Het ecologische huizenproject van ikea, levensvatbaar in Frankrijk?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 09/01/08, 16:33

Citro schreef:€ 20 tot € 000 inclusief btw zijn mogelijke prijzen bij zeer zuinige materialen zoals stro of ruwe aarde.


Toutafait, de delta met de verkoopprijs van Ikea-projecten = het effect van marketing ...

Ik heb nog niet naar de officiële website van het project gekeken, maar ik denk dat het me een beetje zal irriteren ... nou, we kunnen enkele goede verrassingen hebben ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 09/01/08, 18:32

Citro schreef: :pijl: Nogmaals, hier is een misbruik van de term ecologisch.
Ten slotte de prijs van echt ecologische constructies, bijvoorbeeld in houten frame, ruwe aarde, stro of andere isolatie op basis van plantaardig materiaal, naast het opslaan van CO2 en dus het toelaten van een negatieve CO2-balans (exclusief grijze energieën) en thermisch comfort bieden dat superieur is aan "traditionele" constructies is onvergelijkbaar goedkoper.

€ 20 tot € 000 inclusief btw zijn mogelijke prijzen bij zeer zuinige materialen zoals stro of ruwe aarde.

Helemaal mee eens.

Citro schreef:Een vriend van mij bouwde zijn houten hoofdverblijf voor € 15 op land op het platteland (landbouwgrond) waarop hij een bouwvergunning kreeg.
Zijn "chalet" geplaatst op betonnen blokken, beschouwd als "verwijderbaar", stelt hem vrij van onroerendgoedbelasting!

Kunt u ons meer vertellen over dit "verwijderbare" fiscale aspect? is het gekoppeld aan een Light Leisure Home? Ik wist dat caravans en stacaravans waren vrijgesteld van onroerendgoedbelasting, maar vanaf het moment dat er een bouwvergunning is, is het heel verbazingwekkend!
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 09/01/08, 19:11

hello,
Kunt u ons meer vertellen over dit "verwijderbare" fiscale aspect?

+1

I. Informatieblad
een man ⃥
Tussen 25 en 35 jaar ⃥

Andere mensen zonder professionele activiteit

Bac +2
Samenwonen
- In een huis
- Op het platteland


4) Rangschik deze criteria voor het kopen van een huis in volgorde van belangrijkheid (1 = meest belangrijk. 8 = minst belangrijk)

3 Afstand tot uw werkplek ⃥
2Oppervlakteprijs is gekoppeld, in het algemeen is deze per m²
8 Logement esthetiek van de behuizing
7 De buurt ⃥
1Het al dan niet bestaan ​​van een tuin ⃥
4Comfort / bruikbaarheid

6) Bent u tevreden met uw huidige woonsituatie?
oui

III. Ecologie

1.Heb je ooit gehoord van kassen?
ja ⃥schelp


2. Heb je ooit een ecologisch product gekocht?
ja ⃥

NS. IKEA

1) Kent u het merk Ikea? ''
ja ⃥
2) Zijn Ikea-producten kwaliteitsproducten?
nee ⃥
3) Zou je Ikea vertrouwen om een ​​huis te bouwen?
nee ⃥
V. Ons product: IKEA ecologische geprefabriceerde huizen
1) Heb je ooit gehoord van IKEA ecohuizen?
nee ⃥

2) Heb je ooit gehoord van door IKEA vervaardigde huizen?
nee ⃥

3) Het prefabhuis van Ikea waarvan de kosten worden geschat tussen 148000 en 222 euro, valt in uw budget
nee, zelfs als ik de som had, zou het zeker niet IKEA zijn.
IKEA is net als de FNAC een ouder wordend imago, ze hebben nog steeds een goed imago maar over 5 jaar ... Ze zullen als Mercedes zijn, auto voor oude mensen. Dit is natuurlijk alleen mijn mening.

4) Bent u bereid meer te betalen voor een woning als u hiermee op middellange termijn energie bespaart?
nee, als de energie die ik ga verspillen (grijze energie) om te isoleren nooit meer terugkomt, polystyreen isolatie bijvoorbeeld.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/01/08, 20:55

:pijl: Ik moet erover nadenken om de persoon om details te vragen.

Maar uit het hoofd, verklaart het feit dat het huis is geplaatst en geschroefd (en dus verwijderbaar) op studs en niet op conventionele funderingen, de niet-belastingheffing.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 218 gasten