Energie injecteren op het netwerk zonder een contract?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
karikatuur
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/12/20, 23:54
x 1

Re: bereid je voor op black-out




par karikatuur » 27/12/20, 01:01

ENERC schreef:We kunnen zien dat opslag nu winstgevend is.


Hallo,
deze berekening houdt geen rekening met de kostprijs van de PV-installatie zelf, de meerkost van de bijkomende installatie van de batterijen en het verschil tussen de aankoopprijs en de verkoopprijs aan EDF.
Dus zelfs met deze berekening is het niet rendabel ...

En zelfs in het geval van een snede, zou het alleen winstgevend zijn in het geval van zeer frequente sneden of een zeer lange snede ...

Forhorse schreef:Het doel is uiteindelijk om de regeling van mijn zonneboiler te verzorgen om te voorkomen dat de stroom uitvalt die op het ergste moment zou optreden en de panelen zou oververhitten.

Het lijkt mij dat de panelen zelfs midden in de zomer bestand zijn tegen oververhitting (behalve door krankzinnige klimaatverandering ...) terwijl ze niet kunnen koelen door stroom te ontladen (de stijging van de T ° is daar relatief laag lijkt mij).


Het doel is om echt stroom te hebben in het geval van een groot probleem, maar vooral om te weten wat je moet doen in deze uitzonderlijke omstandigheid (bijvoorbeeld om de uitrusting te hebben om oude voertuigaccu's te kunnen gebruiken ... .) Of de mods van de omvormer om zelfs zonder een net te injecteren ...
het juridische aspect is niet belangrijk, aangezien voor de volgende interventie van het type "we zijn in oorlog" wel eens vergezeld zou kunnen gaan van "Alsjeblieft als je een PV-installatie op het netwerk hebt geïnjecteerd, hebben we die nodig ..." behalve dat als we weten niet wat we moeten doen, we komen er niet
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16171
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261

Re: bereid je voor op black-out




par Remundo » 27/12/20, 01:21

caricion schreef:Op mijn niveau zou ik daarom graag willen weten hoe (eventueel door mijzelf illegaal te plaatsen) in dit soort uitzonderlijke omstandigheden, terwijl ik toch stroom in mijn huis injecteer (en mogelijk in het netwerk voor het plezier van mijn buren). Apparté: voor de goede orde, het is een belediging om je gezicht te verbergen

het onderwerp is erg slecht geformuleerd.

uw aanpak is niet om stroom in uw huis te "injecteren", maar om een ​​persoonlijk en onafhankelijk back-upnetwerk van 220 V te hebben.

Hoop niet te produceren voor de buren, zelfs op vol vermogen zou uw injectie-omvormer waarschijnlijk defecten hebben (samenvattend zou hij de nominale spanning van het netwerk niet kunnen ondersteunen, waardoor hij buiten zijn bereik zou vallen operationele uitgangsspanning).
Ik ben geïnteresseerd in elk idee waardoor ik me op dit soort situaties kan voorbereiden

Bonne journee

Nou, je hebt een tweede UPS nodig voor een geïsoleerde locatie met een opslagbatterij ...

of een "hybride" omvormer die weet hoe hij moet jongleren tussen een injectiemodus, een nul-injectiemodus en / of een geïsoleerde locatiemodus.

het kost vrij duur (X000 €) ... ook ik stelde mezelf dit soort vragen ... in feite lijkt een generator van 2000-3000 W de beste keuze om de onderbrekingen van het netwerk te vermijden. Het is niet duur en kan gemakkelijk worden verplaatst. Een generator lijkt meer op X00 €,

maar nu voor nieuwe installaties lijkt de keuze voor een hybride omvormer een mogelijke optie, al twijfel ik aan het werkelijke financiële belang van het systeem voor de bezuinigingen.

Aan de andere kant is de hybride omvormer nu handig voor diegenen die zelf willen verbruiken met een CACSI in Frankrijk (kortom, de omvormer doet er alles aan om nooit in het EDF-netwerk te injecteren en alle PV-productie te gebruiken, ook niet in onmiddellijk binnenlands verbruik of uitgesteld via De batterijen). En het is waar dat dit systeem minder dom is dan de klassieke injectie-omvormers die in de pot zitten als het netwerk uitvalt en indrukwekkende fotovoltaïsche velden buiten werking stelt.
0 x
Beeld
karikatuur
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/12/20, 23:54
x 1

Re: bereid je voor op black-out




par karikatuur » 27/12/20, 03:53

Remundo schreef:of een "hybride" omvormer die weet hoe hij moet jongleren tussen een injectiemodus, een nul-injectiemodus en / of een geïsoleerde locatiemodus.

het kost vrij duur (X000 €) ... ook ik stelde mezelf dit soort vragen ... in feite lijkt een generator van 2000-3000 W de beste keuze om de onderbrekingen van het netwerk te vermijden. Het is niet duur en kan gemakkelijk worden verplaatst. Een generator lijkt meer op X00 €,


Bedankt voor dit antwoord, in mijn huidige configuratie staat mijn omvormer in een schuur op 50 m van mijn meters, ik stel me voor dat in dit geval ook een omvormerlink voor thuisinstallatie nodig is (die in principe niet bestaat, we hebben: omvormer, productieteller, enedis mystery box, verbruiksteller.

Zoals ons wordt verteld dat een omvormer een levensduur heeft van 10 jaar en die van mij 7, verdient het om ernaar te kijken ...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: bereid je voor op black-out




par Forhorse » 27/12/20, 08:32

caricion schreef:Het lijkt mij dat de panelen zelfs midden in de zomer bestand zijn tegen oververhitting


Dat kunnen ze, de mijne wordt gegeven voor 120 ° C, feit blijft dat het koken van de antivries binnenin geen goed idee is (ook al kan het in theorie ook grotendeels deze temperaturen weerstaan) en de overdruk die in de systeem als gevolg van oververhitting wordt niet altijd gecompenseerd door het expansievat, waardoor de veiligheidsklep opengaat en daardoor koelvloeistof verloren gaat.
Afgelopen zomer ging de ballon van mijn CECI vrij gemakkelijk naar 90 °, dus ik denk dat 120 ° snel wordt bereikt als er op het ergste moment een stroomstoring zou optreden.
Ik had al de panelen en batterijen van een oude stand-alone installatie, ik had alleen de hybride omvormer nodig (betaald iets meer dan € 400) om de bevoorradingszekerheid van mijn CESI en mijn domoticaserver te verzekeren, Ik denk dat de investering minimaal is in vergelijking met het ongemak dat het kan voorkomen.
0 x
karikatuur
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/12/20, 23:54
x 1

Re: bereid je voor op black-out




par karikatuur » 27/12/20, 20:56

Forhorse schreef:Dat kunnen ze, de mijne wordt gegeven voor 120 ° C, feit blijft dat het koken van de antivries binnenin geen goed idee is (ook al kan het in theorie ook grotendeels deze temperaturen weerstaan) en de overdruk die in de systeem als gevolg van oververhitting wordt niet altijd gecompenseerd door het expansievat, waardoor de veiligheidsklep opengaat en daardoor koelvloeistof verloren gaat.


Hallo,

voor mij hebben we een fotovoltaïsch onderwerp, dus ik begrijp het niet echt ... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: stroom in het netwerk injecteren zonder contract?




par Forhorse » 28/12/20, 07:37

Dat is wat diagonaal lezen ...
Ik zei dat ik een kleine semi-autonome fotovoltaïsche installatie gebruik om een ​​zonneboiler van stroom te voorzien om me te beschermen tegen stroomuitval die schadelijk zou kunnen zijn als het op het verkeerde moment gebeurt.
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: bereid je voor op black-out




par ENERC » 28/12/20, 08:39

caricion schreef:
ENERC schreef:We kunnen zien dat opslag nu winstgevend is.


Hallo,
deze berekening houdt geen rekening met de kostprijs van de PV-installatie zelf, de meerkost van de bijkomende installatie van de batterijen en het verschil tussen de aankoopprijs en de verkoopprijs aan EDF.
Dus zelfs met deze berekening is het niet rendabel ...

Dit geldt als u de zonnepanelen tegen een zeer dure prijs op uw dak laat plaatsen, maar als u ze zelf op de grond of op het dak installeert, is de berekening anders. Persoonlijk leg ik het verticaal op de grond om een ​​hek te maken. Ik bevestigde ze op cementpalen gemaakt van PVC-buis met een diameter van 80 waarin ik schroot en beton stopte.
Neem bijvoorbeeld een complete set met 10 panelen van 320W en een batterij van 5 kWh. U vindt de complete set voor 5300 €.
Met de 10 panelen produceer je 3200 kWh per jaar in Bretagne en 3800 kWh in Toulouse. Maar laten we bij het geval van Bretagne blijven. Ik heb 10 panelen geplaatst omdat het Franse gemiddelde 4000 kWh per jaar is. Je moet de kit goed afstellen om in de zomer niet te veel te produceren en te verliezen.

Over de eerste 10 jaar zal de productie 32000 kWh bedragen.
Je deelt € 5300 door 32000 kWh, dat levert je 16,5 ct per kWh op, ofwel de EDF-prijs.
De batterij zou theoretisch 7000 cycli hebben gedaan - 32000 / (5 kWh * 90%).
Maar eigenlijk niet omdat je overdag consumeert en het niet in de batterij gaat.
Je hebt redelijkerwijs de 4500 cycli gedaan.

Dus na 10 jaar vervang je de omvormer en de batterijen. U betaalt 2000 € voor de batterij en de omvormer, omdat de prijzen nog iets verder dalen.
In de komende 10 jaar hebben uw panelen 5% van hun vermogen verloren.
De kosten voor de komende 10 jaar bedragen 2000 / (32000 * (100% -5%)) -> 6,6 € ct per kWh. Het wordt 4x goedkoper dan de EDF kWh.

De komende 10 jaar blijf je binnen 6 cent van de kWh.
Daarna hetzelfde tot 40 jaar voor panelen.

Wat betreft CO2-uitstoot, lithiumbatterijen zitten in de 65 kg CO2 per kWh (cijfers voor 2020 - niet die van 2010 die we vinden in de slechte pers :D ).
De CO2-balans over 40 jaar zal zijn: 4 (batterijpakketten) x 5 (kWh per batterij) x 65 kg CO2 / 40 jaar / 3000 (gemiddeld geproduceerde kWh per jaar).
dat geeft 10 gram CO2 per kWh.
Je voegt 20 g CO2 per kWh toe voor de panelen, en dat is in totaal 30 g CO2 / kWh. Het is echter veel minder gelijkmatig dan de Franse mix met kernenergie.

Als u de installatie door een professional laat doen, verdient u deze kosten in de loop van de tijd terug: 3 cent per kWh voor 1000 € installatie per 10 jaar.

Conclusie:
- PV met opslag is op lange termijn winstgevend
- het stoot uiteindelijk weinig CO2 per kWh uit (ook al vervuilt het veel op de installatie)
- maar ... je moet erg geduldig zijn. De initiële investering is hoog.
- we hebben een heel lange tijd ... 40 jaar. We moeten redeneren wat betreft de isolatie van gebouwen: een investering van meerdere decennia
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: stroom in het netwerk injecteren zonder contract?




par Eric DUPONT » 28/12/20, 10:20

Ik denk dat het meest interessante zou zijn om de productie over tien huizen te bundelen, om één enkel energieopslagsysteem te hebben, met verschillende fotovoltaïsche centrales van bijvoorbeeld 10 keer 5 kW en een draad die zonder ga door het publieke domein. bij dit account zou het volgens mij mogelijk minder duur zijn dan het netwerk.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: stroom in het netwerk injecteren zonder contract?




par phil59 » 28/12/20, 18:07

Laten we de opslag op wielen niet vergeten die elektrische voertuigen zijn.

Een heel simpele truc, een 12V 220V omvormer op de accu van de accessoires, en je trekt 300-400W zonder iets te vermoeien, zelfs een paar kW, waarbij je het risico loopt de "400V" omvormer te verbranden naar 12V.

Momenteel is de "EDF" -prijs van 16 cent, ok, over 5 jaar, welke prijs?

Mutualize, er kan een idee zijn ... V2G en V2H zijn, denk ik, de oplossingen van de toekomst ...

Voor thermisch is er ook de pc-omvormer, voldoende om een ​​circulatiepomp te laten draaien ... Ik heb een oude 160W pc-omvormer en mijn gasboiler en 2 circulatiepompen draaien erop zonder pb ...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: stroom in het netwerk injecteren zonder contract?




par ENERC » 28/12/20, 19:43

Eric Dupont schreef:Ik denk dat het meest interessante zou zijn om de productie over tien huizen te bundelen, om één enkel energieopslagsysteem te hebben, met verschillende fotovoltaïsche centrales van bijvoorbeeld 10 keer 5 kW en een draad die zonder ga door het publieke domein. bij dit account zou het volgens mij mogelijk minder duur zijn dan het netwerk.

Het is technisch mogelijk, maar Enedis heeft het ongelooflijk ingewikkeld gemaakt (er was een Sicetaitsimple bericht over een ander onderwerp met het document waarnaar wordt verwezen).

Het probleem met pooling is dat u een rechtspersoon moet vinden die namens de deelnemers aan de operatie het contract sluit. Hoe zit het met zaken die niet eenvoudig te beheren zijn, zoals onderhoud? wat gebeurt er als een eigenaar verandert? en met huurders? hoe worden de producties verdeeld?
Ik heb getest op het niveau van een gebouwbeheerder en het antwoord was: niemand gaat het geld voorschieten om over 10 jaar winstgevend te zijn. [wanneer de isolatie met geweld wordt aangebracht tijdens de volgende facelift, zullen ze het begrijpen ...]

Bij nader inzien zie ik 3 tracks:
- burgerinitiatieven door een groep zeer gemotiveerde mensen,
- burgemeesters die ecodistricten ontwikkelen,
- het bouwen van coöperaties op voorwaarde dat financiering wordt gevonden zonder het geld bij de start voor te schieten

Dat gezegd hebbende, de kosten per W dalen sterk van 0W naar 6kW en stabiliseren zich vervolgens tot 36KVA (de limiet van driefasige 230V). Dan is het niet superinteressant omdat je voor de transformator in HTA (dat stopcontact) moet betalen.
Ik denk dat mensen met voldoende oppervlakte binnen 10 jaar ~ 9kWp (2500 € aan PV) zullen installeren. Waarom? nou omdat de meeste auto's elektrisch zullen zijn met Vehicle2grid, zoals Phil59 terecht opmerkte.
En met het verbod op oliegestookte ketels, en straks op gas, gaan we allemaal over op het GLB en dus een hoger geïnstalleerd PV-vermogen.
Ik zou het mis kunnen hebben, maar zo zie ik het de komende 10 jaar.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 247-gasten