Het GREENEO-project: een kans voor iedereen!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Chartrousin
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 66
Inschrijving: 28/11/08, 23:37
Plaats: allemaal hoog




par Chartrousin » 26/03/09, 21:32

oeps sorry Lumberjack, onze berichten kruisten elkaar.

Ja, ik zie wie het is (zij zorgt voor de netwerkcommunicatie!), en ik vind het niet echt leuk... Ik hou niet echt van het gebruik van forums adverteren! Vooral omdat er al een onderwerp bestond, maar ze geen onderzoek moet hebben gedaan voordat ze het bericht plaatste...

edit: arf sorry voor het dubbel, ik had je bericht niet gezien Korben, we schreven tegelijkertijd!
0 x
"Het heeft geen zin voor de mens om de maan te winnen als hij de aarde verliest."
[François Mauriac]
Korben Dallas
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 29/08/07, 09:46
Plaats: Rondleidingen




par Korben Dallas » 26/03/09, 21:47

Communiceer verder forums, het lijkt al snel op reclame... Hier staat de jacht open voor degenen die deze sport beoefenen.

Maar het is toch effectief. Zonder Viadeo en anderen forums, zou Serge Vuillod zijn Greeneo-project 18 maanden geleden niet in de publiciteit hebben kunnen brengen.

Zelf heb ik Greeneo ontdekt op Viadeo. Ik heb Serge ook ondervraagd in dezelfde discussiethread.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Chartrousin
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 66
Inschrijving: 28/11/08, 23:37
Plaats: allemaal hoog




par Chartrousin » 26/03/09, 22:02

Helemaal. Het kan in zekere zin effectief zijn, maar het komt niet overeen met de ethiek die we willen hebben, vooral omdat ons werk echt lokaal verankerd is. Als we opdringerige praktijken verbieden, zoals het bellen of het doorsturen van flyers voor onszelf, is dat niet om de leefomgeving te vervuilen. forums...
0 x
"Het heeft geen zin voor de mens om de maan te winnen als hij de aarde verliest."

[François Mauriac]
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 27/03/09, 10:20

Chartrousin, twee ‘kleine’ vragen:

a) Economisch:

Hoeveel netto verdien je per maand en na hoeveel maanden en hoeveel heb je gedoneerd aan Greeneo? En wat is uw belastingregime?

b) Ecologisch:

Aan hoeveel installaties heeft u meegewerkt? Welk type?
Hoeveel kWh EP denk je dat je hebt bespaard?

Je bent hier anoniem, dus bedankt voor je openheid...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Chartrousin
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 66
Inschrijving: 28/11/08, 23:37
Plaats: allemaal hoog




par Chartrousin » 27/03/09, 14:03

a) Eh, ik ben niet echt anoniem (dat was niet de bedoeling); een beetje onderzoek maakt het heel gemakkelijk om te zien wie ik ben... Dat maakt deze vragen een beetje indiscreet!
We zitten nog in de opstartfase, de inkomsten fluctueren en bovenal recupereren we de opstartkosten, voordat we over de nettovergoeding praten. Nettovergoeding heeft niet echt zin als je begint (daar komen we in boekhoudkundige keuzes terecht en wordt het langer, we kunnen er privé over praten als je wilt).
Het bedrijf werd begin 2008 officieel opgericht en de activiteiten startten in de zomer van 2008. A priori zal het ons een jaar kosten om de inkomsten te stabiliseren, d.w.z. binnen 3 tot 4 maanden. We moeten er rekening mee houden dat een project vaak 6 maanden of langer duurt, en dat we pas aan het einde betaald worden (behalve borg), wat betekent dat we minimaal een jaar actief moeten zijn om zinvolle feedback te krijgen.
Ik begrijp niet wat het belastingstelsel ermee te maken heeft? Persoonlijk zijn we sarl met vereenvoudigde echte +IS, maar andere consultants zijn in scop, individueel bedrijf, EURL...


b)
Momenteel zijn er gedurende de negen maanden van activiteit zeven projecten in uitvoering, met een totale jaarlijkse besparing van ongeveer 9 kWhEP/jaar (en 7 teqCO96/jaar), voor €000 aan projecten. Typische locatie: verwarming op houtbasis + isolatie (muren, ramen, dak) + ventilatie. Ik tel daarbij niet de winst op het gebied van comfort, vooral in de zomer, en de winst die gepaard gaat met het gebruik van gezonde materialen (op de huidige bouwplaatsen is de isolatie gebaseerd op cellulosewatten of hout).

Als u meer details wilt...
0 x
"Het heeft geen zin voor de mens om de maan te winnen als hij de aarde verliest."

[François Mauriac]
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 27/03/09, 14:59

Ah bedankt voor de verduidelijking.

Ik begreep er toen dus niets van, ik dacht dat iedere Greeneo-adviseur onafhankelijk was...

Als u ‘wij’ zegt, is dat dan uw adviesbureau of Greeneo in het algemeen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Chartrousin
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 66
Inschrijving: 28/11/08, 23:37
Plaats: allemaal hoog




par Chartrousin » 27/03/09, 17:52

Ah wat mij betreft, ik had het moeten verduidelijken: in onze sarl zijn we 3 greeneo-consultantpartners, omdat we in dezelfde sector werken, was het praktischer voor ons. Vandaar de wij. Ik spreek alleen namens ons, en uiteraard niet namens het netwerk. Ik heb niet de legitimiteit om dat te doen. Maar we zijn volledig onafhankelijk, aangezien, zoals ik in mijn vorige post al zei, iedereen zijn juridische structuur kiest en daarnaast ook andere activiteiten kan uitoefenen, buiten het netwerk.
0 x
"Het heeft geen zin voor de mens om de maan te winnen als hij de aarde verliest."

[François Mauriac]
Analyzer
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 30/01/09, 09:23

Reactie op Chartrousin vooral: specificaties...




par Analyzer » 11/04/09, 18:44

Allereerst een hele lange toespraak!
En dan hebben we niet hetzelfde idee van wat specificaties zijn!
In Commentçamarche, maar elders in wezen dezelfde definitie:
“Een “specificatie” is een contractueel document waarin wordt beschreven wat de projecteigenaar van de projectmanager verwacht.”
Voor de link naar ADEME:
1) Ik had niet verwacht dat dit antwoord deze pagina zou vinden
2) Het is een lijst met methoden en hulpmiddelen, zeker geen specificatie die mensen zou doen geloven dat er een contract is met ADEME!
Waarom heeft u anders de vermelding verwijderd binnen twee dagen nadat de vraag was gesteld, maar bleef deze nog steeds onbeantwoord?
Dit wekt geen vertrouwen!
0 x
Serge Vuillod
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 06/07/07, 06:51
Plaats: Aix-Marseille

De oprichter spreekt opnieuw!




par Serge Vuillod » 16/04/09, 16:21

Bonjour à tous!

Toen ik mijn kleine bericht vele maanden geleden schreef, was het mijn doel om te communiceren over mijn project dat van start ging, door mensen die geïnteresseerd waren aan te moedigen contact met mij op te nemen om hen meer te vertellen.

Ik had niet zoveel reacties en zo'n reactievermogen verwacht.

En het is waar dat ik hier niet op ben teruggekomen forum maandenlang, want geen tijd! Ik heb al mijn tijd besteed aan het verbeteren van onze processen en tools.

Het is waar dat de opleiding die ik me aanvankelijk had voorgesteld onvoldoende was, en dat als ik in 18 maanden zo’n vijftig consultants zou opleiden, er vandaag nog maar twintig over zijn! Ik was ongetwijfeld geen erg goede "recruiter" en daarom is het, in het belang van de mensen die zich bij ons aansluiten en dat van het netwerk, vandaag de dag Florian GUERBETTE die de nieuwe sollicitaties ontvangt! En dit is ook de reden waarom ik, met zijn hulp en die van de eerste consultants, een complete herziening van onze inburgeringscursus heb uitgevoerd.

Het is ook waar dat de eerste versie van de GREENEO-software, zoals het hoort, slechts een eerste versie was, en dat als ik deze na een tiental bètatests bevredigend had bevonden, deze zich sindsdien heeft geopenbaard. overschreden 1 energiediagnostiek) een groot aantal limieten. Maar Pierre MALICET en ik hebben grote vooruitgang geboekt, altijd met de cruciale hulp van consultants op het terrein, en in het bijzonder van Stéphane SOLIGNAC en Xavier RIMBAULT, die ik terloops bedank voor hun bijdrage. En het is nog niet voorbij, want er moeten nog veel verzoeken om verbeteringen worden ingewilligd.

Het is ook waar dat we traag zijn geweest in het publiceren van onze prestaties.
- Ten eerste omdat, zoals gezegd, mijn hoofd feitelijk op het stuur zat en ik de communicatie de eerste 6 tot 8 maanden van onze start een beetje losliet om mij te wijden aan de technische aspecten.
- Toen, zoals ook werd gezegd, kenden we een veel langzamere start dan ik aanvankelijk had gedacht.
- Tenslotte, zoals al eerder is gezegd, duurt het enkele maanden om een ​​project te voltooien!
Maar vandaag zijn er bijna 60 projecten van start gegaan, wat neerkomt op een hoeveelheid werk die gepaard gaat met € 1 (€ 260 gemiddeld per huis), waarvan er meer dan 000 zijn voltooid, en dat hebben we tot mijn grote tevredenheid en dankzij de Met de komst van Céline, onze communicatiemanager, hebben we enkele resultaten gepubliceerd die ik u graag wil raadplegen.

Ten slotte is het waar dat het bedrijfsmodel dat ik presenteerde een theoretisch bedrijfsmodel was, en dat als je een bedrijf start, het tijd kost om het op gang te krijgen. Laten we er terloops op wijzen dat ik nieuwe adviseurs altijd bewust heb gemaakt van deze theoretische aard, en dat ik altijd niemand heb willen misleiden over de 'baanbrekende' aard van het project. Maar vandaag de dag, als nog geen enkele consultant regelmatig het aldus gedefinieerde doel bereikt, beginnen verschillende consultants in de richting van dit doel te evolueren, dat zelfs tijdelijk door de een of de ander blijkt te worden overschreden!

Kortom, toen ik het GREENEO-project lanceerde, was mijn ambitie oprecht: iedereen (individuen, GREENEO-consulenten, dienstverleners) de mogelijkheid bieden een activiteit te ontwikkelen waarmee ze (eerlijk) geld en comfort kunnen verdienen, terwijl ze zich inzetten voor de planeet en in overeenstemming zijn met de principes van duurzame ontwikkeling, dat wil zeggen het verzoenen van de economie, sociale kwesties en het milieu, en dit alles geplaatst binnen een structureel raamwerk dat consistent is met democratisch bestuur!

Zelfs als het langzamer gaat dan verwacht (maar ik word vaak ongeduldig en utopisch genoemd), merk ik dat de indicatoren de goede kant op gaan!

Maar daar stop ik mee, want anders komt het over als reclame
! : Cheesy:

Oprecht

Serge Vuillod
0 x
Serge Vuillod
GREENEO ecologisch project
De ijsbeer
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/10/09, 19:58




par De ijsbeer » 16/10/09, 14:50

Met het risico het debat nieuw leven in te blazen, heb ik een korte vraag over het concept van Greeneo, die nog niet is beantwoord.

Ik heb de rol van adviseurs en de presentatie van hun werk op de website van Greeneo zorgvuldig bestudeerd, en dit is wat ik tegen mezelf zeg:

Als de klant besluit een AMOA uit te voeren, is het uiteindelijk niet hij die de adviseur betaalt, maar de dienstverleners (ambachtslieden) via kortingen die de adviseur onmiddellijk in zijn zak steekt. Dit is begrijpelijk gezien het werk van informatie, diagnose, advies en projectmanagementondersteuning dat door de consultant wordt uitgevoerd. Maar als we de grens een beetje verleggen (en mensen die achterdochtig zijn zullen dat onvermijdelijk doen), zouden we dan niet tegen onszelf kunnen zeggen dat de adviseur niets anders is dan een handelsagent die werkt ten behoeve van de door hem geselecteerde dienstverleners en dat hij vermomt hij zich alleen maar als onafhankelijk adviseur?

Misschien is er een voor de hand liggend antwoord op deze vraag, maar ik kan het niet vinden. Kan iemand van Greeneo of elders hier enig licht op schijnen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 230-gasten