Hydro-elektrische, kunstmatige waterval

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Zypp0
x 17




par Zypp0 » 22/08/13, 14:50

Ahmed: dat klopt, we gaan uit van een oneindige potentiële energie, het is niet hetzelfde als niets.

Stel je een dam voor met 4 zijden in dit watervolume dat ik buis of cilinder noem, en vanaf daar stroomt het water een deel ervan binnen, valt dan 100 meter lager op de turbine om dan in een (leeg) water te belanden tank. Wanneer de tank vol is, stroomt het in de 2 wateruitdrijvingsbalgen (zoals de analogie van een long of een kieuw om de gebruikte energie uit te drijven) omdat de kracht in gewichtloosheid voor de uitdrijving van water om de zak leeg te trekken weinig inspanning vereist die vereist bijna geen energie in vergelijking met die opgewekt en gegenereerd door de val stroomopwaarts. Je moet het gewoon proberen met 1 prototype, ik deed het halverwege (zonder antidrukluchtkleppen), en ik heb geen softwaresimulator.
0 x
Zypp0
x 17




par Zypp0 » 22/08/13, 15:18

Heb ik je vraag beantwoord?


gegyx: ja ja beter antwoord is moeilijk lol, minder goed ook. Dat ik het begreep. Maar je interesseert me in ieder geval niet! Ik ga verder met de anderen veel leerzamer! toch bedankt voor je goede wil.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 22/08/13, 15:35

Oneindige (?) maar onbruikbare potentiële energie is heel, heel dichtbij niets! :P

Formeel blijf je erg obscuur, b.v. Ik kan me moeilijk een "buis of cilinder" voorstellen met 4 zijden!

Meer serieus en inhoudelijk lijkt het mij dat u uitgaat van het postulaat dat de watermassa die tijdens de val zijn energie heeft verteerd, gemakkelijk omhoog kan gaan dankzij een soort pneumatische veer.
Hier ligt de fout in de redenering: de hoeveelheid energie die nodig is om het water te "recyclen" zal van dezelfde orde van grootte zijn als de energie die in de eerste fase van de cyclus wordt teruggewonnen.

Maar goed, misschien heb je liever, zoals je verkondigt, "veel leerzamer met de anderen verder te gaan", en vooral veel minder rigoureus en veel goedgeloviger?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6988
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 22/08/13, 15:45

Zippo schreef:Maar je interesseert me toch niet! Ik ga verder met de anderen veel leerzamer! toch bedankt voor je goede wil.

Te aardig van je. Je kent me maar al te goed van elders, nietwaar?

het stroomt in de 2 balgen voor de uitdrijving van water (zoals de analogie van een long of een kieuw om de gebruikte energie uit te drijven) omdat de kracht in gewichtloosheid voor de uitdrijving van water door aan de zak te trekken om te legen weinig inspanning vereist die bijna geen inspanning vereist energie in vergelijking met die gegenereerd en gegenereerd door de val stroomopwaarts.


Oh ja ? OK. Behalve dat uw bewering "vrijwel geen energie vergeleken" niets betekent en onjuist is volgens de berekeningen.

Je moet het gewoon proberen met 1 prototype, ik deed het halverwege (zonder antidrukluchtkleppen), en ik heb geen softwaresimulator.


Wat betreft je "halfafgemaakte" tests, om ze afdoende te laten zijn, zou je ze volledig moeten doen en dan zou je jezelf deze vraag niet stellen.
Oké Rudy? (We wachten op de voortzetting van de intensieve cursussen schapen)
0 x
Zypp0
x 17




par Zypp0 » 22/08/13, 15:48

Ahmad: Ja, dank je.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 22/08/13, 15:48

Gezien de wending en de manier waarop de nieuwe jongen reageert op zijn luidsprekers en zijn gekke project, stel ik voor om dit onderwerp op slot te doen!

We kunnen zien dat hij wil horen wat hij wil en hoe onmogelijk het zal zijn, aangezien we hem hebben uitgelegd waarom het niet zal werken...

Zypo


Ik stel voor dat je je eigen prototype maakt en je zult begrijpen wat we je proberen uit te leggen!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Zypp0
x 17




par Zypp0 » 22/08/13, 16:09

Alain G en broer(s): tegelijkertijd mijn account verwijderen! mijn account wordt gesloten. De nieuwe jongen, zoals je zegt, is al bijna een oude! ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/08/13, 17:00

Pas op dat de lucht - de wolken - niet op je hoofd vallen !!!

(gezien al deze oneindige potentiële energie die naar beneden gaat door zoveel energie vrij te maken en omhoog gaat door zo weinig te verbruiken! Trouwens, waarom niet met stenen? Ze gaan naar beneden door een dynamo te laten draaien en gaan omhoog - alle metselaars zullen het bevestigen! - bijna zonder moeite, om weer naar beneden te gaan! Maar ik stel voor dat je een veer op de finish legt zodat ze vanzelf omhoog gaan! Als ik denk dat EdF zo ver is gegaan om kerncentrales te bouwen toen het zo eenvoudig was !!! )
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 22/08/13, 17:20

Zypp0 schreef:Alain G en broer(s): tegelijkertijd mijn account verwijderen! mijn account wordt gesloten. De nieuwe jongen, zoals je zegt, is al bijna een oude! ;)


Je arrogantie tegenover degenen die je de fout proberen uit te leggen waar je geen rekening mee houdt, stuurt de bal terug met antwoorden die je zeker niet leuk vindt, maar geef toch toe dat je er een beetje naar hebt gezocht!

Wij ? spreek je voor 2? Heb je een tweeling? Als ik je begrijp, ben je 2, ben je er 2 waard en spreek je voor 2... Je praat niet veel, en ik versta je ook niet beter. Om correct te beginnen, zal ik met iemand anders zien, bedankt, ik zal het je beetje bij beetje laten begrijpen.




Ondanks alles bleef Gegyx beleefd en hoffelijk!


Merk op dat we niet om je uitzetting vragen, maar om een ​​beetje beleefdheid van jouw kant!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Zypp0
x 17




par Zypp0 » 22/08/13, 17:24

Didi67: Ik heb het in mijn gootsteen geprobeerd, ik weet dat het concept werkt (het water stijgt niet, het komt er onderaan uit "balg plastic zak") de discussie is gesloten en je kunt het onderwerp zonder verder oponthoud sluiten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 344-gasten