Energie injecteren op het netwerk zonder een contract?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 12/07/10, 18:40

Net Shaman schreef (en ondertekende ... :D )

Ik heb een aantal Belgen ontmoet en ze lijken mij slimmer in een discussie dan de meeste gemiddelde Fransen die ik in mijn leven heb ontmoet ..........
De enige intelligente mensen die ik op dat moment ontmoette, waren Belgen of Zwitsers,


+1, het voelt goed om iemand te ontmoeten die oplettend en realistisch is : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 13/07/10, 14:51

Ik was er zeker van dat u op die opmerking zou reageren : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 13/07/10, 15:54

Het is aan, wij, Fransen, op dit gebied zijn we idioten.
Kijk maar op wikipedia naar het gebruik van plantaardige olie als brandstof.
onder de Zwitsers staat aangegeven dat het geautoriseerd is, en bij ons in Frankrijk is er een pagina die ja en nee zegt
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 13/07/10, 16:01

Het maakt je niet uit ... De Elzas is Frankrijk niet : Cheesy: je bent 2 stappen verwijderd van schleubardie .. Van tijd tot tijd sla je rapbodem in bij de duitsers en presenteer je je bon aan de frouziens gabelouts ...

En wat zacht speelgoed betreft ... Typisch 265 ter op Google dan op Wikipedia ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 15/07/10, 14:57

ja, er is een tegenspraak met dit artikel en het europese verdrag.
Om te tanken hoef ik niet zo ver te gaan, ik heb thuis mijn eigen oliemolen met pomp : Mrgreen:
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
karikatuur
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/12/20, 23:54
x 1

Bereid je voor op een black-out




par karikatuur » 25/12/20, 23:59

Hallo,


dit jaar heeft ons laten zien dat het onmogelijke, het onwaarschijnlijke, kan gebeuren.

Een onwaarschijnlijke gebeurtenis heeft zich al meerdere keren voorgedaan:
https://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_de_ ... belangrijk

We kunnen ons altijd voorstellen dat een grotere gebeurtenis leidt tot een langere uitval.

Om voor de hand liggende veiligheidsredenen die verband houden met het herstel van kleine lijnen die bij een boom liggen, doorgesneden door een verkeersongeval ... bepaalt onze wetgeving dat onze PV-installaties niet in het netwerk injecteren om de dappere lijnhersteller te verhinderen op de grond gevallen wordt gegrild met de zonne-energie.


In het geval van een onwaarschijnlijke gebeurtenis zou dit echter tot gevolg kunnen hebben dat de aardige PV-producenten weken of maanden met kaars in de hand naar hun dak kijken (onwaarschijnlijk ...?) Terwijl geen enkele technicus zal werken (of dichtbij of ver weg) aan de lijn die hun stad of dorp bedient (het probleem is ergens anders).
Op dat moment geen internet, televisie, nieuws meer dankzij de radio ...

Op mijn niveau zou ik daarom graag willen weten hoe (eventueel door mijzelf illegaal te plaatsen) in dit soort uitzonderlijke omstandigheden, terwijl ik toch stroom in mijn huis injecteer (en mogelijk in het netwerk voor het plezier van mijn buren). Apparté: voor de goede orde, het is een belediging om je gezicht te verbergen : Lol:

Ik wil (van tevoren) een blad voorbereiden waarop staat hoe ik het moet doen en wat ik moet doen als ik weer normaal ben.

Ik weet niet of het mogelijk is, ik heb geprobeerd naar mijn document te kijken:
https://res.cloudinary.com/gpceurope/im ..._90233.pdf
https://manualzz.com/doc/5214923/sma--- ...000tl-3-22


Gezien het feit dat de specificaties van land tot land verschillen, is het misschien mogelijk om mijn apparaat in deze richting opnieuw te configureren door een vreemde instelling te plaatsen?
Ik heb de volgende limiet al geïdentificeerd:

SMA schrijft:
"Nadat de eerste tien injectie-uren zijn verstreken, worden de regionale datasets automatisch beschermd. Nadat de eerste tien injectie-uren zijn verstreken, kunnen de beschermde regionale datasets alleen worden gewijzigd met een communicatieproduct en na het invoeren van een persoonlijke toegangscode de SMA Grid Guard-code (voor meer informatie over het wijzigen van de parameters, zie de instructies van het communicatieproduct).
U ontvangt de SMA Grid Guard-code van SMA Solar Technology AG (voor het opvragen van de SMA Grid Guard-code, zie het certificaat "Request SMA Code
Grid Guard ”aan www.SMA-Solar.com)



Ik ben geïnteresseerd in elk idee waardoor ik me op dit soort situaties kan voorbereiden

Bonne journee
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: bereid je voor op black-out




par ENERC » 26/12/20, 08:07

caricion schreef:Ik ben geïnteresseerd in elk idee waardoor ik me op dit soort situaties kan voorbereiden

De omvormers volgen het netwerk: als het uitvalt, valt het heel snel uit (in enkele milliseconden). Geen risico voor de jongens die de lijnen repareren.
De enige oplossing is om een ​​opslagbatterij te hebben en over te schakelen naar de batterij in het geval van een netwerkstoring.
Voor de kosten kijk hier bijvoorbeeld:


We kunnen zien dat opslag nu winstgevend is.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: bereid je voor op black-out




par ABC2019 » 26/12/20, 08:20

ENERC schreef:We kunnen zien dat opslag nu winstgevend is.

Je gaat ervan uit dat een man die een artikel leest, een berekening van drie regels uitvoert op een Excel-spreadsheet en zijn conclusies publiceert op een YouTube-video van 3 minuten, geen ongelijk kan hebben?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: stroom in het netwerk injecteren zonder contract?




par Forhorse » 26/12/20, 08:48

Het grote probleem hier zijn niet zozeer de lange stroomonderbrekingen, maar vooral de micro-onderbrekingen van enkele milliseconden die de neiging hebben om de elektronische / computerapparatuur te laten crashen.
Om ermee om te gaan, heb ik de zonne-installatie die ik had gemonteerd om mijn kleine stal van stroom te voorzien, "gerecycled" (zie het onderwerp hierover forum daar ... waren ... 10 jaar?) de panelen werden vervangen door krachtigere exemplaren: 500Wp in totaal (de originele waren kapot door slechte bevestiging tijdens een storm)
De Amerikaanse MPPT-regelaar en de Chinese omvormer zijn vervangen door een Chinese hybride omvormer die op een transparante en automatische manier de overgang maakt tussen zonne-energie, batterijen en het edf-net. De batterijen zijn nog steeds hetzelfde, maar ze lijken capaciteit te hebben verloren.

Het doel is uiteindelijk om de regeling van mijn zonneboiler te verzorgen om te voorkomen dat de stroom uitvalt die op het ergste moment zou optreden en de panelen zou oververhitten. Ik zal ook mijn domotica / videobewaking / NAS-server zo goed mogelijk van stroom voorzien om hem te beschermen tegen stroomuitval als om te besparen op de elektriciteitsrekening ... Ik denk dat 60% van het verbruik kan worden gedekt door zonne-energie. De internetbox en mijn pc zullen ook door dit systeem worden gevoed en kunnen een vriezer zijn als de beschikbare stroom het toelaat.

Met dit systeem hebben we een onafhankelijke stroombron zonder dat we ons zorgen hoeven te maken over injectieproblemen op het netwerk. De tegenhanger is zeker een iets lagere output, en de noodzaak om een ​​"golvend" netwerk in huis te creëren om te leveren wat je wilt.
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: bereid je voor op black-out




par ENERC » 26/12/20, 14:01

ABC2019 schreef:
ENERC schreef:We kunnen zien dat opslag nu winstgevend is.

Je gaat ervan uit dat een man die een artikel leest, een berekening van drie regels uitvoert op een Excel-spreadsheet en zijn conclusies publiceert op een YouTube-video van 3 minuten, geen ongelijk kan hebben?

In plaats van de hele dag onzin te praten, kun je maar beter voorgoed je mond houden. Dit is de laatste keer dat ik je antwoord zal geven. Doei.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : maignan-m en 361 gasten