Energie injecteren op het netwerk zonder een contract?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/06/10, 19:49

Nou ja, het lijkt moeilijk voor je te zijn. In België is de overeenkomst vrijwel automatisch, behoudens defecte netwerkproblemen.
(Het is natuurlijk noodzakelijk, laten we niet vergeten, dat het systeem aan de regels voldoet)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Abaddon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 09/05/10, 23:02




par Abaddon » 06/06/10, 23:18

elephant schreef:Nou ja, het lijkt moeilijk voor je te zijn. In België is de overeenkomst vrijwel automatisch, behoudens defecte netwerkproblemen.
(Het is natuurlijk noodzakelijk, laten we niet vergeten, dat het systeem aan de regels voldoet)
+1

Hetzelfde voor Zwitserland. Oké, we zijn niet in Europa, dus misschien is het een beetje anders, maar de meeste normen zijn hetzelfde. Hoe dan ook, het enige dat u hoeft te doen, is een formulier invullen en per post versturen. Een technicus komt de installatie valideren en plaatst een meter voor de lozing.

Bij kleine productie (minder dan 10 kW) wordt elektriciteit ingekocht tegen de verkoopprijs en wordt het bedrag gewoon van de jaarafrekening afgetrokken. In het beste geval geen factuur, maar geen mogelijkheid om een ​​betaling te ontvangen.

van 10 kW tot 10 MW, de aankoopprijs is afhankelijk van het jaar waarin de installatie werd gemaakt en het type energie (windenergie, fotovoltaïsche energie, biomassa, enz.) De geproduceerde en verbruikte hoeveelheden zijn duidelijk verschillend en worden door verschillende boekhoudsystemen verwerkt .

Meer dan 10 MW, voorlopig niet mogelijk voor particulieren... maar ach, ik denk dat deze limiet redelijk is :-)

Welnu, dit geldt voor mijn elektriciteitsbedrijf, het kan variëren afhankelijk van de regio. We hebben geen nationaal bedrijf zoals EDF... maar het is over het algemeen hetzelfde.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 07/06/10, 09:03

U moet zich ervan bewust zijn dat er verschillende filosofieën zijn, afhankelijk van het type aansluiting: zodra u uw eigen verbruik overschrijdt, wordt de verkoop van elektriciteit een inkomen, u wordt de facto handelaar of industrieel. (= belastbaar naar inkomen)
Aan de andere kant hebben wij dan het recht om de investering fiscaal af te schrijven en de algemene kosten af ​​te trekken.

Bovendien vormen een paar personen die stroom injecteren in dezelfde straat niet al te veel problemen voor de distributeur: het ligt in de volgorde van het vermogen van het netwerk omdat de injecties het normale verbruik niet overschrijden: het is ontworpen om met dit bereik om te gaan stroom.

Aan de andere kant moeten we, zodra we boven de 20 of 30 KW komen, al nadenken over transport op het hoogspanningsnet...
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 07/06/10, 13:57

Ik heb ook geprobeerd een contract af te sluiten met ERDF op hun site voor de aankoop van 3 KW in cogé, maar er is niets aan te doen, als het geen zonne-energie is, kan het ze niets schelen.
Denk je dat we ze kunnen laten geloven dat we zonne-energie gebruiken terwijl we die anders zouden produceren?
In mijn geval een generator met frituurolie...
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/06/10, 23:57

gezond verstand is er

een paar kW in het netwerk injecteren is geen probleem: dit zou dan ook door een intelligent land aangemoedigd moeten worden

de Belgen en de Zwitsers zijn dus beter dan in Frankrijk

het probleem is dus politiek: er zijn niet genoeg competente ecologen in Frankrijk om edf of efdf te dwingen te doen wat hun taak zou moeten zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 08/06/10, 10:12

Hoe dan ook, het is altijd een geldverhaal!
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 08/06/10, 11:40

chatelot 16 schreef:

de Belgen en de Zwitsers zijn dus beter dan in Frankrijk


Eindelijk wat positieve en realistische woorden hierin forum. : Mrgreen: Bedankt, Chatelot :D

(wij zijn ook bescheiden!)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 12/07/10, 14:57

+1
Ik heb een aantal Belgen ontmoet en zij lijken intelligenter in een discussie dan de meeste gemiddelde Fransen die ik in mijn leven heb ontmoet.
Het is des te verfrissender sinds ik een tijdje in de massadistributie heb gewerkt (gelukkig voor mij ben ik daar niet meer), en ik een aantal idiote CONSUMENTEN tegenkwam!!!
De enige intelligente mensen die ik toen ontmoette waren Belgen of Zwitsers, en het voelde goed om echt te kunnen praten na de tientallen vragen en antwoorden die de hele dag voortdurend herhaald werden pffff....
Ik dacht dat Frans een minimum aan kennis had toen ik eraan begon en wat een schok!!!!
: Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 12/07/10, 15:16

Jullie weten nu allemaal waarom ik naar België emigreerde... : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 12/07/10, 15:33

Aan de andere kant...het weigeren van illegaal geproduceerde elektriciteit is heel normaal voor een elektriciteitsleverancier...

Ik had erover gedacht om illegale immigranten op Gégènes te laten fietsen...

En ja in Frankrijk is het gebruik van plantaardige olie als brandstof ook verboden in stationaire motoren...
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 270-gasten