Selectiehulp Tube Tube Sensor

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 08/05/09, 16:52

Ik denk dat het juist de isolatie van de buizen is (onder vacuüm, zoals een thermosfles) die het verschil maakt), waar een flatpanel een deel van de door geleiding geabsorbeerde energie verliest...

Maar nogmaals, vaak of heel vaak hebben we genoeg of te veel warmte opgevangen, en deze aanvulling (die echt moet zijn) is nutteloos...

Zonder de opslag in de ballon mee te tellen, gisteren was mijn 300 l volledig verwarmd, ik ben klaar voor twee dagen. Ook al is het weer erg wisselvallig, het is vandaag weer een beetje opgeladen...

Het zou echt nodig zijn om een ​​experiment te vinden waarbij de hoeveelheden over een lange periode werden gemeten. Ik heb ooit iets gelezen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 08/05/09, 17:23

Ik vond testresultaten van een Zwitserse organisatie.

Een aantal panelen hebben een gedetailleerd blad (waaronder de Sonnenkraft, de Vitosol van Viessamnn, de buizen van Beijasun, de buizen van De Dietrich, enz.).

hier: http://www.solarenergy.ch/spf.php?lang=fr&fam=1&tab=1

Kies het paneel in het drop-down menu aan de rechterkant klik dan hieronder op de "datasheet" "knop"

Kortom, voor twee panelen en een identieke SWW-behoefte (60% van de behoeften, 450 l tank), berekenden ze dat 4,18 m² nodig was met buizen (Beijasun) en 4,92 m² met plannen (Sonnenkrfat). Altijd als ik het goed begrepen heb.

Als ik het nog steeds goed heb begrepen, maar het is niet 100% duidelijk, zijn de panelen getest en wordt er een bepaalde hoeveelheid gegevens berekend voor standaardomstandigheden...

Dit geeft een vrij nauwkeurig beeld van de "superioriteit" van buizen in onze regio's (Elzas en Zwitserland, het moet dichtbij zijn, toch?): ongeveer + 10%... We kunnen ook zeggen dat 4 m² buizen ongeveer ter waarde van 5 m² plattegrond.
0 x
vidoc67
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 13/03/09, 09:43




par vidoc67 » 11/05/09, 10:51

Bedankt Did67.

Ik had deze site al gezien, de resultaten zijn inderdaad moeilijk te exploiteren, we kennen de exacte oriëntatie noch de helling van de panelen...

Nu 10% lijkt het weinig en tegelijkertijd bcp, als het 10% meer is voor de dekking van de behoefte aan warm water gedurende het jaar, is het niet slecht ...

Velen van jullie zijn behoorlijk perplex over de oververhitting en dat er nogal wat problemen zijn... een punt dat ik niet te veel heb besproken, behalve met een Viessmann-installateur die me vertelde dat het goed was geregeld.

In het geval van een panne/grote pb als gevolg van oververhitting van het systeem in de zomer, wat zijn de remedies in relatie tot de installateur, of enige overweging in een garantie?

Een punt wat ik van mijn kant heb nagevraagd is de verzekering...met je werkaangifte in de hand je zonne-installatie als die op het dak staat is onderdeel van het gebouw en dus verzekerd....

Pas op, sommige verzekeraars beginnen clausules en opties op dit soort producten te plaatsen, dus controleer dit ruim voordat...

Als je een oud wooncontract hebt, luister dan niet naar je verzekeraar als die je vertelt dat die niet gedekt is en dat je een nieuw contract moet afsluiten, de mijne geprobeerd... en verloren.

a+
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 11/05/09, 13:54

Velen van jullie zijn behoorlijk perplex over de oververhitting en dat er nogal wat problemen zijn... een punt dat ik niet te veel heb besproken, behalve met een Viessmann-installateur die me vertelde dat het goed was geregeld.

In het geval van een panne/grote pb als gevolg van oververhitting van het systeem in de zomer, wat zijn de remedies in relatie tot de installateur, of enige overweging in een garantie?

OPNIEUW worden deze problemen geëlimineerd bij gebruik van een afvoersysteem ....
Het is gemakkelijk te begrijpen dat het mij lijkt ... maar nee ... Beeld
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 11/05/09, 14:03

Een systeem waarvoor? : Mrgreen:

Oh ja, het komt terug bij mij: https://www.econologie.com/forums/photos-mai ... t5283.html

Er zijn nog 2 of 3 nadelen:
a) de pomp moet krachtiger zijn
b) het is luider
c) een "dood" volume nodig hebben

In termen van voordelen:
a) geen risico op bevriezing of overdruk
b) geen behoefte aan antivries
c) minder traagheid (het is niet nodig om de vloeistof 's ochtends opnieuw op te warmen die 's nachts in de panelen was afgekoeld)

Deze drainagesystemen, of drainback, zijn recenter dan systemen onder druk, maar vertegenwoordigen een zeer klein aantal installaties.

Voor zover ik weet, biedt geen enkele fabrikant plannen voor "legen" op hun instructies. Ik heb er in ieder geval nog nooit een gezien...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 11/05/09, 16:19

Voor zover ik weet, biedt geen enkele fabrikant plannen voor "legen" op hun instructies. Ik heb er in ieder geval nog nooit een gezien...
_________________

je bent te laat voor een oorlog : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 11/05/09, 16:20

HM oké? Stuur de documenten! Ik heb hier echt zin in!

Ik zou graag hun methoden voor ruisonderdrukking zien!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/05/09, 16:47

Christophe schreef:
Voor zover ik weet, biedt geen enkele fabrikant plannen voor "legen" op hun instructies. Ik heb er in ieder geval nog nooit een gezien...


Ja, ja, ik bevestig. Een vriend heeft er zojuist een geïnstalleerd (nou ja, heb er een geïnstalleerd) een maand geleden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/05/09, 16:52

lejustemilieu schreef:OPNIEUW worden deze problemen geëlimineerd bij gebruik van een afvoersysteem ....
Het is gemakkelijk te begrijpen dat het mij lijkt ... maar nee ...


Waarom zoveel nervositeit of agressiviteit? Moet u ten koste van alles gelijk hebben?

Dit is a priori geen probleem: duizenden en duizenden niet-draineerbare panelen werken zeer goed (bijna alle panelen die tot 2 of 3 jaar geleden zijn geïnstalleerd) en hebben de hitteberoerte al doorstaan. De mijne is 7 jaar oud. Misschien snapt hij morgen? Ik hoop het niet !

Dit betekent niet dat iemand niet zal posten dat hij of zij heeft geleden of is overleden. Nog niemand.

Omdat het niet uitgesloten is dat iemand over 2 of 3 jaar zal posten om te zeggen dat hun zelflozende shit waardeloos is omdat de pomp of een sensor het heeft opgegeven ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/05/09, 16:58

vidoc67 schreef:

Een punt wat ik van mijn kant heb nagevraagd is de verzekering...met je werkaangifte in de hand je zonne-installatie als die op het dak staat is onderdeel van het gebouw en dus verzekerd....

Pas op, sommige verzekeraars beginnen clausules en opties op dit soort producten te plaatsen, dus controleer dit ruim voordat...



Ik denk dat dit alleen correct is als de sensor is geïntegreerd. Hij maakt dan deel uit van het huis ... Te bevestigen ...

Dit valt ook in het kader van de tienjarige garantie die een bedrijf moet afgeven. Net zoveel om te bevestigen...

Het was een beetje "vage" informatie die ik had tijdens de installatie en die me deed kiezen voor de integratie (de kit die ik heb is ofwel geïntegreerd ofwel "opgehangen" op het dak - elke keer met een andere bevestigingsset) . Dus koos ik voor integratie.

Sindsdien heb ik geen probleem meer gehad, dus ik heb niet gegraven. Anders zal ik...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 278-gasten