Kunnen we een windmolen maken voor fietsaccu's?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Iubito
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/11/07, 15:49
Plaats: Auvergne

Kunnen we een windmolen maken voor fietsaccu's?




par Iubito » 30/11/07, 16:28

Hallo,
Ik wil een kleine windturbine kopen of maken om een ​​grote batterij op te laden.

De accu wordt gebruikt voor de elektrische ondersteuning van mijn fiets, en daarom moet de windturbine transporteerbaar zijn (bijvoorbeeld op de bagagedrager), dus niet te zwaar (max. 1 kg) en niet te groot (max. 15-20 cm in diameter) .

De batterij levert nominaal 24 V (28.4 max.), 8,5 A of 204 Wh.
Door de batterij volledig op te pompen, leeg ik hem in 2-3 uur, het hangt allemaal af van het terrein. Door de energie te beheren (assistentie indien nodig, generatie bergafwaarts en remmen), slaagde ik erin om 6-7 uur vast te houden.

Alle windturbines hebben een minimale windsnelheid nodig om te kunnen draaien, maar ze staan ​​vast. Omdat het op een fiets zal zijn, zal ik zonder problemen 5 m / s (= 18 km / u) of meer halen.

Ik denk dat de windturbine een verticale as zou hebben, om de wind van alle kanten en van achteren op te vangen. De wind die het het minst oppikt, is die voorin, want de windturbine staat achter me.
Of ik kan het voor op de fiets plaatsen, om te profiteren van de wind die door de snelheid wordt gegenereerd, maar dit is absoluut noodzakelijk, niet meer dan 14 cm in diameter!

Ik dacht aan een domme dynamo op één wiel, maar een dynamo remt af, terwijl de windturbine me niet mag vertragen, behalve een klein beetje gewicht. Ik ben fout ?

Wat kunnen we verwachten met computerfans (meerdere gestapeld) en één (of?) Dynamo ('s)?
Zijn er draagbare mini-windturbines die de slag kunnen slaan?
Of moeten we laten vallen en kijken naar zonne-energie (opvouwbare panelen, maar duur!)

Bij voorbaat dank voor uw toelichting
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 30/11/07, 18:13

Hallo iubito

Je houdt jezelf voor de gek door te denken dat door het verplaatsen van een windturbine, de relatieve wind die wordt gecreëerd, je in staat zal stellen voldoende elektrische energie op te wekken om hem in beweging te houden
Waar u naar streeft, wordt overuniteit genoemd en niemand is er op dit gebied in geslaagd dit te bereiken
Bovendien, aan de machtszijde, is 250 W de productie van een windturbine met een diameter van 2 meter met een wind van 30 km / u
Ik kan je niet uitleggen welke rem dit vertegenwoordigt

Het is echter een goed idee om uw eBike-accu's op te laden met duurzame energie
Voordat u aan wind- of zonne-energie denkt, kunt u misschien overwegen om op een generator-hometrainer te trappen die uw batterij zou opladen
Onthoud dat sommige batterijen een specifieke oplaadcyclus nodig hebben om ze niet te beschadigen

Goed nadenken

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 30/11/07, 18:23

lus schreef:Het is echter een goed idee om uw eBike-accu's op te laden met duurzame energie
Voordat u aan wind- of zonne-energie denkt, kunt u misschien overwegen om op een generator-hometrainer te trappen die uw batterij zou opladen


Of gebruik een klein zonnepaneel maar de winst in termen van autonomie zou slechts ongeveer 10% zijn ... nou, het is beter dan niets ...
0 x
Iubito
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/11/07, 15:49
Plaats: Auvergne




par Iubito » 30/11/07, 18:31

het is in ieder geval om de autonomie een beetje te vergroten.

Nu al ben ik energie aan het terugwinnen bij het remmen, of zelfs bij het afremmen van de motor op de grote afdaling.

Maar ik ben benieuwd wat er bereikt kan worden met een mini-windturbine, vergeleken met een dynamo op een wiel dat vertraagt ​​door wrijving.
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 30/11/07, 18:46

Iubito

Verwacht geen wonderen voor fotovoltaïsche zonne-energie
De opbrengst is laag en het rendement op investering, vergeleken met onze nucleaire KW EF, is niet vanzelfsprekend
Zonder deze vorm van energie te kleineren, is het nog steeds nodig om de zaken ter zake te brengen, het econologische belang van fotovoltaïsche energie moet nog worden aangetoond.
Voor het geproduceerde vermogen is het ongeveer 100w per m2 ... als het licht voldoende is

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
neuzy182
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 19/11/07, 12:22
Plaats: Brussel




par neuzy182 » 14/03/11, 13:20

Is er iets nieuws voor uw project om uw elektrische fiets kracht bij te zetten?

Testen?

Het is waard wat het waard is, maar ik zag dit voorbijgaan:
toutallantvert.com/hymini-kit-de-fixation-velo-pour-charcheur-eolien-p-1835.html

gekoppeld aan dit:
https://www.econologie.com/forums/mottrix-ki ... t7691.html

Waarom niet ... Laten we niet vergeten dat de fiets in principe werkt dankzij de actie van de benen ... :)
0 x
Iubito
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/11/07, 15:49
Plaats: Auvergne




par Iubito » 14/03/11, 14:02

oh daar, sindsdien stroomt er water onder de bruggen ... en ook elektronen!

dus... :
- geen windturbine
- Ik heb de kit veranderd voor meer prestaties en meer autonomie, voordat het nominaal 250W was, nu is het 700-800W, voordat het 208Wh was, nu 1000Wh.
- Krachtiger kit = zeer veilig regeneratief remmen tijdens het laden. Op een vlak circuit, 120 km zonder zonne-energie.
- Ik heb een zonnepaneel van 100 x 50 cm (6.5 kg + steunbuizen) in A300-cellen geplaatst, opbrengst 20-21% aangekondigd, ongeveer 75 W in de volle zon en dodger, al bereikt 100 W piek bij zonnig weer + wolken die terugkeren helderheid.
- het paneel zit op mijn hoofd, dus geeft schaduw, het is tip top. Het blijft om de ondersteuning beter en lager opnieuw uit te voeren. (Ik geef aan dat het een driewieler is, dus stabiliteit ok)
- Ik herstel ongeveer 500 Wh in één reisdag. Met mijn 208Wh-batterijset heb ik er 2 overdag vol gedaan, maar omdat de set zwak was, had ik moeite om de 100 km te overschrijden tijdens het laden (kleine aanhanger).
- met mijn nieuwe kit doe ik maar halfvol overdag een zonne-energie, en ik doe 120 km in 6 uur bij zeer gemiddeld weer met lichtere belasting, bij mooi weer denk ik dat ik 150 km zal halen.
- Ik heb een grote aanhangwagen gebouwd, daar weegt hij de autonomie, 90 km met het paneel, 70 zonder.
- Ik ben van plan om 700 Wh aan + te kopen, en ik zal deze trailer uitrusten met een lichtpaneel (2 kg) en een kleine motor om niet al het werk aan de "tractor" te besteden. Autonomie gewenst met alle versnellingen: 150 km, zonder versnelling: 200 km.


op deze picasa-galerij
je kunt mijn driewieler zien, het is degene waar het paneel niet horizontaal is :P

De energie-efficiëntie is er niet: er wordt meer grijze energie verbruikt voor de realisatie en het transport van het paneel dan energie die naar mijn batterijen gaat.
Ook het financiële rendement: ik heb nog geen 500 € aan EDF in mijn batterijen gestopt. (500 € = 3 jaar elektriciteit voor mijn appartement ...)
Maar autonomie ++ en dat is wat telt!
Binnenkort zal het paneel permanent op de fiets zitten (ik zal een garage hebben) dus nul nucleair opladen, behalve 's avonds tijdens het kamperen indien nodig tijdens mijn reizen.

Voili, voilou ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
neuzy182
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 19/11/07, 12:22
Plaats: Brussel




par neuzy182 » 14/03/11, 14:13

Ok, we visualiseren de hele rotzooi een beetje beter ... !!! (Zelfs als de panelen niet horizontaal zijn, zijn er niet veel!)

Maar ik heb een vraag, is het elektrische ondersteuning? of een onafhankelijke motor? Moet je nog trappen? Weten we niet hoe we de pedalen moeten gebruiken om de batterij op te laden? Dat koppelen aan windturbines?

Hoe ben je erin geslaagd om remenergie terug te winnen? Zijn er kant-en-klare kits, of moeten we alles zelf maken?
0 x
Iubito
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/11/07, 15:49
Plaats: Auvergne




par Iubito » 14/03/11, 14:32

mijn kit hoef je niet te trappen (het heeft me 2-3 keer gediend bij het verslaan van de ketting ...), maar moeilijk te stoppen.
Andere trikes hebben echt de hulp die nodig is om te trappen, en mijn eerste uitrusting was zo.

mijn paneel is niet horizontaal, is vooral slecht georiënteerd voor aerodynamica :P
Bij het zonne-evenement waren er flexibele panelen, of op ronde rompen zoals de tandem jij.
De productie van energie op het crankstel, in dit geval hebben we niet genoeg energie voor de ketting, en deze draait niet snel genoeg.
Er is een delirium bij een fitness-auto, waarbij het pedaal een batterij oplaadt en de voortstuwing volledig elektrisch is, maar verbruik ++ denk ik, ik geloof niet dat er mensen zijn die erop hebben gemonteerd.

Mijn kit gaat met maximaal 30 km / u, en als ik niet trap, piekt hij natuurlijk rond de 25. Met een bijna identieke motor hebben sommige kits die draaien op 50. En door het voltage te verdubbelen, bereikte een gek 95 km / u op circuit.
0 x
Avatar de l'utilisateur
neuzy182
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 19/11/07, 12:22
Plaats: Brussel




par neuzy182 » 14/03/11, 16:11

Ik weet niets van elektriciteit (maar ik begrijp het en leer snel!)
Als we een batterij hebben die zal worden gebruikt om een ​​motor van 24 V 250 W van stroom te voorzien, is het dan mogelijk om deze batterij op te laden met een windturbine die 5 V produceert?

Mijn doel is om op een fiets te rijden, om hulp te hebben die wordt opgeladen terwijl je trapt (als het leeg is, geen probleem, pedaal je terwijl het wordt opgeladen ...?)

Ik heb de indruk dat dit iets mogelijk is, maar tegelijkertijd, aangezien degenen die proberen met oplossingen te komen die vergelijkbaar zijn met de uwe, stel ik mezelf vragen ...
De pragmatische vraag is: hoe lang duurt het om te rijden om de batterij op te laden?

En we moeten kijken of het niet verstandig is om de recuperatie van remenergie, een PV paneel en een windturbine te koppelen ...

Naar jouw mening? :)
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 190 gasten