KENDERV-motor: motor met gesloten circuit

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16133
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5245




par Remundo » 12/06/08, 15:15

Ja, maar hij was niet degene die contact met me opnam.

Ik heb de indruk dat degene die mij schreef oprecht en ongeïnteresseerd was. Ik citeerde hem liever niet aan de ene kant omdat hij me in PM schreef, aan de andere kant om hem niet te verwarren met die meneer Gas en Heat die er rokerig en geil uitziet : Cheesy: .

Als ze zich hier tenslotte willen manifesteren, hebben ze volledige vrijheid. : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 12/06/08, 17:57

Hallo wereld

Ik kwam net dit draadje tegen waar ik doorheen bladerde

Het systeem van meneer Cousin lijkt precies op een koelcircuit van een airconditioner (of warmtepomp)
Het gebruikt H2 bij een gecontroleerde druk als koelmiddel

Waterstof is zeker de meest "vloeibare" vloeistof die de beste uitwisselingen in een wisselaar mogelijk maakt

dan is het een kwestie van COP

Maar inderdaad, je hebt een hete bron nodig (condensor, afwijzing van energie door condensatie van de vloeistof) en een koude bron (verdamper, opname van energie door verdamping van de vloeistof)
en tussen de twee een compressor en een expander

blijkbaar heeft hij natuurlijk de expander vervangen door een turbine, maar de energie die wordt teruggewonnen uit de expansie is verwaarloosbaar, de energieën in kwestie zijn thermisch, dus hoe kunnen ze worden omgezet in mechanische energie?

Dus meneer Cousin, wat is de COP van uw machine?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 12/06/08, 19:30

Radiostilte meneer Neef?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/06/08, 21:55

voor een koelmachine is waterstof waardeloos

het is beter om een ​​gas te hebben dat bij de juiste temperatuur vloeibaar wordt: de verdampingswarmte is veel hoger dan de compressie- en uitzettingswarmte van een eenvoudig gas zoals waterstof

met een koelgas dat vloeibaar wordt, vertegenwoordigt de trigger een zeer laag vermogen dat zonder groot verlies kan worden vergeten

met een ideaal gas zoals waterstof is het terugwinnen van de energie van de expansie essentieel, anders zijn de prestaties betreurenswaardig
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 12/06/08, 21:57

En de H2 diffundeert in de materialen...maar de H2 is in de mode...hier is pkoi. Ik denk dat de uitvinder dit gas heeft vastgehouden... :?
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 12/06/08, 22:45

in de dagen van gallile geloofde iedereen dat de aarde plat was

niets wordt gecreëerd niets gaat verloren alles wordt getransformeerd


Ik geloof niet dat de Mendeliev-tabel compleet is

en ik denk dat elke verbranding vervuiling veroorzaakt

wat ontvlambaar is, brengt calamine, ongeacht de samenstelling

als ik het me goed herinner, werd mensen soms verteld dat het goed was om te roken en te drinken

een paar decennia later keerde het bedrijf terug in het tegenovergestelde

alles wat ik weet is dat ik niets weet
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16133
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5245




par Remundo » 12/06/08, 23:17

Christophe schreef:En de H2 diffundeert in de materialen...maar de H2 is in de mode...hier is pkoi. Ik denk dat de uitvinder dit gas heeft vastgehouden... :?

Verdorie, misschien...

Ik denk eerder dat hij dit gas heeft gekozen omdat het een van de zeldzame gassen is die niet vloeibaar wordt bij -250°C en omdat het uit water kan worden geproduceerd, waardoor "in de geest" een gasturbine kan worden gebouwd zonder last te hebben van veranderingen in staat.

Voor diffusie- en ontvlambaarheidsproblemen zou Helium zeker een betere keuze zijn. : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 12/06/08, 23:19

OOPS, er is een fout opgetreden in mijn cyclusregistratie:

Mmmh ...
geen toestandstransformatiefase van de vloeistof, alleen in de gasvormige toestand is de soortelijke warmte van waterstof erg laag...

Fiets:
1 energieabsorptie met een wisselaar, laten we een vloeistof toelaten van -250°C bij de inlaat van de wisselaar bij 200bar, de delta T is enorm!!, ofwel is de "verdamper/wisselaar" klein en volledig bevroren, of het gas (met lage soortelijke warmte) stijgt onmiddellijk naar omgevingstemperatuur in een te grote wisselaar

2 en 3 Expansie, door een mechanisch orgel, delta P: 180bar, ??? bij welke temperatuur daalt waterstof? -250°C? toegeven maar bij 20bar

4 compressie, van 1.2 naar 1.5 welke eenheid? , aangezien de wisselaar op 200 bar hoort te staan, zal het nodig zijn om van 20 naar 200 bar te comprimeren, d.w.z. een compressieverhouding van 10
maar de compressie verhoogt de temperatuur van de vloeistof, tot welke temperatuur? het hangt af van de energie die wordt hersteld naar de trigger...

Plots is de vloeistof niet bij -250°C ver verwijderd

Dan neemt de vloeistof in 1 energie op om zichzelf op 200bar te houden, enzovoort... moet nog zien

Welke energie bij de compressor?
Hoeveelheid energie geabsorbeerd door de wisselaar?
Mechanische energie hersteld naar de trekker?
Systeem COP?

moeilijk om waterstof te bevatten

Een filmpje van de zinzin?
Dernière édition par Capt_Maloche de 14 / 06 / 08, 10: 48, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 12/06/08, 23:20

-250°C... hoeveel plaatsen (lab) op aarde hebben deze temperatuur?
10, 20...30?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 12/06/08, 23:47

en gezien de uitleg van de man die ik citeerde, begrijpt hij niet veel van vloeistoffen

er is geen toestandsverandering van de vloeistof, dus we kunnen de energie in mechanische vorm terugwinnen, maar we hebben een volumetrische compressor nodig

de vloeistof wordt niet op -250°C gehouden, het is net als in een verdamper van een koelcircuit, u handhaaft de druk en het gas absorbeert geleidelijk de energie
daarom houdt de turbo geen water vast
het is niet waterdicht

de foto mag er zijn om onze sporen uit te wissen, zolang de man maar weet wat hij doet, wat de man die tegen ons praat niet lijkt te weten
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 399-gasten