de juiste criteria voor een windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
waxba
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 30/10/08, 19:44

de juiste criteria voor een windturbine




par waxba » 30/10/08, 20:09

hallo
Ik zou graag informatie over windturbines willen hebben die in ieder geval de juiste criteria zijn om de meest geschikte te bepalen

-Mijn jaarlijkse elektriciteitsverbruik draait in de 25000KW
-Ik ben in een winderige regio het is de MANCHE dus de 5m / sc is bijna dagelijks en minimaal (meer dan 12 meter)
-het geveegde gebied in relatie tot het verbruik en de wind (een bbaque wat; ik ben nemer)
-verticaal of horizontaal wat de beste prestatie is, de (elke leverancier spreekt elkaar tegen
- welk type onderhoud aan de windturbine te voorzien (smering ...)
-de relatie met rotorsnelheid en betrouwbaarheid (acceptabele limiet)
-de prestaties van de producten (een 6kw heeft evenveel output als een 15kw bij gelijke windsnelheid

kortom de bea a ba

bedankt voor toekomstige antwoorden
0 x
waxba
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 30/10/08, 19:44




par waxba » 01/11/08, 21:13

blauw
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 01/11/08, 22:00

Hallo Cireba

Omdat de mini éole-site in "make-over" verkeert en daarom niet toegankelijk is, raad ik u aan deze site te bezoeken en in het bijzonder de volgende pagina:

http://users.swing.be/compagnons-eole/e ... /art17.htm

Hier is een uittreksel van de krachten die (theoretisch) per oppervlakte-eenheid kunnen worden vastgelegd op basis van de windsnelheid

Beeld

Verticale as windturbines hebben een zeer groot werkbereik (0 tot + 100Km / u) maar hebben vaak een vrij hoge opstartsnelheid, dus niet geschikt voor een vrij lichte wind, er is weinig keuze in model.

Let op: het verbruik wordt uitgedrukt in KWh en niet in KW

De dynamo's zijn in principe permanente magneten, dus de slijtdelen zijn de lagers

Ook geïnteresseerd in het beveiligingssysteem

A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 325-gasten