KENDERV-motor: motor met gesloten circuit

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/06/08, 09:53

Nee, het bewijst gewoon hun mentaliteit.
Hoeveel zou het hen hebben gekost om het auteursrecht TE VERLATEN?

Advies: ga (nog een keer) je weg.
Dan doe je wat je wilt.
0 x
mijn nicht
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 22/01/08, 09:09




par mijn nicht » 10/06/08, 10:52

Christophe schreef:Nee, het bewijst gewoon hun mentaliteit.
Hoeveel zou het hen hebben gekost om het auteursrecht TE VERLATEN?

Advies: ga (nog een keer) je weg.
Dan doe je wat je wilt.


betreffende joomla:

www.joomlafacile.com schreef:Joomla is een open-source CMS met een licentie onder de GNU / GPL.
Wat is de GNU / GPL-licentie?
Dit betekent dat de software gratis is: u kunt deze vrij gebruiken, wijzigen en opnieuw verspreiden.
Als de broncode echter kan worden gewijzigd, brengt deze licentie twee belangrijke verplichtingen met zich mee:

1. Wis geen copyright in bestanden
(bovendien verandert het niets voor de gebruiker: hij ziet het niet tenzij hij naar de broncode kijkt van de pagina die hij bezoekt)
2. Wijzig het type van de originele licentie niet.

Een derde verplichting, meer "filosofisch" dan legaal, zou vereisen dat Joomla! Wordt geciteerd via een link op de site die is gemaakt met (standaard staat er een in de voettekst, die van deze plaats kan worden verwijderd). Dit punt verdeelt de Franstalige gemeenschap in twee scholen: degenen die absoluut een link achterlaten als dank voor dit programma dat ons ter beschikking is gesteld, om het meer bekend te maken en zo deel te nemen aan de ontwikkeling ervan, en de andere omdat het geen wettelijke verplichting.

Bron: http: //www.joomlafacile.com/content/view/240/61/


aan de andere kant zeg ik niet dat het niet verlaten van het auteursrecht een luxe zou zijn geweest, maar het gaat duidelijk om investeerders, dat wil zeggen mensen die een zeer snel rendement op hun investering willen ... Verrast open source je ?

is het een belofte van incompetentie? Zijn het dieven? wie steelt wat? de technologie die ze proberen te ontwikkelen?

Het doel van dit forum of liever gezegd forumWat zijn eurs die naar deze site komen? breek graan bij elke poging tot verandering ???

of gewoon sommige mensen die tevreden zijn met duimen terwijl anderen jarenlang graven om oplossingen te vinden ...

Ik vind het zielig en beledigend van je Christophe om te zeggen: "Ga je gang, deze uitvinding is pure onzin, ik wil als bewijs dat ze Joomla gebruiken zonder een spoor achter te laten op hun site ..." ah ja? weet je zeker dat ? dus zoals je hebt opgemerkt, is het de basissjabloon die wordt gebruikt ... we kunnen discreter doen! en bovenal gebruiken ze joomla, rekening houdend met de verplichting om het auteursrecht geregistreerd te laten in de bron van de site ...

ik eindelijk, het is niet eens deze onzin die me doet springen !! het is om te zien hoe gemakkelijk het is om het werk van een heel leven te beoordelen (zonder iets te begrijpen)!

Bedankt voor zoveel respect! :frons:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/06/08, 10:59

:schok: :schok: Uh, wat is uw probleem met mijn opmerking? Heeft u aandelen bij hen? Heeft u bijgedragen?

Het voorkomt niet, ik weet niet hoe het met je zit, maar ik heb te veel oplichting op het net gezien die magie en revolutionaire motoren verkoopt ... bovendien zijn er tientallen hier gepresenteerd forum...

En op dit forum, Ik kan ervoor instaan, we zijn hier niet om te dromen, laat staan ​​om reclame te maken voor de fondsenwerving van een louche investeerder op hypothetische uitvinding (je kunt een onderzoek doen, we hebben er meer dan één herverpakt), maar om het concreet te maken.

Serieuze investeerders nemen geen Open Source maar betalen een paar duizend euro voor een echte site ... ik leid hieruit af dat ze vooral het geld van anderen willen investeren ... met een snel rendement ... zoals "iedereen" ... uiteraard ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/06/08, 11:10

Ah, ik heb een belangrijk bericht van Bham gemist ...

Dus myCousin = Kenderv?

Ik ben misschien een beetje snel meegesleept, dus neem me niet kwalijk :)

Maar vraag: waar zijn de eerste resultaten van een eerste prototype getest door een universiteit of gelijkwaardig?

Omdat voor mij momenteel de inhoud van uw site (.pdf inbegrepen) virtueel is, enkele diagrammen, foto's en enkele technologische speculaties met mooie foto's van knipsels. Voor mij is er momenteel niet veel anders ...

Heeft u deze 2 onderdelen minimaal één dag in elkaar gezet? Het ziet er echt uit als een DIY gebaseerd op een Turbo ...Turbines zijn echter turbines die werken met een lage druk maar met een hoog debiet ... het omgekeerde van wat wordt uitgelegd in de diagrammen (200 bar), dus hoe leg je dit uit?

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 10/06/08, 15:14

Christophe Ik vind jullie allemaal hetzelfde virulent en niet erg objectief over dit product; we worden niet aangeboden om het onmiddellijk te kopen, we zeggen alleen dat de heer Cousin een idee wilde ontwikkelen, dat hij deed wat nodig was om zich bekend te maken bij investeerders en dat sommigen van hen het lijken te geloven.
Zo nee, zou zo'n site dan bestaan?
Nou, ik weet je antwoord al, het is bluf, ... etc.
Maar denk je dat het voor investeerders interessant is om een ​​site alleen te maken om mensen te laten dromen, of om zichzelf bekend te maken? Bovendien verkopen ze momenteel niets.
Er gaat een enorme markt voor alternatieve energie open en sommige investeerders hopen er het beste van te maken; en des te beter, want anders zou er niets bewegen.
Dus wees geduldig voordat je een negatief advies uitbrengt, de dingen vorderen langzaam, de heer Cousin zal ons waarschijnlijk een video van een prototype kunnen presenteren (in september), tenzij hij de receptie over econologie te sektarisch vindt, een houding die heel goed zou kunnen, schade dit op de lange termijn forum.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/06/08, 15:56

Ik zeg niet dat het blauw is, ik zeg dat het me heel licht lijkt ...

Voordat we via internet geld vragen en contact opnemen met de pers, maken we een prototype dat werkt in zijn garage.

Zelfs als dit proto slechts 1% van de prestaties van het eindproduct heeft. Oké, waar is dit proto? Omdat ik daar de indruk heb dat we voor een nieuwe Mikhail staan ​​...

Ik hoop dat ik het mis heb.

Anders geef ik er de voorkeur aan om sektarisch te zijn en een paar mensen achter me te laten dan reclame te maken voor dingen die nergens anders bestaan ​​dan in de hoofden van hun megalomane uitvinders die geloven de wereld te redden... vooral als er een geldinzamelingsevenement is.

Ik heb genoeg gegeven in dit genre. Bekijk er nog een: https://www.econologie.com/forums/projet-sym ... t5508.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16171
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 10/06/08, 17:58

Hallo iedereen,

Ik zie dat er dingen bewegen op de machine van Kenderv, ik ging naar zijn site en eindelijk begrijpen we "het principe".

Dit is een gesloten circuit van diwaterstof dichtbij de werking van een gasturbine, met een compressieturbine (de kleine compressor die terugkeert naar de wisselaar) en een expansieturbine (de grote 200Bar-> 20 Bar).
Beeld
"Dit systeem van standaardafmetingen kan 39 kW of 53 pk produceren door werkt alleen op de temperatuur van de omgevingslucht"

Maar er zit een fundamentele conceptuele fout in dit systeem. Er is een hete bron (de omgevingslucht die zijn calorieën afgeeft aan de hogedrukvloeistof in de wisselaar), behalve dat er geen koude bron is (een bron waaraan de vloeistof calorieën kan leveren bij lage druk). Wanneer de H2 ontspant, bereikt hij -250 °. Om het systeem te laten werken, zou een koude bron van minimaal -260 ° nodig zijn.tussen de 2 turbines.. We flirten ook met het absolute nulpunt.

Dit alles is geen technisch probleem, maar vooral een thermodynamisch probleem. Het is onmogelijk om mechanische energie op te wekken uit een enkele warmtebron (een grote hete thermostaat). Een andere koudere bron is absoluut noodzakelijk (een grote koude thermostaat). Kenderv's machine deed het dat de hete lente : Cry:

Dit zijn elementaire noties van thermodynamica die Kenderv blijkbaar heeft verwaarloosd. Om zijn machine te laten werken op basis van de druk / temperatuur aan het einde van de expansie die het aangeeft, is een koude bron nodig dichtbij het absolute nulpunt ...

Het is erg ambitieus op aarde! In de ruimte is het discutabel omdat we zonnestralen hebben en een heel koud vacuüm : Idee:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/06/08, 12:03

U bent heel ver gegaan in de Remundo-analyse (met zo weinig gegevens dat ik niet had durven) ... goed gedaan, maar jammer voor meneer Cousin, want dat zou mijn bovenstaande hypothesen bevestigen.

Ik wacht op zijn antwoord ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16171
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 12/06/08, 14:55

Hallo allemaal, en Christophe,

Na mijn laatste tussenkomst, een van de forumers econologen schreven me om mij documentatie aan te bieden over "het Sirius gas- en warmteproject" die ik niet kende.

Ik heb toen "mijn gogole" gemaakt :P en ik vond het relevanter:
Sirius gas en warmte schreef:Goedenavond iedereen.
De olieprijs explodeert. Het is een kans voor de zeshoek en de planeet.!
Pourquoi?
Omdat de zeshoek in kwestie een leider kan worden in de auto-industrie
"nul liter brandstof / 100 km en nul olie, nul decibel vliegtuigen"
Wat mij betreft, ik geloof dat als een autofabrikant een krachtige auto (900 kW) op de markt brengt met gratis en niet-vervuilende energie, hij zaken zal doen, is uw mening niet?
Wat is deze energie?
U weet allemaal dat een warmtemotor warmte gebruikt om te werken, anders zou het geen thermisch, maar elektrisch, hydraulisch ect zijn.
De oorsprong van deze warmte kan elke verbranding zijn: verbranding van aardolie, steenkool, nucleaire haard ....... of atmosferische warmte.
Bijvoorbeeld, bij een druk van 101325pa, 15 ° C, kan 1 kg lucht ~ 210 000j afgeven in de vorm van warmte (lage temperatuur, vloeibaar maken van gas).
De voorgestelde warmtemotor gebruikt deze warmte.
Hoe halen we deze warmte uit de atmosfeer?
Het is heel eenvoudig, koel gewoon de omgevingslucht.
Ja, maar om de lucht te koelen heb je een koude bron nodig, moet je oma's pedaalkoelkast gebruiken?

Neen. De lucht aan de uitlaat van een turbine is veel koeler dan de inlaat omdat de turbines de warmte van de lucht die daar uitzet, omzetten in veel goede pk's.
Misschien, misschien zult u tegen mij zeggen, maar om een ​​motor te maken?
Het is kinderachtig! volstaat het om een ​​turbomachine te ontwerpen die bij temperaturen werkt
Als u meer wilt weten, sta ik tot uw beschikking en een "goedkoper gratis" doc
is beschikbaar, maar het lijkt erop dat het niet erg eng is (ik laat door berekening zien wat ik zeg).
Met vriendelijke groeten Gas en warmte

bron: http://forums.france2.fr/france2/Lahaus ... t_80_1.htm

Overigens begrijp ik deze "razernij" van Sirius om "goedkopere gratis" documentatie aan te bieden niet. :? . Of de "ontwerper" zijn berekeningen publiceert (vals of gebaseerd op valse aannames ...) of niet publiceert ... : Idee:

Kortom, dat stelt me ​​in staat om te antwoorden en tegelijkertijd het onderwerp te verrijken.

Opvallend in deze tekst is enerzijds de gelijkenis met het project dat door Kenderv op zijn site wordt gepresenteerd, en aan de andere kant, de illusie dat de expansie van een gas van 20 ° C naar -250 ° C vormt op zichzelf een koude bron die de werking mogelijk maakt.

Precies, a warmtewisselaar in de koude en lagedrukzone precies met een thermische bron buiten- naar het systeem het garanderen dat de warmteoverdrachtvloeistof een beetje warmte afgeeft aan de koude bron.

Dit zijn slechts turbomachines met één bron "heet" bij omgevingstemperatuur en een andere (afwezig ... per ongeluk!) Koud nabij het absolute nulpunt. We glipten op de temperatuurschaal van 1000 ° C / 20 ° tot 20 ° C / -260 ° C

Voor fans van thermodynamica zijn de maximale theoretische rendementen respectievelijk:
1-Tfroide / Tchaude in Kelvin:
* 77% voor 20 ° C / 1000 ° C
* 96% voor -260 ° C / 20 ° C

Houd uzelf niet voor de gek over deze opbrengsten ... vooral die van "het absolute nulpunt": we hebben geen koude bron op aarde bij deze temperatuur.

Bovendien zijn de moeilijkheden bij het vasthouden van de onderdelen technisch gezien nog steeds aanwezig: de "zachtheid" van heet staal wordt vervangen door zijn brosheid wanneer het ultrakoud is. Maar dit is gewoon triviaal vergeleken met de regelrechte ontkenning van het 2e principe van de thermodynamica.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/06/08, 14:59

Dernière édition par Christophe de 12 / 06 / 08, 23: 47, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 313-gasten