Hydraulische EEL Energie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Hydraulische EEL Energie




par raymon » 17/03/16, 10:34

Ik vond dit hydraulische concept om verschillende redenen bijzonder interessant:
-Werkt met een lage stroom van 1 m / s dus een grotere potentiële plaats mogelijk.
-Respecteert de mariene fauna
-Misschien relatief lage kosten?
Sorry als we al gepraat hebben niet gezien.
http://www.eel-energy.fr/fr/
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Hydraulische EEL-energie




par Ahmed » 17/03/16, 11:26

Al gemeld door Jean caissepas.
Dit systeem lijkt erg complex op het niveau van de modules die mechanische energie omzetten in elektrische energie en hoe zit het met de problemen van weerstand tegen zeewater? Het grote stroomgebied, zonder de mogelijkheid om te wissen, reserveert het voor licht onrustige wateren ...
Respect voor zeefauna (flora?) Is een slecht onderbouwde stelling ... ongetwijfeld op kleine schaal ... maar de vraag rijst welke afzettingen bestreden zullen moeten worden met zeer vuile producten. Het kan zijn dat er paling * onder de rotsen zit!
Nou, we zijn er nog niet, voorlopig zijn het de investeerders die in zicht zijn.

Paling = paling ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Re: Hydraulische EEL-energie




par raymon » 17/03/16, 12:12

Ja, de generatoren direct op de platen lijken mij niet verstandig, misschien door energie terug te winnen met een hydraulisch systeem dat eenvoudiger en betrouwbaarder zou zijn.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Hydraulische EEL-energie




par Ahmed » 17/03/16, 12:16

Hydraulische systemen presteren slecht ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 212-gasten