Hydrauliek, een vals goed idee?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Windjammer
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 06/03/08, 16:45

Hydraulica: een goed idee?




par Windjammer » 06/03/08, 18:25

In mijn jonge jaren bracht ik mijn vakantie in de Vogezen door met ouders die hun elektriciteit produceerden met een turbine van 35 ch. geleverd door een kleine lokale torrent: een omleiding, een kleine drempel met een stuwfunctie, om de stroom, parallel aan de torrent, niet uit te drogen op een vlak veld met een lichte helling, een smalle aarden dam van 7 meter hoog , waarin wilde forel bloeide. Twee generaties eerder was alles heel goed bestudeerd om een ​​molen te voeden zonder het milieu te storen. Een andere turbine, van 100 ch, werd in gebruik genomen om de machines van hun kleine fabriek aan te drijven tijdens periodes van overstroming, voornamelijk voor het smelten van sneeuw.
Ik ben verbaasd om te zien hoever we zijn teruggekeerd naar de middeleeuwen: gemeentelijke, departementale, overheids-, ecologische regelgeving, interventies door visserijbedrijven; er zijn geen heren of abdijen meer, maar beide zijn grotendeels vervangen. Wij: klaagt hypocriet dat we "achter" de buren staan, over Europese regelgeving, over de tijd, over de kwestie van broeikaseffecten en over de inzet van "hernieuwbare energiebronnen" en we doen er niets aan - ik doe het niet zeg niet aansporen - maar faciliteren of aanmoedigen. Er zijn minder scrupules bij het waanzinnige gebruik van petroleumbrandstoffen.

Er is een kleine (en goedkope) turbine uitgevonden in de Tsjechische Republiek die draait en elektriciteit produceert die overeenkomt met huishoudelijke behoeften door een lage opvoerhoogte en lage stroomsnelheden, dus zonder de structuur en de loopbiotoop te verstoren bescheiden water. Het principe is om de energie terug te winnen uit de wervelingen van de stromen - het ei van Christopher Columbus! het was genoeg om erover na te denken! .De installatie vereist geen noemenswaardig werk. Het kan worden gebruikt op elke waterloop die tussen 22 en 33 liter water per seconde kan leveren. Dit is de SETUR-turbine, die, ondanks de interesse die hij biedt, nog niet in Frankrijk wordt verkocht. Dit apparaat is gepatenteerd in Europa en de VS en de ontwikkeling ervan is aangemoedigd door Europese subsidies.

De efficiëntie van water is, zoals iedereen weet, veel belangrijker dan die van wind, vanwege de dichtheid van deze vloeistof. Bovendien - behalve in droogte, zijn de richting en de stroom veel regelmatiger.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16171
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 06/03/08, 18:47

Ik kan alleen maar gaan, beste Windjammer ...

We besteden onze tijd aan het afvragen of de vissen het zullen overleven, het blijkt dat ze het met een gereserveerde stroom en een vispassage heel goed doen ... Ik heb een beek waar twee molens waren. 100 jaar. Mijn vader was daar jong aan het vissen op forel met tientallen blote handen !! Al 50 jaar worden de molens gesloopt ... En er is nauwelijks vis! Dit alles is voornamelijk te wijten aan chemische vervuiling: zure regen, meststoffen, drijfmest gemaakt van "dubieuze karkassen" (ken je dierlijk meel?), Overmatige lekkage van ammonitraten.

Soms nemen dezelfde "vissers of boeren met een ecologische vezel" hun tractor van 100 pk om de koeien te halen of elke zondag hun enorme 4x4 om te jagen ... : Lol:

Ik weet wat ...
0 x
Beeld
oliburn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 181
Inschrijving: 30/01/07, 07:59
Plaats: 33 Mérignac




par oliburn » 06/03/08, 18:55

dit is allemaal heel mooi ... maar het levert niets op
in de staat en hoe meer mensen onafhankelijk zijn, hoe minder ze controleerbaar zijn ... de extremistische ecologen regelen het niet
ook niets!
0 x
Wees je eigen toorts, je eigen toevluchtsoord, je eigen meester ... "
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 06/03/08, 20:33

Een van de grootste problemen met vissen is de pil.

Oestrogenen die in de urine worden afgewezen en niet door de zuiveringsinstallaties worden behandeld, worden in de rivieren gevonden en de Vissen monsieurs worden Madame Pisces, wat duidelijke reproductieproblemen oplevert.

Als visser bevestig ik dat een kleine turbine geen grote impact heeft op dieren in het wild als de installatie goed doordacht is (zie voorbeeld van Rémundo).

Zelfs door een klein stroompje met een paar hopen stenen op te zetten om de voortplanting van vissen te stimuleren, kunt u echter worden verbannen: u moet een plan indienen, enz. en een autorisatie verkrijgen ... Terwijl de stroom voor en na in hoofdzaak identiek blijft en dat het enige resultaat van het vergemakkelijken van de reproductie van vissen!
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/03/08, 09:18

oliburn schreef:dit is allemaal heel mooi ... maar het levert niets op
in de staat en hoe meer mensen onafhankelijk zijn, hoe minder ze controleerbaar zijn ... de extremistische ecologen regelen het niet
ook niets!


Heho!

waar zag je dat mensen zich moesten melden bij de staat?
Is deze kapitalistische gedachte in de vingers van de mens geschreven?

gemakkelijk te typen op extremistische milieuactivisten! wil je ze ook niet verbranden?

je bent blij ze te vinden wanneer ze nrj-nieuws adverteren voor te ontwikkelen producten! terwijl het de staat zelf is die terughoudt!

niet rommelen ;-)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 07/03/08, 09:24

oliburn schreef:.. extremistische milieuactivisten lossen het niet op
ook niets!


Hum hum ... maar sommige van je zinnen gaan in deze richting: volgens jou zou de man verantwoordelijk zijn voor alles ...

Christophe schreef:
oliburn schreef:jij die Canadese putten graaft, heb je aan mollen gedacht? : Cheesy:


Het is beter om dit soort extremisme niet aan te gaan ...
0 x
oliburn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 181
Inschrijving: 30/01/07, 07:59
Plaats: 33 Mérignac




par oliburn » 07/03/08, 12:54

oh, er zijn er twee die me slaan! : Cheesy:

voor jonule:

dit is een bevinding geen goedkeuring!

het zijn niet de mensen die zich aan de staat moeten melden, het is de energie
ze consumeren, de overheid heeft geen beleid
ontwikkeling van lokale energieproductie of zelfs
individueel (maar we doen wat we willen) ... : Mrgreen:

voor tophe en janule:

Ik hou niet van uitersten, zelfs als soms
extremistisch idee kan een compromis zijn dat maakt
de shmilblick vooruit !!! : Lol:
en dan als ik over mollen praat ... ik lach !!! de smiley : Mrgreen:
is daarvoor gemaakt
0 x
Wees je eigen toorts, je eigen toevluchtsoord, je eigen meester ... "
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 07/03/08, 13:13

Ah ik twijfelde een beetje maar moest groen gebruiken dus ... niet blauw ... : Mrgreen:
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/03/08, 13:34

in ieder geval is het geval van moedervlekken een heel goed bijtend voorbeeld, ik zou het opnieuw gebruiken :D

wat betreft het betalen voor de energie die door de overheid wordt gedistribueerd, het is ook een principe, maar zij zouden dan moeten bieden wat consumenten willen; hernieuwbare elektriciteit bijvoorbeeld.

Ik produceer liever mijn elektriciteit en word autonoom om niets meer te verbruiken.
goed, kan worden doorverkocht aan de buren? -)

de dag dat ik blij zou zijn, is wanneer ik mijn EDF-contract opzeg : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 13/03/08, 07:42

Je kent het bedrijf H3E, http://www.h3eindustries.com/pages/produitpag.html, het zal Jean63 en Remundo bevallen, het is gevestigd in Clermont-Ferrand en het heeft de Aqualian ontwikkeld, een krachtige hydraulische turbine met een efficiëntie van 80%:
http://www.h3e.fr/site_h3e/plaquette_co ... le_v.6.pdf

Wat denk jij
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], Google Adsense [Bot] en 240 gasten