Hoe maak je een pellet brander kiezen?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
sapeur3873
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 03/01/11, 09:03
Plaats: isere-Savoie
x 2




par sapeur3873 » 22/12/13, 13:26

bedankt voor dit bericht dat ben ik ook.

Ik heb sinds juni van dit jaar een b-max brander.
Ik kan niet praten over de verschillen tussen de b-max en de zon.
wat ik weet is dat de b-max een diameter van 110 mm in de ketel heeft, waardoor ik hem kon installeren zonder de deur aan te passen.
dit is een niet te verwaarlozen punt.

dan zijn ze voor de instellingen vrij delicaat.
Ik vind mijn pelletverbruik ten opzichte van stookolie iets te hoog.
Ik zal proberen de ventilatie te verhogen.
in feite heb ik geprobeerd aanpassingen te maken met een zeer lage co-klaring, maar het is misschien niet per se het beste om te doen.

en ik heb ook geprobeerd de temperatuur van de dampen te verlagen, maar uiteindelijk tussen 200 en 250, als dat niet slecht is, zal ik het in deze parameters proberen.

Ik weet dat ik toen ongeveer 10l stookolie/dag verbruikte en dat ik vandaag op iets meer dan 25Kilo pellets/dag zit.
de totale opbrengst is daardoor minder goed.

het is niet eenvoudig om deze kleine beestjes op te lossen.
0 x
DELOMOSNE
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 23/11/13, 17:37

Wie heeft er feedback over de Ulma 2000TC?




par DELOMOSNE » 04/01/14, 17:28

Ik las dat de Ulma 2000TC pelletbrander een rendement heeft van 97%.

De site van Okke France is gesloten, is er een relatie tussen Okke en Ulma?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/01/14, 22:15

u hoeft zich geen zorgen te maken over het zoeken naar problemen die er niet zijn

om de luchtstroom aan te passen, als er te veel lucht is, verliest het wat meer warmte door de stroming in de schoorsteen, maar het is niet erg ernstig

als er niet genoeg luchtstroom is, verlaat brandbaar gas de schoorsteen: het veroorzaakt een catastrofaal energieverlies, maar het is zichtbaar: het verstopt snel de ketel, het veroorzaakt een rode vlam die de hele ketel vult

het is daarom noodzakelijk om voldoende luchtstroom te hebben zodat de vlam van de brander de ketel niet vult en de ketel niet te snel verstopt raakt

aangezien de verbrandingsomstandigheden variabel zijn en de overtollige lucht minder ernstig is dan het gebrek, is het noodzakelijk om te veel lucht toe te voegen in plaats van te weinig: het is tenslotte hetzelfde principe als voor het afstellen van de oliebrander
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 144-gasten