Selectiehulp Tube Tube Sensor

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/05/09, 17:04

vidoc67 schreef:
Nu 10% lijkt het weinig en tegelijkertijd bcp, als het 10% meer is voor de dekking van de behoefte aan warm water gedurende het jaar, is het niet slecht ...


Ik was het die dit versleutelde op basis van het gebied dat nodig is om 60% van de warmwaterbehoeften te dekken met een flatpanel (uit het geheugen had ik de Sonnenkraft genomen) en met een buis (ik had genomen als voorbeeld een van de Chinezen).

Het hangt af van elke fabrikant.

Met het voorbeeld dat ik uit mijn hoofd had genomen, was 4,18 m² buis bijna 5 m² plan waard om 60% van de warmwaterbehoeften te dekken ... Ik ging ervan uit dat 60% van de behoefte is 'betekende "alle andere dingen gelijk zijn" (een standaardgezin, typische zonneschijn, enz.). Ze zijn Zwitsers, dat moeten ze goed hebben gedaan, toch? Dit geeft dus een idee van de "superioriteit" van het ene systeem boven het andere.

Om objectievere gegevens te hebben, was het nodig om een ​​monster van 10 platte en 10 buisvormige sensoren te nemen, de berekening zou eerlijker zijn. Maar ik was lui, ik geef toe ...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 11/05/09, 19:43

Did67 schreef:
lejustemilieu schreef:OPNIEUW worden deze problemen geëlimineerd bij gebruik van een afvoersysteem ....
Het is gemakkelijk te begrijpen dat het mij lijkt ... maar nee ...


Waarom zoveel nervositeit of agressiviteit? Moet u ten koste van alles gelijk hebben?

Dit is a priori geen probleem: duizenden en duizenden niet-draineerbare panelen werken zeer goed (bijna alle panelen die tot 2 of 3 jaar geleden zijn geïnstalleerd) en hebben de hitteberoerte al doorstaan. De mijne is 7 jaar oud. Misschien snapt hij morgen? Ik hoop het niet !

Dit betekent niet dat iemand niet zal posten dat hij of zij heeft geleden of is overleden. Nog niemand.

Omdat het niet uitgesloten is dat iemand over 2 of 3 jaar zal posten om te zeggen dat hun zelflozende shit waardeloos is omdat de pomp of een sensor het heeft opgegeven ...

Ik heb nooit gezegd dat je systeem niet functioneert.
De mijne werkt volgens dit principe, maar waarom zou u een proces promoten dat antivries nodig heeft?
Terwijl het ledigingssysteem veel eenvoudiger is? Meer "schoner"?
http://www.zenrenewables.be/clients-par ... e/systeme/
Christophe, enig geluid? :schok: Ik ging naar een vriend die het afvoersysteem heeft, er is geen geluid ... het is een circulerend beest ...
Hier vind je het antwoord op de "ruis":
http://www.apper-solaire.org/yvesgern/I ... c151792845
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/05/09, 20:03

Did67 schreef:Ja, ja, ik bevestig. Een vriend heeft er zojuist een geïnstalleerd (nou ja, heb er een geïnstalleerd) een maand geleden ...


Toevallig: kent u het merk? En, beter, het installatieschema?

LeJuste, bedankt voor de ZEN-link, dit is de eerste keer dat ik een professional zie die het aanbiedt! Iedereen die ik kende (citro, apper ...) was zelfgebouwd.

Voor ruis:

a) onze 700W pomp maakt altijd meer geluid dan een circulatiepomp :)
b) ons systeem moet worden verbeterd omdat we de "dompelbuis" in de buffertank niet hebben zoals te zien in deze 2 diagrammen. Voor het legen hebben 2 ontgassers op het hoogste punt (buiten) en daarom is er een luchtinlaat in werking door deze automatische ontluchters. En dat geldt ook voor "gorgelend":
Beeld

Ik ken de oplossing al enkele maanden, maar heb geen tijd gehad om te beginnen: het was winter ...

De oplossing die ik ook vond op APPER, in hun boek te zien bij Tigrou: https://www.econologie.com/forums/chauffage- ... t6162.html

Waar zijn de drainbacks zo zeldzaam? Omdat ik denk dat de verwarmingsingenieurs doen wat de fabrikanten hen zeggen te doen ... en 99% werkt met een druksensor (hoewel een sensor die onder druk werkt, goed kan werken in drainback).

Naar mijn bescheiden mening is de levensduur van het drainback-systeem verbeterd ... zelfs als de circulatiepomp (of zonnepomp) meer werkt bij het opstarten (in ons geval altijd)!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 11/05/09, 21:00

:? ik ook, ik maak glou glou ... : Cheesy: Beeld
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/05/09, 21:07

Ah, dat zien we op 30 mei : Mrgreen:

Pfff Ik heb het gevoel dat we geen massa zullen werken ... mij de 1e wacht!

Anders bij Zen: http://www.zenrenewables.be/clients-par ... u-acheter/

Er zijn 2 verschillende diagrammen voor het legen, wat is de "goede"?

Beeld

Beeld
0 x
vidoc67
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 13/03/09, 09:43




par vidoc67 » 11/05/09, 21:35

Did67 schreef:Ik denk dat dit alleen correct is als de sensor is geïntegreerd. Hij maakt dan deel uit van het huis ... Te bevestigen ...


Zolang c op het dak, geïnstalleerd of geïntegreerd het is goed ... op de vloer of aan de muur is het anders, het wordt een roerende zaak c wordt niet meer ondersteund!
Door nadelen wees voorzichtig ook de diefstal van panneua is in het algemeen niet gedekt !! het lijkt erop dat het steeds vaker voorkomt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/05/09, 21:46

Christophe schreef:LeJuste, bedankt voor de ZEN-link, dit is de eerste keer dat ik een professional zie die het aanbiedt! Iedereen die ik kende (citro, apper ...) was zelfgebouwd.
ik Citro :? Als je het over mij hebt, is er gourance. :?
Ik heb nog geen zonnecollector. : Cry:
Maar ik werk eraan, het project vordert. : Mrgreen:
0 x
vidoc67
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 13/03/09, 09:43




par vidoc67 » 12/05/09, 22:24

Zijn simulatietools in Tecsol-stijl betrouwbaar?

Voor zonne-eigenaren zijn schattingen van Tecsol dichtbij de realiteit of niet ... ??
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 13/05/09, 00:26

Did67 schreef:Omdat het niet uitgesloten is dat iemand over 2 of 3 jaar zal posten om te zeggen dat hun zelflozende shit waardeloos is omdat de pomp of een sensor het heeft opgegeven ...

Ik heb mijn zelflozende systeem uitgevonden omdat ik niet wilde dat 40 l glycol (40 m2 platte collectoren, zie mijn avatar) de afvoer (prijs en vervuiling) zou lekken in geval van een lek. Ik gebruik al 27 jaar gewoon water met dezelfde 120 W Grundfoss-circulatiepomp.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/05/09, 12:25

OKE OKE.

Als ik op een dag aan een nieuwe installatie moet denken, zal ik die veel nauwkeuriger bekijken. Je hebt waarschijnlijk gelijk ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 211-gasten