Hydroturbine ED 1500 Watts versus Turgo Powerpal

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
jamTarga
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 25/08/10, 16:43

Hydroturbine ED 1500 Watts versus Turgo Powerpal




par jamTarga » 26/08/10, 12:20

Hallo,

Nieuw op de site, ik sta op het punt een hydraulische installatie in de Alpen nieuw leven in te blazen.

Vroeger uitgerust om een ​​hydraulische zaag te laten draaien, zou de waterval (potentieel van ongeveer 3 kw, maar 1,5 kw zou meer dan genoeg zijn voor mijn verbruik) worden gebruikt om elektriciteit te produceren voor een werkplaats.

Ik twijfel tussen een Pelton-hydroturbine van 1500 W en een Turgo Powerpal T1 of T2.

Wie heeft er feedback over deze twee producten (prestatie, betrouwbaarheid, inbedrijfstelling, enz.) Om mij te helpen bij mijn keuze?

Alvast bedankt.

Hartelijk

Jam
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 26/08/10, 13:14

Hallo en welkom.

Helaas heb ik geen directe ervaring met deze materialen.

Aan de andere kant ben ik er zeker van dat er onlangs grote vooruitgang is geboekt met de permanente magneten en de bijbehorende generatoren.

Aan de andere kant ben ik erg geïnteresseerd in uw context en zou ik graag meer willen weten:

heb je links naar de materialen die je wilt?

heeft u een technische beschrijving van uw hydraulische installatie? debiet, hoogte, druk, .. wat is maatvoering?

heb je administratieve problemen ondervonden? waterzijde en elektriciteitszijde?

heb je ordes van grootte van prijs en productie?

Kan het water worden opgeslagen, of wordt het verspild als u het niet omkeert?

Zoals je kunt zien, ben ik benieuwd :-)
0 x
Tot ziens!
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/08/10, 13:15

jamTarga

Welkom bij Ecology!

Een beetje meer info zou ons helpen, zoals de valhoogte en de stroming.

Foto's van de site zijn welkom!
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
tromeur
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 26/08/08, 18:09
Plaats: FRA

turbine




par tromeur » 26/08/10, 13:19

Dag
Ik gebruik een Chinese turbine van 1.5 kW die ik bij Soft Energy heb gekocht
(veel goedkoper dan powerpal) Ongeveer 2000 euro.
Controleer natuurlijk Ht en flow
Goede turbines en indien nodig meer info.
MT
0 x
jamTarga
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 25/08/10, 16:43




par jamTarga » 26/08/10, 14:02

Bedankt, en goed gedaan, het reageert hier super!

De huidige valhoogte (op bestaande apparatuur - een pelton met een diameter van 90 cm gevoed door een kanaal met een diameter van 380 mm, allemaal ongebruikt gedurende meer dan 50 jaar) is 13 meter (met gemakkelijk een meter, 1,5 m meer, door de positie van de nieuwe turbine ).

Het minimumdebiet, bij laag water en op een zeer lekke voorlopig stroomgebied, gemeten deze zomer, is 12,5 liter per seconde. Dit mag niet overeenkomen met het tiende van wat de val oplevert, en dat een gemiddelde van ongeveer dertig liter over water zonder enig probleem zou moeten worden bereikt.

De molen staat op de Cassini-plannen en mijn waterrechten staan ​​vermeld op de notariële akte.

Alles is er dus om het bestaande systeem identiek over te doen (nou ja, bijna, want het zou een kwestie zijn van het herstellen van het kanaal - met een nieuwe buis met een kleinere diameter - en het plaatsen van een compacte turbine aan het einde.).

Over de microturbine valt dus niet te verwarren.

Vandaar de grote waarde van uw getuigenissen.

Nogmaals bedankt voor alles wat je me kunt geven op beide soorten turbines of op een ander systeem.

Ik plaats zo snel mogelijk foto's.

Hartelijk

Jam


Voor Tromeur stuur ik je een parlementslid.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 26/08/10, 14:33

Bedankt voor de details.

Van de gegeven namen zag ik de volgende links:

energiedouce.com/hydro-turbine.html

venir-energies.com/hydrau.html

powerpal.com/t1andt2.html

Het lijkt erop dat we ongeveer 1 € / Wc voor de apparatuur zijn.

Heeft u een stroomgebied waarmee u water kunt besparen als u geen stroom nodig heeft?

Gaat u elektriciteit doorverkopen aan uw elektrische distributeur? Ik zeg niet EDF, want er zijn nogal wat lokale nutsbedrijven in de Alpen.
0 x
Tot ziens!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/08/10, 14:57

Nou ik denk dat als er een potentie is van 3kW je 3kW moet maken met wederverkoop (verplicht) aan EDF ... ook al is het 10 keer minder interessant dan de PV ...

Over een paar jaar ben je blij met een overschot aan energie en inkomen ...

+1 voor foto's ...
0 x
jamTarga
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 25/08/10, 16:43




par jamTarga » 26/08/10, 15:11

Bedankt Bernardd,

Bedankt voor de links.

Nee, ik ben niet van plan het water op te slaan, de site, een waterval op 1400 m hoogte leent zich hier niet voor.

Het debiet is in ieder geval voldoende om het type turbine te laten draaien dat nodig is voor het beoogde verbruik.

De verwachte lage productie en het gebrek aan verbinding met het netwerk doen me het idee van wederverkoop opgeven ...

Voili, hier ...

Hartelijk


Jam
0 x
jamTarga
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 25/08/10, 16:43




par jamTarga » 26/08/10, 15:14

Voor Christophe,

Nee, geen wederverkoop, de afstand tot het netwerk is te groot om een ​​economisch haalbare verbinding te overwegen.

Bovendien is de apparatuur om 3 kW te produceren aanzienlijk duurder dan die om 1,5 ...

Hartelijk
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 26/08/10, 16:33

Oké, de context is duidelijker.

Wat waren de kenmerken van de turbine die je al hebt, in termen van vermogen en snelheid?

Omdat ik niet zeker weet of de vooruitgang op de turbines zelf zo groot is geweest. Het zou mogelijk zijn om een ​​recente generator aan te passen met permanente magneten, die een wisselstroom met variabele frequentie produceert.

Dus vervoerd naar het nuttige gebouw, met daarachter een gelijkrichter en een elektronische omvormer, behoorlijk efficiënt bij dit lage vermogen, zou dit misschien een minder dure oplossing zijn?

Zou het dan gewoon nodig zijn om de lagers van de turbine te vervangen?

Een voorbeeld van een recente, efficiënte en goedkope windgenerator:
http://www.missouriwindandsolar.com/Sup ... 2_PMA.html

Hun nadeel is de noodzaak van een vrij hoge rotatiesnelheid, maar misschien is het haalbaar op de turbine?

Er zijn ook deze renpaarden:
http://www.alxion.com/bin/alternateur_kit_stk.html

Anders zag ik net deze Canadese site:
http://www.micro-energies.qc.ca/micro_t ... dex_1.html

Het lijkt belangrijk om een ​​afsluitdiameter te hebben die voldoende is om drukval te beperken: waarom wil je de diameter verkleinen?

Voor een andere reflectie vond ik deze buizen die u mogelijk interesseren:
http://www.infra-tech.be/rubrique.php3?id_rubrique=22

Als je de juiste lengte neemt, geen laswerk dus lange tijd geen defecten.

Ik weet niet of het interessanter is om 2 kleine turbines parallel te hebben of een grotere? 2 kleine turbines, die redundantie mogelijk maken, en ook een progressieve investering?

Het is een interessant onderwerp: maar het moet nog mooier zijn om te zien :-)
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 243-gasten