Hoeveel bars om een ​​2 cv-engine uit te voeren?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 05/12/11, 11:24

een snelle (en simplistische) formule:

Vermogen (in Watt) = deltaP x Q

waarbij deltaP het drukverschil in Pascal is tussen inlaat en uitlaat

Q is de stroom in m3/s

Vermogen in Watt

Bijvoorbeeld bij 2000 tpm voor een cilinderinhoud van 1 liter met één opname per omwenteling: Q = 0.033 m3/s

als je een druk van 10 bar hebt, krijg je 33 W, of ongeveer 333 Ch.

Dan kun je theoretisch plezier beleven aan het simuleren, alles is evenredig met:
- de verplaatsing per omwenteling
- de rotatiefrequentie
- drukverschil

Er wordt inderdaad veel gewerkt aan het ademen van de motor om een ​​4-takt thermisch apparaat om te zetten in een 2-takt regelaar, de zeer lage autonomie in de auto 100% met perslucht...
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 05/12/11, 11:35

Ja, makkelijker te onthouden maar komt neer op dezelfde formule als dede met p = delta P (zie mijn opmerking) aangezien sxf = Q

Ik weet niet wat de fout zal zijn in verhouding tot de realiteit (opeenvolgende rendementen, vooral de ontspanning = calorieën om mee te nemen!) maar ik denk ruim 30%... toch?

Voor de rest gaan we het debat over het Vals Goede Idee, namelijk de opslag van energie door middel van perslucht, niet opnieuw doen (althans voor mobiele toepassingen...)... doe een zoekopdracht, want er is al vele malen over gedebatteerd en opnieuw besproken: https://www.econologie.com/forums/search.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 05/12/11, 11:45

Er ontstaat wrijving in de motoren, deze bedraagt ​​5 tot 15% afhankelijk van het onderhoud en de leeftijd van het voertuig.

als de uitzetting adiabatisch is, kan deze catastrofaal zijn (50% en minder), omdat de vloeistof druk verliest naarmate deze afkoelt. Maar goed, er zal airconditioning zijn op -30°C : Mrgreen:

Dit project lijkt mij een beetje raar... :?
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 05/12/11, 11:51

Hoe dan ook grappig: bij een ombouw zouden de ‘koelvinnen’ gebruikt worden om calorieën te leveren en niet om ze af te voeren :)

Dit zouden dus "verwarmingsvinnen" worden : Cheesy:

Probleem: de delta zal niet meer zo belangrijk zijn als in de verbrandingsmodus, dus ondergedimensioneerd... Ook de olie, de zuiger en de segmenten zullen deze "koude" misschien ook niet zo waarderen...

FBI FBI!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/12/11, 13:58

Voor koude wrijving, zelfs met vloeibare stikstof, vervangt u de olie na het uitlogen met molibdeendisulfide of grafiet, met tefloncoating, op de zuigers en segmenten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 05/12/11, 17:18

Remundo schreef:Dit project lijkt mij een beetje raar... :?


Zou een Brown's gas-project kunnen zijn, motorprestaties
90%%!
Aan een jonge journalist (van een publicatie over ecologie en milieu) die hem vertelde dat hij er niet in was geslaagd te begrijpen wat hij implosie noemde, legde Brown verder uit: ‘De explosie is een buitenwaartse beweging van centrifugale druk, van het type dat bestaat bij de zuigers duwden de cilinders van benzinemotoren in. Implosie is een beweging van centripetale druk, vergelijkbaar met de beweging die het creëren van een vacuüm teweegbrengt, zoals in deze cilinder. We kunnen de vrijgave van de energie van het opgeslagen gas vergelijken met de komende van een spiraalveer die onder zeer hoge druk is samengedrukt. Hoe meer hij wordt samengedrukt, hoe sneller hij terugkeert naar zijn normale toestand wanneer hij van de druk wordt losgelaten. Dit is hetzelfde principe dat ook van toepassing is op het insluiten van mijn gas en het vrijkomen ervan door ontsteking." .

Brown voegde eraan toe: "Dit alles verklaart waarom een ​​auto als de mijne niets anders uitstoot dan waterdamp, met een motorrendement van 90% in plaats van 5% voor auto's op benzine." En dit is slechts één voordeel onder die van Brown's Gaz.



http://www.quanthomme.info/carburant/GazBrown.htm

Misschien genoeg om elektrolyse aan te kunnen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 05/12/11, 21:50

Op een mono- of niet-tweetaktmotor denk ik dat de architectuur echt beter geschikt zou zijn voor uw project.

de lichten zouden worden gebruikt om de cilinder te verplaatsen.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 06/12/11, 17:39

En waar zou je de lucht injecteren? :? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 06/12/11, 18:53

vraag je het mij baas?
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 06/12/11, 19:00

Absoluut, omdat ik aan 2-takt dacht zonder ook maar te weten hoe ik het gemakkelijk kon configureren voor ... : Idee:

Er zou een opeenvolgende injectie door het bougiegat nodig zijn en de bekentenis veroordelen...

Door de opening van de uitlaatpoort zou de ontspannen lucht naar buiten kunnen komen, terwijl de opening van de uitlaat de opkomst van de zuiger zou bevorderen.

Als je continu injecteert is er geen kans dat het werkt, dus je hebt ergens een "ventiel" nodig...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 255-gasten