Installatie van een waterkrachtcentrale pico huis

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 17/09/09, 13:44

vinio schreef:[...]Houthakker, als je een Excel-bestand als dit deelt, moet je absoluut een onderschrift plaatsen bij de definities van je formules. Wat is turbinestroming?
Tenzij u waterbouwkundig ingenieur bent, is de kans klein dat uw Excel-spreadsheet wordt gebruikt. : Idee:

Geldt dit bovendien alleen voor een bepaald type turbine of voor allemaal?
Ik ben geen waterbouwkundige, maar hydrobioloog.

Ik heb dit kleine dossier gemaakt voor een vriend, terwijl ik heinde en verre zocht en met mijn magere kennis van hydrauliek.

Alles in de formules wordt uitgelegd om te begrijpen waar het mee correspondeert. Dit is geen educatief document.
Als de turbinestroom u niet herinnert aan de hoeveelheid vloeistof die door de turbine stroomt, kan ik er niets meer over zeggen, sorry.

Christophe schreef:[...]
Voor Bucheron's .xls geeft het ongeveer hetzelfde als de online versie...
Met iets meer details, maar de online versie is voldoende om u op weg te helpen.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
vinio
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/09/09, 11:39
Plaats: Toulouse en Ariège (Saurat)




par vinio » 17/09/09, 15:10

Ja, het is waar, als je er beter naar kijkt, is het zelfs heel begrijpelijk. Sorry dat ik vanochtend in een slecht humeur was, en jij was degene die de toost uitbracht : Cheesy:
Ik krijg in de zomer 400 - 500 W elektrisch vermogen. We kunnen dus hopen op 1KW in de lente/winter.
Hierbij zul je moeten denken aan een filter voor zand, bladeren, stenen, takken, etc...
Aan de andere kant, als ik van plan ben om als elektrische uitrusting te gebruiken wat we gebruiken voor een groot, weelderig huis, radiatoren, grote warmwatertank, vriezer van 300 liter, 10 gloeilampen, wasmachine, vaatwasser, tv, strijkijzer, enz...
Ik heb batterijen nodig?????

Wat de turbine/alternator/set betreft, ik heb noch de wens, noch de tijd, noch de kennis om ergens aan te sleutelen. Ik wil nieuwe apparatuur kopen en deze vervolgens op mijn site installeren. Natuurlijk zullen we moeten berekenen of het snel genoeg rendabel zal zijn en niet over 50 jaar.
Omdat de stroming van de stroom bijzonder klein is, zal de resulterende installatie dat ook zijn. En bij uitbreiding is het onderhoud niet al te beperkend.
Ik denk dat het het beste is om nu contact op te nemen met een leverancier. Maar ook hier is het zo DUR, omdat niet iedereen een pico-waterkrachtcentrale in zijn tuin of op zijn balkon installeert.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 17/09/09, 15:19

Houthakker schreef:
Christophe schreef:[...]
Voor Bucheron's .xls geeft het ongeveer hetzelfde als de online versie...
Met iets meer details, maar de online versie is voldoende om u op weg te helpen.


Toutafé, maar het geldt blijkbaar alleen voor een klep... Of je moet 0 zetten op het niveau van de lineaire drukverliezen... en in dit geval moet je het turbinerendement op maximaal 0.3 zetten... dat is mijn geval : Cry:
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 17/09/09, 16:17

Zorg ervoor dat u de brute kracht van de druppel en de elektrische kW aan de uitgang niet verwart. Voor 1 kW bruto heb je ongeveer 600W elektrisch
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 17/09/09, 21:21

raymon schreef:Zorg ervoor dat u de brute kracht van de druppel en de elektrische kW aan de uitgang niet verwart. Voor 1 kW bruto heb je ongeveer 600W elektrisch
Dit is precies waar mijn kleine bestand voor is...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 254-gasten