Hoe maak je een voltage regulator voor windturbine maken

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/03/08, 11:17

Natuurlijk, maar het probleem is dat er tussen de laadtoestand van de accu en de op een gegeven moment beschikbare energie vaak sprake zal zijn van onverenigbaarheid: lege accu en geen wind of omgekeerd.

Het verwarmen van water heeft het voordeel dat het gebruik maakt van wat beschikbaar is en dit compenseert met de levering van een andere energiebron, zelfs als dit betekent dat aan het eind van de nacht, wanneer de windtoevoer onvoldoende is, moet worden overgeschakeld op elektriciteit.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 13/03/08, 11:18

De laadregelaar die aan de onderkant van de zonnepanelen wordt geplakt werkt als volgt: een deel van de lading gaat naar de accu en het andere deel gaat naar de voeding van een onderdeel.
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 13/03/08, 11:54

wees voorzichtig, fotovoltaïsche zonnepaneelregelaars zijn niet dezelfde als die voor windturbines: bij panelen verbreekt hij eenvoudigweg het laadcontact en schakelt hij over naar de andere, aan de andere kant kun je bij een windturbine hem niet zelfstandig in een vacuüm laten draaien anders wordt het vernietigd door oververhitting van de draden en breekt het.

"Lijkt mij" ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/03/08, 20:13

het zou precies het tegenovergestelde zijn: het moet worden geladen om niet te worden meegesleept. Overbelasting kan worden beheerd door een stroombegrenzer (geen zekering, anders zou deze weglopen door gebrek aan lading)

een leeg zonnepaneel levert geen risico op, maar de stroom moet ook beperkt worden
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
stap
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 05/03/08, 15:33




par stap » 14/03/08, 03:12

oké, maar ik gebruik liever de stroom die niet wordt gebruikt als de batterijen zijn opgeladen, dan alles af te sluiten en de windturbine te laten draaien. Ik ben niet bang dat hij meegesleept wordt (plaats een mechanisme), maar in plaats van deze energie te verliezen, zou ik dat kunnen gebruik het als exe: winterhitte en zomer iets anders verlicht zo mijn regelaar als hij ziet dat de batterijen worden opgeladen, drijft hij naar iets anders in plaats van af te sluiten en zelfs ik heb 3 zonnepanelen van elk 15 watt. Ik zou hetzelfde kunnen doen omdat Ik heb een regelaar die dan de panelen uitschakelt wanneer de accu's worden opgeladen en toch zou ik deze verloren energie anders kunnen terugwinnen

sorry het kostte mijn hersenen veel tijd om het te begrijpen hihihi
:schok:
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 14/03/08, 09:25

het belangrijkste is dat je het begrijpt ;-)

Ik ben ook langzaam...

de windturbineregelaar is het in ieder geval inderdaad, de "shuntregelaar" daar kun je gerust heen ;-)

het wordt ook gebruikt voor het opladen door een dynamo die wordt aangedreven door een kleine motor, een beetje zoals die van automatische regelaars, maar dan beter gemaakt.

Als we Tunecharger niet kunnen gebruiken, wiens man niet op e-mails reageert, is er altijd de batterij-desulfator die dezelfde functie vervult omdat hij oplaadt door middel van pulsen:
http://www.nrjrealiste.fr/elec/regenacu.html
0 x
aberix
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 26/04/08, 08:19
Plaats: Montpellier




par aberix » 26/04/08, 08:34

Hallo Obelix en anderen hier Aberix, ik ben ook gepassioneerd door natuurlijke energieën en ik heb al zonnepanelen en kleine windturbines gebouwd, maar nu moet ik een pompende windturbine bouwen die groot genoeg is om een ​​halve hectare water te geven, maar ik aarzel over het principe. Ik denk erover om een ​​automatische dynamo te gebruiken met een regelaar die Obelix zojuist heeft beschreven. Wanneer de acculading voldoende is, wordt de elektrische pomp geactiveerd. Wanneer het niveau laag is, stopt het: de vraag is of dit type toezichthouder gemakkelijk in de handel verkrijgbaar is tegen niet-prohibitieve prijzen? Heeft iemand een mountpad? Dankjewel
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 26/04/08, 14:42

Dag iedereen...

Gewoon een idee... waarom niet een schakelende voeding gebruiken om de spanning te regelen of meerdere //??? Ik weet niet of het mogelijk is, maar het schiet door mijn hoofd...
Ik weet dat standaard schakelende voedingen werken met een AC tussen 90 en 250V~ aan de ingang voor een vaste en gereguleerde spanning aan de uitgang... kunnen we dit niet aanpassen met lagere spanningen aan de ingang?
0 x
Respect !!!
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 28/04/08, 11:19

Ik denk dat we de stroomvoorziening van een computer kunnen herstellen door de transformator en de diodebrug te verwijderen? vermogen beperkt volgens voeding...

anders kun je water oppompen zonder elektriciteit: maak een pompende windturbine! + logisch en zeer effectief!
0 x
aberix
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 26/04/08, 08:19
Plaats: Montpellier




par aberix » 28/04/08, 13:11

Zeker een pompende windturbine zou beter zijn, maar ik heb er een paar jaar geleden één gemaakt zonder reductiebrug en die had óf niet de kracht om te pompen, óf hij draaide te snel en het water kon niet stijgen. Ik twijfel nog steeds over welk principe ik moet kiezen voor elektriciteit of direct pompen. Ik geef de voorkeur aan direct pompen, maar het probleem is dat ik moeite heb met het vinden van een reductiebrug. Het is noodzakelijk om er eventueel een te maken met katrollen, maar ik heb moeite om ze te vinden. Ik verwelkom alle informatie waarmee ik getande katrollen of enig ander idee kan vinden. Dankjewel
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 343-gasten