Hydrauliek, een vals goed idee?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
oliburn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 181
Inschrijving: 30/01/07, 07:59
Plaats: 33 Mérignac




par oliburn » 13/03/08, 08:34

je link bevat te veel interpunctie...
deze werkt beter!!! : Mrgreen:
http://www.h3eindustries.com/pages/produitpag.html
0 x
Wees je eigen toorts, je eigen toevluchtsoord, je eigen meester ... "
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 13/03/08, 10:43

Aha oké bedankt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7

Re: Hydraulica, een vals goed idee?




par highfly-addict » 16/03/08, 17:07

Oké, een korte samenvatting:

highflyaddict schreef: Wat vindt u van de ontwikkeling van rivieren voor de productie van elektriciteit?
Hebben we collectief het recht om ecosystemen te verstoren of zelfs te vernietigen om ons comfort te verbeteren?


Vanzelfsprekend is het antwoord voor de meesten duidelijk JA... maar ik denk ook dat de meesten zich niet echt bewust zijn van de veranderingen die door ontwikkelingen aan ecosystemen worden opgelegd. Ik kom erop terug als iemand geïnteresseerd is.

highflyaddict schreef: Heb je met dit in gedachten ideeën of oplossingen?
En trouwens, wat is de huidige energiebalans van een dam?


Dus !? Is er geen waterbouwkundige in de ruimte? Of is dat een te "lastige" vraag? : Mrgreen:

PS: Niet slecht de aqualienne, het voorkomt tenminste dat de vis in plakjes wordt gesneden terwijl hij door de turbines gaat....
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 04/12/08, 19:18

Een klein linkje hier wat lijkt overeen te komen met de titel van dit draadje....
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2

Re: Hydrauliek: een goed idee?




par yannko » 08/12/08, 21:38

Windjammer schreef:...
Er is een kleine (en goedkope) turbine uitgevonden in de Tsjechische Republiek die draait en elektriciteit produceert die overeenkomt met huishoudelijke behoeften door een lage opvoerhoogte en lage stroomsnelheden, dus zonder de structuur en de loopbiotoop te verstoren bescheiden water. Het principe is om de energie terug te winnen uit de wervelingen van de stromen - het ei van Christopher Columbus! het was genoeg om erover na te denken! .De installatie vereist geen noemenswaardig werk. Het kan worden gebruikt op elke waterloop die tussen 22 en 33 liter water per seconde kan leveren. Dit is de SETUR-turbine, die, ondanks de interesse die hij biedt, nog niet in Frankrijk wordt verkocht. Dit apparaat is gepatenteerd in Europa en de VS en de ontwikkeling ervan is aangemoedigd door Europese subsidies.
...


Dat is enorm, ik heb net de webpagina gecontroleerd http://www.setur.cz (als iemand een vertaling wil graag, maar kleine stukjes graag want ik beheers de taal nog niet helemaal, verre van :|), zal ik proberen uit te zoeken op de volgende beurs voor hernieuwbare energie (of als iemand meer info wil, kan ik ook een e-mail sturen).
Hoe dan ook, het onderwerp is boeiend. :P,,Ik vind persoonlijk dat een kleine watermolen heel romantisch blijft, en ook al is het een kleine lokale turbine, ik ben voor (allemaal veel minder schadelijk op dezelfde schaal als uranium of steenkool). Jammer dat het weg is :| !
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Hydrauliek: een goed idee?




par houthakker » 08/12/08, 23:27

yannko schreef:[...] Dat is enorm, ik heb net de webpagina geraadpleegd http://www.setur.cz (als iemand een vertaling wil graag, maar kleine stukjes graag want ik beheers de taal nog niet helemaal, verre van :|), zal ik proberen uit te zoeken op de volgende beurs voor hernieuwbare energie (of als iemand meer info wil, kan ik ook een e-mail sturen).
Hoe dan ook, het onderwerp is boeiend. :P,,Ik vind persoonlijk dat een kleine watermolen heel romantisch blijft, en ook al is het een kleine lokale turbine, ik ben voor (allemaal veel minder schadelijk op dezelfde schaal als uranium of steenkool). Jammer dat het weg is :| !
Op welke pagina? Die ? http://www.setur.cz/index.asp?dokument=16&sablona=9999
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 08/12/08, 23:39

Ja, sorry voor mij : Oops: Ik had het exacte adres moeten vermelden, aangezien ze andere producten aanbieden. Er is zelfs een (korte) video wanneer ze de versnelling draaien :D !
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/12/08, 23:50

Als dat echt is waar het allemaal om draait, begrijp ik niet wat er revolutionair aan is, aangezien de forumeur die je citeerde?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 09/12/08, 00:00

Nou, ik ben geen expert, maar blijkbaar is het ongebruikelijk om zo'n "huishoudelijk" apparaat te vinden, aanpasbaar aan een lage valhoogte, geen vervormende waterwegen, en voor een redelijke prijs. Blijkbaar wordt het een moeilijk te vinden zaak om al deze argumenten bij elkaar te brengen. :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 09/12/08, 00:45

yannko als je wilt, we praten er over een paar weken weer over wanneer de eerste tests van mijn waterrad zullen worden gedaan: https://www.econologie.com/forums/tambour-de ... t6303.html

:)

Ik wed 1314 kWh per jaar dat ik een schoepenradgenerator van 150W (of meer) kan maken voor minder dan 400€ : Cheesy:
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 286 gasten