Hoe maak je een Windmaster voor 600 zwarte ingesteld?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Hoe configureer je een windmaster voor een zwarte 600?




par Obamot » 22/05/22, 14:22

Revox schreef:Momenteel produceert het niet vanwege een slechte afstelling en ongeschikte apparatuur.
Dus ik begin vanaf nul.

Dat zou je kunnen zeggen als je vergelijkingspunten had, en dus als je de antwoorden op de voorgaande vragen had.

Stel je voor dat je je omvormer verandert en het probleem blijft bestaan? Dat zou nerd zijn.

Er is geen zekerheid, er is een gebrek aan gegevens en aan een juiste diagnose van het probleem (als die er is en het is niet simpelweg te wijten aan het gebrek aan wind en/of de implantatie.
0 x
Revox
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 15/05/22, 20:02

Re: Hoe configureer je een windmaster voor een zwarte 600?




par Revox » 22/05/22, 14:23

sicetaitsimple schreef:Wat mij betreft zei ik: "Ik ben geen expert".
Dus ik heb geen mening om u te geven, ik merk alleen op dat volgens hun gegevensbladen de uitgangsspanning van de windturbine en de ingangsspanning van de omvormers niet compatibel lijken.
Maar er zijn zeker oplossingen, maar die ken ik niet!


Maar je hebt een belangrijk kenmerk opgemerkt.
Maar deze kit is door professionals gemonteerd en het is triest om te zien dat hij niet compatibel is!

Zeker een betere oplossing is om te veranderen, de omvormer zou wat minder kosten.

In de toekomst zou ik graag batterijen op het circuit willen aansluiten, want omdat ik niet ver van mijn zee ben, is het vaak winderig... maar 's avonds niets.
Ik zou er 's avonds meer van willen genieten.

Dus om hier te zien is er een geschikte windturbine en batterij-omvormer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Hoe configureer je een windmaster voor een zwarte 600?




par Obamot » 22/05/22, 14:27

Maar misschien is uw huidige omvormer te redden voor een zonne-installatie?

Ik vond dat: https://forum-photovoltaique.fr/viewtopic.php?t=31873
Nog niet gelezen.

Omdat we in de Somme zijn, zijn hier de beschikbare windsnelheden

5A663F40-90B1-4601-977A-DA472609BD53.gif
5A663F40-90B1-4601-977A-DA472609BD53.gif (52.16 Kio) Consulté 1698 fois


Bij een rotordiameter van 1,80 m kunt u rekenen op 1,5 kW

898C763D-29EF-4730-A48C-9707EE47894B.gif
898C763D-29EF-4730-A48C-9707EE47894B.gif (21.88 KiB) 1696 keer bekeken


Ik kan het mis hebben, maar onthoud dat de waarde van 3 kW in 2 jaar die je hebt gepost niet geschikt is om iets af te leiden (het is een vermogen).

Bron: https://energie-verte.blogspot.com/2009 ... liers.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Hoe configureer je een windmaster voor een zwarte 600?




par Obamot » 22/05/22, 15:12

PS: merk op dat je een vermogenswaarde van 3 kW hebt opgegeven voor een rotordiameter van 1,80 m, maar deze vermogenswaarde komt niet overeen met het gebruikelijke diagram hierboven, dat slechts ongeveer de helft vermeldt, namelijk: 1,6 kW voor 2 m.

Het zou daarom de moeite waard zijn om eerst te verduidelijken wat de installatie heeft geproduceerd in kW/h - en deze gegevens moeten in de EDF-afschriften staan ​​- en dit te vergelijken met wat uw installatie theoretisch kan produceren onder uw omstandigheden. In werkelijkheid is dit hoe een installatie moet worden gekozen:

Professionals gebruiken windmasten die ze plaatsen op locaties met windpotentieel, en gedurende minimaal een jaar metingen uitvoeren. Nadat de metingen zijn geregistreerd en geanalyseerd, is het noodzakelijk om de windturbine te kiezen die het beste overeenkomt met de kenmerken van de wind en het terrein. Alleen een professional kan deze klus klaren. Er moet met veel parameters rekening worden gehouden. De efficiëntie van de turbines is verschillend, afhankelijk van de aard van de wind. Sommige verliezen veel van hun effectiviteit in turbulentie.

Bron: https://energie-verte.blogspot.com/2009 ... liers.html


Gezien het bovenstaande is de kans groot dat uw installatie "op zijn best" is uitgevoerd, maar zonder uitlezingen gedurende een jaar (aangezien ze erg duur hadden moeten zijn) - u kunt altijd publiceren wat de EDF-uitlezingen gaven - maar zonder u te willen ontmoedigen, geloof ik daarom vooral dat degenen die installeren "kleine binnenlandse windturbine," het is meer "voor de eer"...

En gezien zijn nogal welsprekende opmerking:

B7D05549-9DA0-44CD-8520-D294737074E9.jpeg

In jouw plaats zou ik proberen te evalueren (dankzij de EDF-verklaring) wat je installatie kan produceren zoals het is maar ik zou geen kosten maken en direct aan de slag gaan met de installatie van zonnepanelen, waarbij elke geïnvesteerde euro u meer zou moeten opleveren dan in de correctie of eventuele verbetering van uw installatie. huidig. De reden is simpel: een serieuze diagnose zou u veel geld kosten, en zonder meer dan een jaar te testen, lijkt het niet mogelijk om te voorspellen of de geïnstalleerde hardware "gok" de benodigde hardware zou zijn op basis van de resultaten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 186 gasten