uit om deze video te zien.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 290-gasten