Hoe maak je een kleine watermolen die elektriciteit produceert?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
LouiseMiches
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 30/03/08, 22:08

Hoe maak je een kleine watermolen die elektriciteit produceert?




par LouiseMiches » 30/03/08, 22:23

Hallo,
Ik blader op internet op zoek naar een plan of aanwijzingen waarmee ik en mijn kinderen een kleine watermolen kunnen bouwen die is aangesloten op een dynamo om een ​​beetje elektriciteit te produceren.

Ik vond op je forum een paar onderwerpen hierover, maar dit zijn grootschalige projecten, helemaal niet mijn doel!

Dus ik doe een beroep op uw wetenschap! als je me een link zou kunnen geven, of wat aanwijzingen ...

Voor meer details over dit project:

We hebben een stroom die aan ons land grenst, met een vrij sterke stroming en enkele prachtige watervallen (zeg tussen 50 cm en 1m20).
Het is een vakantiehuis waar we geen elektriciteit hebben. Heel concreet zouden kinderen graag hun Nintendo DS-batterij willen opladen (en ouders zouden die van hun mobiele telefoons willen opladen ...)!
Zelfs als dit allemaal kan worden gedaan met de auto of met een zonne-installatie, zou het bouwen van een watermolen erg opwindend zijn en zou je de basisprincipes van elektriciteit leren (of opnieuw leren, van mijn kant ...).

Ik hoop dat ik op de juiste plaats heb gepost en dat mijn bericht niet te "uit de pas loopt" in vergelijking met het hoge technische niveau van uw forum !
Met vriendelijke groet,
0 x
slachtoffer
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 28/11/08, 18:55




par slachtoffer » 28/11/08, 19:12

Ik ben ook erg geïnteresseerd in de bouw van een watermolen die elektriciteit produceert (model).
Als u ons op wat voor manier dan ook zou kunnen helpen, dank ik u bij voorbaat.



Voor een toekomstig antwoord alstublieft post hier direct op forum
of op:ptidaxter@hotmail.fr
0 x
klootzak
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 07/06/09, 11:20




par klootzak » 07/06/09, 11:25

Hallo iedereen

Ik breng dit onderwerp ter sprake omdat ik zelf hulp zoek voor de bouw van een watermolen.
Ik zit in de eerste S, dus ik heb een paar noties van elektriciteit.
Het idee is eigenlijk om elektriciteit op te wekken met behulp van de rivier die zich een paar meter van onze hut bevindt :) .
Ik probeer niet iets te doen waarmee een tv of wat dan ook van stroom wordt voorzien, maar ik zou een paar lampen moeten bedienen om het interieur te kunnen verlichten.
Ik heb al een beetje op internet gezocht, het lijkt erop dat ik een elektromotor achteruit kan gebruiken, maar ik vind het vooral moeilijk om te begrijpen hoe ik dat moet aanpakken.
Voili voilu Ik hoop dat je me wat opheldering kunt brengen en ik dank je bij voorbaat!

A+
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 07/06/09, 12:29

Hallo,

Om uw verzoeken te beantwoorden, moeten we eerst enkele parameters van uw waterwegen kennen.
1) De stroom! Of liever gezegd de snelheid van het water en de afmetingen van de beek.
De snelheid wordt bepaald door 10 meter langs de beek te meten, dan gooien we vanaf het begin een stuk hout stroomopwaarts en meten we de tijd om deze tien meter af te leggen. (meerdere keren om een ​​gemiddelde te maken!) En in het midden van de beek, eh, niet op een rand !!
De afmetingen zijn opmeten. De breedte (makkelijk!) En de diepte (een beetje nat worden!)
2) De grootste druppel, indien aanwezig, of de som van de druppels waar u uw machine wilt maken.

Zodra deze parameters bekend zijn, kunnen we inschatten of het spel de kaars waard is! Of de constructie leidt tot iets nuttigs, of dat het een simpele oefening wordt .....

Wachten op uw antwoorden

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
klootzak
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 07/06/09, 11:20




par klootzak » 07/06/09, 12:33

Hallo, hartelijk dank voor uw snelle reactie :)
Ik ga vanmiddag het veld in om dit te meten.
Ik zou echter graag willen weten waarom het nodig is om een ​​waterval te hebben?

A +!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 07/06/09, 12:38

Crazy deze huidige motivatie voor de watermolen ineens! Dit is het derde formele verzoek in 3 week. Was er een bericht in de media of zo? :schok: Eindelijk, des te beter!

Dus ik zal hetzelfde antwoord doen als voor het 2e verzoek: https://www.econologie.com/forums/projet-min ... t7728.html

Christophe schreef:Alles is mogelijk als je het energiepotentieel en een paar duizend euro hebt om te investeren (evenals de autorisaties) of honderden euro's als je behoefte laag is.

Ik heb zelf een soortgelijk project in brand (realisatie in uitvoering)

Een soortgelijk onderwerp is een paar dagen geleden gemaakt, begin met lezen en beantwoord (hier) de vragen en opmerkingen die we daar voor de andere zaak hebben gemaakt: https://www.econologie.com/forums/projet-min ... t7728.html


En ik voeg de link rechtstreeks toe aan mijn huidige project:
https://www.econologie.com/forums/tambour-de ... t6303.html

Beeld
Wasmachinetrommels kunnen een geweldige basis vormen voor een klein wiel!
Dernière édition par Christophe de 07 / 06 / 09, 12: 39, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/06/09, 12:38

Hallo klootzak

Mogelijk kan dit de constructie "vereenvoudigen". Een foto van de site zal niet teveel zijn!
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
klootzak
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 07/06/09, 11:20




par klootzak » 07/06/09, 12:43

Heel erg bedankt voor je antwoorden, ik zal vanmiddag wat foto's maken en de stroming meten maar ik kan je vertellen dat de rivier al relatief groot is (enkele meters breed)
++
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 07/06/09, 12:50

Als je meer flow hebt dan drop zit je in precies dezelfde situatie als ik, en kun je hier dus in detail naar kijken: https://www.econologie.com/forums/tambour-de ... t6303.html

Beeld
0 x
david24
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 16/10/09, 03:36




par david24 » 16/10/09, 03:42

Maar ik zou wel willen weten of we elektriciteit kunnen produceren met tenminste een kom gevuld met water met een molen?

Ook hoe je elektriciteit kunt maken met elektrische draden, batterijen en water

Merci.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 238-gasten