Geluidsisolerende houtpelletkachel

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
casalanis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 04/11/07, 21:59

Geluidsisolerende houtpelletkachel




par casalanis » 10/12/08, 22:08

: XNUMX: Hallo, ik ben op zoek naar phonic pelletkachel merk mcz hydro nova, heeft iemand dat ooit gedaan?

Waar komt de eindeloze schroef, reductiemotor, karkas, tank ... vandaan?
Geluidsfrequentie?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/12/08, 22:15

Ah, ik heb lang op deze vraag gewacht.

Heeft de installateur je niet verteld dat het veel lawaai maakte?

Ik denk dat het belangrijkste geluid afkomstig is van de ventilator (geforceerde lucht).

Naar mijn mening is er eigenlijk niet veel te doen ... of zet de hele kachel in een "bekisting" net als de geluiddichte generatoren met schotten bij de aanzuiging van verse lucht en afvoer van warme lucht ...

Een "ontwerp" -ding doen is stom.

Wat is het kenmerk van uw kachel en wat denkt de installateur?
0 x
casalanis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 04/11/07, 21:59




par casalanis » 10/12/08, 22:31

in feite is het vooral de worm die soms "grouiccccc." maakt, en het is vervelend. . .

De windtunnel is perfect acceptabel

Het is een mcz hydro-nova en hij warmt behoorlijk veel op. . .

Ik zag net dat de worm speling heeft, misschien moet hij gaan trillen als hij te veel kracht uitoefent. . (dit weekend zal ik proberen te smeren ..)


Maar goed, het geluid is er vanaf het begin, en we wisten dat het daar een geluid maakte.

Er is toch een manier om dat te verbeteren. . .
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/12/08, 22:34

Ah, het is dus niet nieuw.

Goed idee van het vet dat ik zou aanbieden ... zo niet het lager / lager vervangen?

Hoeveel uur of stookseizoen heeft het?
0 x
casalanis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 04/11/07, 21:59




par casalanis » 12/12/08, 22:30

hij is een jaar oud en het geluid doet het vanaf het begin.

Ik probeer het geluid te absorberen met panelen van hennepwol met een lage dichtheid. . . rond gesteld,


volgen

Volgende stap: vet, dan trillingsdempende voet, kan dan specifieke geluiddemper zijn, dan schokdemper op leidingen. . .
enzovoort. . .

Ik zag dat er in phonic-producten oplossingen zijn, het gaat erom de juiste te vinden voor elk probleem en elke hoorbare frequentie. .

als iemand een idee heeft

ik werk daar
0 x
casalanis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 04/11/07, 21:59




par casalanis » 14/12/08, 11:59

Ik heb net de bekleding van de kachel gedemonteerd en eigenlijk: de schroef maakt geluid en heeft speling in deze lagers (in grafiet? Wat is dit materiaal?), (Maar het ziet er normaal uit).

En dit trillingsgeluid weerkaatst en versterkt zich door het reservoir en de bekleding van de wisselaar, die zijn gemaakt van dunne platen.

Dus plaatste ik tussen deze twee muren een isolatie met een gemiddelde dichtheid van 2 centimeter dik die ik iets krachtiger instopte.

Het resultaat is redelijk bevredigend, de ruis neemt met ongeveer de helft af.

Vervolgens plaats ik kleine isolerende lipjes op de vier hoeken van de bekleding.

Ik heb om twee redenen geen vet of olie op de worm aangebracht: het vet kan zich ophopen in korrelig stof en zo blokkades van de schroef veroorzaken; dan weet ik niet of de grafietring het vet wel lekker zou hebben gevonden. . .

Anders plaatste ik ook tegen de muur waar de kachel staat, een absorber van het cellulaire schuimtype, om het geluid te absorberen, maar daar was de verandering niet erg significant. . .

Probleem dus heb het goed opgelost, maar kan verbeterd worden met een betere geluidsabsorber, de verkoper van geluidsisolatie gaat volgende week naar huis om dat te zien, en nog iets anders
volgen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 213-gasten