Hydrauliek, een vals goed idee?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 06/03/08, 02:03

Uiteraard is er al het andere ... Ik wilde alleen maar zeggen dat het zeker niet de kleine hydro-molens waren die de aquatische fauna schade toebrachten ...

Er is geen snelle oplossing, alleen compromissen.

Heb je de "waanzin van mannen" gezien? Het gaat niet om vissen, maar om dammen en "grote idioten": https://www.econologie.com/la-folie-des- ... -2495.html
1 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/03/08, 03:29

Dag

Normaal gesproken maken we een vispass als we een dam maken
ergens is het een zalmwinder.
Bijna alle elektriciteit van Quebec komt van grote dammen.

Een pas voor een soort unieke bedreigde vis
de koperen roodpaard .. zodat het aan elke kant van de dam circuleert.
Andre
Beeld
0 x
oliburn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 181
Inschrijving: 30/01/07, 07:59
Plaats: 33 Mérignac




par oliburn » 06/03/08, 07:06

Christophe schreef:
Er is geen snelle oplossing, alleen compromissen.




het is duidelijk!
we zijn een beetje een vreemde op deze planeet en dat is niet zo
hebben ons nodig om te "zijn" ... bovendien is ze al "geweest" ... zonder ons.
veel andere soorten zijn veel essentiëler dan wij, de kleine bijen bijvoorbeeld.
daarom kan elke energieoplossing alleen een compromis zijn.
Ik geloof, net als vele anderen, dat lokale oplossingen
zijn essentieel, of zonne-energie, hydraulisch, geothermisch
we kunnen altijd een dam uitrusten, hij zal het ook nooit weten
hoewel je zonder dam gewoon je manier moet veranderen
om dingen te zien en minder belang te hechten aan de "deeg" -kant
van de zaak ...
jij die Canadese putten graaft, dacht je aan
Moles? : Cheesy:
0 x
Wees je eigen toorts, je eigen toevluchtsoord, je eigen meester ... "
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 06/03/08, 09:15

oliburn schreef:we zijn een beetje buitenlanders op deze planeet en het heeft ons niet nodig om te "zijn" ... bovendien is het al "geweest" ... zonder ons.


En het zal zeker zonder ons zijn om ook uw redenering te voltooien ... Maar sorry, maar ik zie niet hoe de mens bij geboorte een minder eervolle soort zou zijn dan de anderen !!!

Het zijn ONZE westerse (maar ook oosterse: Japan, Zuidoost-Aziatische, China en India ...) samenlevingen van overconsumptie die de omgeving of weinig respecteren (hoe essentieel ook voor het leven) niet de mens op zichzelf!! Dit is niet het geval voor alle mensen op aarde, sommige "stammen" leven nog steeds in perfecte harmonie met de planeet ... maar onze samenleving laat ze eruit zien als ... wilden! Terwijl ze waarschijnlijk zijn wijzer dan wij op veel punten! Hier verdient het een nieuwe shite!

oliburn schreef:jij die Canadese putten graaft, heb je aan mollen gedacht? : Cheesy:


Het is beter om dit soort extremisme niet aan te gaan ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 06/03/08, 09:43

highflyaddict schreef:Inderdaad, overal waren 200 jaar geleden µinstallaties en vol vis, maar er waren nog geen aanlandingen, fytosanitaire producten, pyraleen ...

Vooralsnog onwaar, lijkt het argument mij vandaag veel meer geldig, uiteraard gezien de rest!

En voor de grote ... nou ja, ik denk dat je gelijk hebt (tenzij een stel eco-terroristen het opblaast!).

Welterusten!


voui voui ik zie ......

en zo niet, waar zijn de verwijderde turbines gebleven?

om te zeggen dat alle dorpen voorheen autonoom waren met hun lokale elektrische productie!

om van daaruit terug te keren naar de verdwijning van de vis, is het blind zijn om niet te erkennen dat de chemie daar veel heeft bijgedragen, met het ontbreken van een verbod om alles in de waterlopen te lozen in 'all at the l 'riool' zoals overal is gebeurd ...


dan dat alles in vergelijking met lokale elektriciteitsproductie, het samengaat met windturbines en verplicht zou moeten zijn ...

in de serie "u wilt actueel"? -)
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 06/03/08, 12:33

Boujour!

jonule schreef:
en zo niet, waar zijn de verwijderde turbines gebleven?


Maar er waren geen turbines! Het waren graanmolens ... zoals Christophe zei. We hebben ze sindsdien omgezet in µcentrals, dat is alles.

om van daaruit terug te keren naar de verdwijning van de vis, is het blind zijn om niet te erkennen dat de chemie daar veel heeft bijgedragen, met het ontbreken van een verbod om alles in de waterlopen te lozen in 'all at the l 'riool' zoals overal is gebeurd ...


Ja, Jonule oké! Maar zoals bij alle complexe problemen is er niet één oorzaak en één oplossing. Ik ben er ook van overtuigd dat chemische vervuiling is "versterkt" door "fysieke" vervuiling (opslag van afvalwater in de sedimenten die stroomopwaarts van de structuren worden opgesloten).

dan dat alles in vergelijking met lokale elektriciteitsproductie, het samengaat met windturbines en verplicht zou moeten zijn ...

in de serie "u wilt actueel"? -)


Verplicht ! Ah maar NEE! We moeten de betrokken mensen in hun ziel en geweten laten beslissen ... Anders hallo de "groene" dictatuur. Persoonlijk leef ik liever meer "wortels" en kan ik gaan vissen en mijn vangsten eten met mijn gezin ....

Het centrale idee is dat ons huidige energieverbruik (voor onze techno-militair-commerciële beschaving) in ieder geval niet duurzaam is op de lange termijn en dat we daarom onze verbruiksnormen naar beneden moeten herzien ...

Dus geloven dat we onszelf op het huidige niveau (of zelfs een beetje lager) kunnen houden met µcentrales en andere windturbines of zelfs PHRSD is naar mijn mening een daad van geloof en geen objectieve analyse van de situatie.

Goede dag voor iedereen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 06/03/08, 12:46

Christophe schreef:
En het zal zeker zonder ons zijn om ook uw redenering te voltooien ... Maar sorry, maar ik zie niet hoe de mens bij geboorte een minder eervolle soort zou zijn dan de anderen !!!

Het zijn ONZE westerse (maar ook oosterse: Japan, Zuidoost-Aziatische, China en India ...) samenlevingen van overconsumptie die de omgeving of weinig respecteren (hoe essentieel ook voor het leven) niet de mens op zichzelf!! Dit is niet het geval voor alle mensen op aarde, sommige "stammen" leven nog steeds in perfecte harmonie met de planeet ... maar onze samenleving laat ze eruit zien als ... wilden! Terwijl ze waarschijnlijk zijn wijzer dan wij op veel punten! Hier verdient het een nieuwe shite!


Hum! Ik kom snel terug op dit bericht.

Het lijkt mij (om te verifiëren) dat de komst van de mens op nieuwe continenten voor hem telkens volgens hetzelfde scenario plaatsvond: Populatie-explosie, verdwijning van grote dieren, grote ecologische veranderingen en het nemen van collectief bewustzijn van de schade begaan in de vorm van spirituele voorschriften .....

Nou, dat heeft (nog?) Niet bij ons gewerkt, maar ik denk dat het onvermijdelijk zal komen (zie La belle verte). De vraag is wanneer? en na hoeveel grote ecologische rampen? Want hoe langer we "wachten", hoe moeilijker en traumatischer het zal zijn.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 06/03/08, 14:16

highflyaddict schreef:Boujour!
jonule schreef:en zo niet, waar zijn de verwijderde turbines gebleven?


Maar er waren geen turbines! Het waren graanmolens ... zoals Christophe zei. We hebben ze sindsdien omgezet in µcentrals, dat is alles.


waar zijn de turbines van de micro-energiecentrale gebleven?

iemand heeft ze allemaal uitgetrokken, totdat iedereen vergeet dat die er waren!

behalve de oude, om te wedden ;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 06/03/08, 14:55

: Cheesy: Absoluut, het is een hobby!

"We" hebben ze NIET allemaal van die turbines gehaald! Er zijn er nog veel in gebruik. (zie het bericht van Castorbarbu eerder in hetzelfde onderwerp)
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 06/03/08, 15:01

Ah !
OK !

nee ik had het niet over mechanische turbines, maar over elektrische generatoren!

natuurlijk!

dus "zij" zouden de turbines hebben verlaten, maar niet de generatoren?


het zou leuk zijn om een ​​periodedocument te vinden!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 292 gasten