Energie injecteren op het netwerk zonder een contract?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16086
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5231




par Remundo » 02/06/10, 16:15

voor verzekering; maak je een grapje jongens???

als er een onderzoek is en blijkt dat de bron van de brand een niet-aangegeven omvormer is, denkt u dan dat uw verzekering u zal vergoeden???

Het geeft je een korting van 50% of meer, nul restitutie wegens schade niet gegarandeerd.

Alleen al op de PV-installaties moet je zien dat de kortingsclausules niet door de kevers zijn gestoken... niets anders dan de terughoudendheid inzake burgerlijke aansprakelijkheid tegenover EDF...

Dus een zwarte omvormer die een grapje maakt... daar zijn alleen APN's (Santa Claus Insurance) goed voor.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16086
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5231

Re: stroom in het netwerk injecteren zonder contract?




par Remundo » 02/06/10, 16:28

Christophe schreef:
b) Ik heb een kleine 300W windturbine gekocht voor 1000 €, we willen geen opslagbatterijen gebruiken, dus sluiten we deze rechtstreeks aan op een PV-omvormer die op het net is aangesloten.

:? : Idee:

technisch gezien heb je daarvoor een omvormer nodig multi-string (met dubbele MPPT) en reserveer een MPPT op uw windturbine.

anders kan uw windturbine de PV in omgekeerde richting dwingen, of anders drijft de PV de windturbine aan. :D

aan de andere kant is het waarschijnlijk onwettig omdat uw contract een terugkooptarief bepaalt fotovoltaïsch... dus als je ze wind kWh verkoopt en ze merken... (soort afwijkende jaarproductie in vergelijking met de geïnstalleerde kWp PV)
0 x
Beeld
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 02/06/10, 17:00

voor verzekering; maak je een grapje jongens???

als er een onderzoek is en blijkt dat de bron van de brand een niet-aangegeven omvormer is, denkt u dan dat uw verzekering u zal vergoeden???


ja .... Ik herhaal dat bij een onbedoelde brand de verzekering de prijs van het wooncontract vergoedt,
de schatting van de deskundige is over het algemeen zeer eerlijk

als u meer informatie wilt over brandverzekeringen, vraag het dan aan een expert en niet aan uw verzekeraar die u in evenwicht brengt met een eventuele onwettige clausule.
verwar verzekeringscode en strafwetboek niet...

voor de opties is het wat anders, maar wij zitten meer in de brandverzekering...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/06/10, 21:51

de eerste vraag is om branden te voorkomen! wat de verzekering zal zeggen is pas de 2e vraag

trouwens voor mij is de eerste vraag de enige belangrijke omdat er geen verzekering is...

stroomonderbrekers en zekeringen zijn net zo effectief voor de stroom die uit de edf komt als die uit een omvormer komt

als een stroomonderbreker kan uitschakelen in geval van overbelasting afkomstig van edf, zal hij ook uitschakelen in geval van overbelasting afkomstig van een omvormer

er zijn gevaren die niet goed bekend zijn bij 220v elektriciens in het batterijcircuit, maar het is niet aan de uitgang van de omvormer in 220 of 380 dat de risico's zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 02/06/10, 22:11

:pijl: Een van mijn relaties (die kort daarna op de forum) stilletjes in het netwerk geïnjecteerd (tot 15kW in driefasig, allemaal hetzelfde...)

Zijn teller was een wiel, dus die draaide ondersteboven... Totdat hij vergat erop te letten en de EDF-agent een lagere index constateerde dan het voorgaande jaar...
:schok:
Ze werden boos en installeerden meteen een elektronisch loket... :|

Het probleem is dat hij in een stroomcategorie valt die niet in de EDF-contractboxen past, waardoor ze niet weten hoe ze hem (administratief gezien) zijn elektriciteit moeten terugkopen.

Zijn installatie werd voorzien van de nodige beveiliging en afgesloten bij een netwerkstoring (zijn installatie heeft het 50Hz-netwerk nodig om te synchroniseren)

Nu verwarmt hij zichzelf met convectoren en heeft hij overal in zijn huis airconditioning geplaatst... :D
1 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/06/10, 22:45

en we gaan terug van techniek naar politieke ecologie, of naar ecologische politiek!

kleine stroompjes maken grote rivieren: een efficiënt ecologisch land moet alle energie correct gebruiken

daarom moet een ecologisch efficiënte staat zijn edf vragen om alle kleine elektriciteitsproducenten te promoten

helaas droom ik: we betalen alleen te veel voor nul fotovoltaïsche cellen en we verachten veel andere, efficiëntere producenten
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/06/10, 22:53

we moeten drukmiddelen vinden om edf te dwingen elektriciteit te kopen!

niet noodzakelijkerwijs voor dezelfde prijs

geen enkele handelaar koopt duurder dan hij verkoopt: het zou heel normaal zijn als het edf goedkoper koopt dan hij verkoopt: distributiekosten moeten betaald worden!

maar we moeten eisen dat de overname van kleine mogendheden door het EOF gemakkelijker wordt

er hoeft niets te worden uitgevonden: de nieuwe elektronische teller is volledig programmeerbaar: programmeren voor een redelijke aanschafprijs is eenvoudig!

Ik heb liever dat iedereen een paar 100 watt aan fotovoltaïsche cellen krijgt en tegen een normale prijs verkoopt, in plaats van dat sommigen grote installaties maken en tegen een gesubsidieerde prijs verkopen
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 03/06/10, 01:48

goedenavond

Remundo schreef:let er vooral op dat je verbruik normaal verloopt...

want het zal niet moeilijk zijn om te begrijpen dat er een grap is als je 1 kWh/jaar verbruikt terwijl je daar woont...
niet duidelijk dat dit is geverifieerd.
persoonlijk had ik in 1993 een probleem met het blokkeren van de meter, het was de watermeter en niet de stroommeter. tijdens de bouw van het huis vroeg de aannemer ons om een ​​watermeter te plaatsen om zijn cement te maken. het was een nieuwe woonwijk. al snel stopte de meter met draaien en bleef hij steken op een verbruik van 6 m3... het huis was af, we trokken erin, en pas 2 jaar later meldde ik het bij het nutsbedrijf water met een tussenkomst van hun kant in Bovendien omdat de grond was neergedaald, trok de leiding aan de meter en zou deze uiteindelijk zijn gebroken.

kortom, we ontvingen rekeningen zonder verbruik, met oude 6m3-lezing, nieuwe 6m3-lezing en belachelijke bedragen om te betalen (alleen het abonnement)... en het leek ze duidelijk niet te kunnen schelen. aangezien dat veel is veranderd, worden de rekeningen na verloop van tijd zout...

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 03/06/10, 02:03

re

je kunt goed opschieten met je buurman die geen PV-installatie heeft, vraag hem om je 500 W of 1 Kw/h te sturen en via de omvormer opnieuw in het netwerk te injecteren... en deel in 2 de winst met je buurman!

of je hebt een klein bijgebouwtje in de tuin en je laat daar een meterkast plaatsen, voor de (zgn.) tuinman.
het beste, een in 2 gesneden huis met in elk deel al een meter, het ideaal.

wees toch voorzichtig, dit is niets minder dan oplichterij of bedrog, maar het zal voor EDF bijna onmogelijk zijn om deze manoeuvre te bewijzen zonder uw installatie of die van uw buurman binnen te gaan en volledig te controleren.

u kunt zelfs uw gebruikte fotovoltaïsche panelen doorverkopen, fictief vervangen door panelen die erop lijken en doorgaan met "produceren". je zou eindelijk de Mercedes of Béhème kunnen kopen waar je al heel lang naar op zoek bent.

verdomme, het is een delirium ... je moet dit voorbeeld natuurlijk niet volgen, het zou anti-ecologisch zijn!

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 03/06/10, 14:14

re

wie zwijgt stemt toe. Ik ben zeer verrast dat er geen reactie is gekomen, al was het maar van afwijzing na het bericht dat ik eerder plaatste.

zouden degenen die het hebben gelezen misselijkmakende gedachten hebben, denkend dat het idee niet zo slecht is, maar dat iedereen het geheim houdt omdat het niets meer of minder is dan bedrog ... een bedrijf beheerd door de staat?

jeff
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten