Hoe maak je een voltage regulator voor windturbine maken

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/03/08, 10:11

Kunt u uw idee uitbreiden dat ze er goed uitziet, olifant?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/03/08, 14:21

het is heel simpel:

een windturbine of zonnepaneel heeft een bepaalde energiecapaciteit voor een bepaalde hoeveelheid zon of wind.
Om de hoeveelheid energie Q=(I*V)*t aan te passen aan de vereisten, verliezen we energie in een transistor, of verdelen we de tijd t in pulsen.

laten we concreet zijn:
Laten we aannemen dat we slechts 50% van de produceerbare energie nodig hebben om een ​​batterij op te laden. Ofwel besteden we energie aan een transistor, ofwel snijden en herstellen we in een 1/2 verhouding (met behulp van een mosfet- of thyristor-schakelcircuit).
Wat er ook gebeurt, de helft van de theoretische capaciteit van de generator (wind of PV) blijft ongebruikt.

Als we een dubbel schakelcircuit gebruiken, leiden we dit af
- in een circuit A, de optimale hoeveelheid energie voor het opladen van de batterij (variabel afhankelijk van de laadstatus van deze laatste)
-in circuit B het evenwicht, bijvoorbeeld in de verwarmingsweerstand van een ketel.
we gebruiken dan alle energie die de generator kan produceren

dit snijden gebeurt uiteraard op relatief hoge frequentie (100 tot 10.000 Hz)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
stap
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 05/03/08, 15:33




par stap » 11/03/08, 20:53

uh ik denk dat het hoofd zal exploderen

:schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/03/08, 23:05

nou nee, zelfs ik begrijp het! :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 12/03/08, 13:22

0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 12/03/08, 17:43

interessant diagram, maar alleen als we de warmte kunnen gebruiken die door de weerstand wordt uitgestraald. Houd er rekening mee dat dit verzet van extreemrechts bij zulke krachten ruim gedimensioneerd moet zijn: nichroomdraad op porselein of speksteen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 13/03/08, 09:22

Ik denk dat we een waterverwarmerweerstand kunnen aansluiten, toch?

we deze energie ook kunnen overbrengen naar elk elektriciteitsverbruikend apparaat, zoals een ventilator in de zomer of een wasmachine, enz.?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/03/08, 09:30

Absoluut, maar het verwarmen van water lijkt mij gezien de onregelmatigheid van de stroming een van de weinige alternatieven.
Deze weerstand moet uiteraard worden aangepast aan de spanning, rekening houdend met de variaties ervan door het Joule-effect.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 13/03/08, 11:10

ja, ik veronderstel ook dat we er in dit opzicht ook van kunnen profiteren om terwijl we dat doen een andere accu op te laden, een beetje zoals de accukoppeling op een camper;

in ieder geval moet er noodzakelijkerwijs iets te maken hebben met overtollige elektriciteit... het ideaal lijkt nog steeds de boiler te zijn, van het type verwarmingsweerstand op een extra tank of online op de thermische zonnepanelen : Idee:
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 13/03/08, 11:16

jonule schreef:ja, ik veronderstel ook dat we er in dit opzicht ook van kunnen profiteren om terwijl we dat doen een andere accu op te laden, een beetje zoals de accukoppeling op een camper;

ja ik dacht erover om een ​​montage te maken met een tunechager-cascade
maar dit vergt een aanzienlijke investering
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 225-gasten