Advies verwarming Voors: geldig is of niet?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 07/09/10, 11:15

dedeleco schreef:Anders moeten de nogal absurde moderne huizen worden herbouwd om alle verwarming te verwijderen !!

Ik begrijp niet echt wat je probeert te zeggen.

daar waren het de kruipende exemplaren, dus het was erg moeilijk om te zien, maar vanaf de zolder zagen we dat er een goede 10 cm hoogte was.

maar deze winter ga ik de tocht verjagen.

ik denk in ieder geval dat ik heb gekozen voor isolatie in fases, dat wil zeggen één soort werk per jaar en de verbetering van het comfort geleidelijk zien:

of :

1/zolder verloren verdieping

2/ eventueel raam waar je scheuren in het hout ziet.

3/ De ITE en de opritten moeten dezelfde prijs hebben, dus het kan het een of het ander zijn.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/09/10, 16:01

dedeleco schreef:

Anders moeten de nogal absurde moderne huizen herbouwd worden om alle verwarming te verwijderen!!

Ik begrijp niet echt wat je probeert te zeggen.

antwoord: lees bijvoorbeeld goed:
http://www.fiabitat.com/comparatif-mais ... nnelle.php

We kunnen huizen maken die geen verwarming nodig hebben, omdat ze weinig verliezen hebben en de zomerwarmte recupereren voor de winter!!
zie referenties in:
https://www.econologie.com/forums/post176835.html#176835



Al zestig jaar lang is het dus de kwaliteit van de huizen die te lijden heeft onder de financieel intensieve maatschappelijke keuzes. De constructies die aan het einde van de Tweede Wereldoorlog werden uitgevoerd, waren van alle constructies die we in onze geschiedenis hebben gebouwd, de meest inefficiënte van allemaal. Een echt traditioneel (boeren)huis dat niet werd gerenoveerd, had prestaties conform de RT 60-normen (let op: maar deze huizen werden na de jaren zestig vaak ondanks het gezonde verstand gerenoveerd, waardoor de kwaliteiten achteruit gingen en ze onhygiënisch werden).
Het economische systeem wordt alleen bestuurd door hebzucht, dus het is logisch dat zonder normen of wetten die fraude verbieden, het wel mogelijk is als het winstgevender is. Wij stemmen daarom over regels die iedereen dan moet respecteren....
Daarom komt het voor dat de norm oplossingen oplegt die niet het beste zijn voor de burger. Dit is ook de reden waarom de standaard regelmatig verandert, afhankelijk van de strijd om invloed die deze genereert. Het kan ook compleet veranderen: laten we bijvoorbeeld asbest nemen dat verplicht was voor bepaalde toepassingen en dat vervolgens voor diezelfde toepassingen ten strengste verboden was. Dit soort ommekeer is noch zeldzaam, noch abnormaal......
We kunnen het technologische niveau hebben van de meest geïndustrialiseerde landen, en tegelijkertijd letterlijk onderontwikkeld zijn in onze gewoonten om individuele huizen te bouwen (Frankrijk is geen op zichzelf staand geval: de Amerikanen weten heel goed dat ze het ook doen!)...


Tenslotte herhaal ik, eerst (vooral en wat goed zichtbaar is als zolder), neem of koop een ladder om op het dak te lopen, wat ik thuis doe, wat mij veel tegenslagen heeft bespaard, zoals gebroken of gespleten tegels, onzichtbaar, die de isolatie nat maken en kapot maken, snel mijn dak repareren met een gat van 1m2 per micro-tornado, de wol van glas ontdekken op bepaalde plaatsen veranderd, verscheurd door de wind en ratten of muizen, enz.
Deze investering in een ladder thuis bespaart me veel interventies van veel duurdere professionals dan deze ladder, zelfs om simpelweg de tegels op te tillen en de isolatiedefecten te vinden, waar ze niet om geven, omdat hun doel is om zo duur te verkopen als mogelijk.
Ben het met je eens, vermijd buitensporige uitgaven, maar kijk onder deze tegels naar grote isolatiefouten waar niemand naar heeft gekeken, glaswol met gaten, vergeten, verplaatst of versnipperd door de wind, glaswol dat loskomt van de muren en geen nut heeft omdat de koude lucht tussen de tegels en de muur circuleert (fundamenteel te controleren door rond het dak en de zolder te lopen).
Zet een houtverwarming niet te duur, met het gratis hout elders gegooid (voeg in met circulator) en uw rekening zal dalen !!

De hellingen moeten eerst worden gecontroleerd, zoals ik u vertel, door de tegels zelf op te tillen, om hun werkelijke toestand te achterhalen, omdat misschien heel weinig werk op bepaalde kritieke plaatsen de isolatie zal herstellen.
U mag geen werkzaamheden uitvoeren zonder zeker te zijn van het resultaat voor de isolatie.
Ik ben er niet van overtuigd om verder te isoleren wat als zolder al geïsoleerd is.
Verwarmen met gratis hout, zelfs als back-up, levert veel grotere besparingen op dan andere dure oplossingen. goed, vooral voor verrijkende professionals.

De voorgestelde ITE is niet dik genoeg, dus naar mijn mening onvoldoende winst, 40 cm stro of iets anders, ja, maar 12 cm, met het probleem van de ramen, lijkt mij duur, typisch voor de oude HLM zonder enige thermische isolatie, waar we dat plaatsen, gaande van 0 tot 12 cm isolatie, voor niet al te veel geld. .
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 08/09/10, 09:17

wat betreft het voorstel van de timmerman met betrekking tot de hellingen is het in zekere zin een isolatie van het dak van buitenaf, aangezien hij 28 cm watten aanbrengt om een ​​R van 7 te krijgen.

Je zegt dat 12 cm in ITE nutteloos is? Waarom ?
Alle ambachtslieden die ik voor een IHO ontmoette, suggereerden allemaal dat polystyreen wit of gespikkeld wit en grijs zou zijn, dus stro is niet eens de moeite waard om over na te denken.

aan de andere kant spreekt het zichzelf tegen op het gebied van de terugkeer van de isolatie op de ramen. Sommigen bevelen een bredere brand aan, terwijl anderen de isolatie op de schuif van het luik aanbrengen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 08/09/10, 13:59

polystyreen isoleert beter dan glaswol: 12 cm polystyreen is dus vergelijkbaar met 20 cm glaswol: sommigen kunnen van beter dromen, maar het is niet slecht

je moet het doen met je middelen, het kost niets om 20cm piepschuim aan te raden maar wie betaalt?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/09/10, 17:05

polystyreen isoleert beter dan glaswol: 12 cm polystyreen is dus vergelijkbaar met 20 cm glaswol: sommigen kunnen van beter dromen, maar het is niet slecht

12 = 20 komt niet overeen met wat er in de tabellen staat en door de fabrikanten is geschreven:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Isolant_thermique
Geëxpandeerd polystyreen is gelijk aan glaswol!!
9 tot 12 cm voor ongeveer 0,33W/m2°.
De isolatie is niet de steun, maar de lucht die binnenin wordt geïmmobiliseerd en opgesloten, dus de thermische geleidbaarheid is vergelijkbaar!!

In de praktijk is er ruimte voor eeuwige discussie, afhankelijk van de stemming!!
In feite valt polystyreen uiteen en wordt het tot poeder, met een variabele snelheid, afhankelijk van de kwaliteit en de klimatologische omstandigheden (UV en kou). Glaswol stort na verloop van tijd in, vooral in bulk en verticaal.
Ook zijn er mensen die woedend zijn om te ontdekken dat hun polystyreen tot poeder is vermalen en anderen dat de glaswol in grote uitstulpingen is ingezakt en nog erger als het nat is door lekkage of condensatie!!
Hoe minder steun er is voor deze geïmmobiliseerde lucht, hoe beter de isolatie (in het geval van aerogels), maar de mechanische sterkte wordt na verloop van tijd verwaarloosbaar (in het geval van aerogels)!!
Als er koude lucht tussen de isolatie en de te isoleren muur kan circuleren, dan is de isolatie vrijwel nul!! Deze behuizing is gemakkelijk met een onzorgvuldige installatie, het polystyreen dat loskomt, de glaswol die uit elkaar beweegt bij windstoten, of ratten of muizen die gaten graven om zich in te nestelen.
De kwaliteit van de isolatie is essentieel, maar dan neemt de dichtheid toe en neemt de thermische geleidbaarheid toe!!
De kwaliteit van de installatie is ook cruciaal gezien de gemakkelijke fouten.

Eindelijk veel uitgeven om buiten te isoleren in 12 cm lijkt mij absurd, want wat de prijs bepaalt is in wezen het werk van het installeren van de steunen en het pleisterwerk en heel weinig de dikte van de isolatie!!
We kunnen de thermische verliezen door 4 delen in plaats van op papier door 2 te delen, wat, als er fouten in voorkomen, in werkelijkheid zeer teleurstellend kan zijn, 10 tot 30% reëel en €30000 afgeschreven in 100 jaar!!
Voordat u al uw verborgen lekken moet hebben gedetecteerd en verwijderd, anders is deze uitgave van 30000 € nutteloos, met altijd een vergiethuis, behalve om de oplichter te verrijken, die totaal lacht als zijn werk nutteloos is!
Omdat dit heel nieuw is voor bedrijven, ben ik niet overtuigd van de kwaliteit en opleiding van het personeel om fouten te voorkomen, zoals koudebruggen rond niet-bewogen ramen of tocht tussen de isolatie en de slecht gecontroleerde muur.
Vraag het bedrijf om de woningen ruim 10 jaar geleden op deze manier geïsoleerd te zien, om 10 jaar later te weten hoe tevreden de bewoners zijn!!
Ik ben er zeker van dat de huidige 12 cm, die goed lijkt, over een paar jaar 30 tot 40 cm zal worden!!
De isolatie (in feite lucht) kost niets, maar het is wat wordt gebruikt om het te immobiliseren, wat duur is en het laatste gips.
Zonder deze steun kost het rietje bijna niets!
Als je het zelf doet, kost het € 3000 (zie en zoek voorbeelden op econologie)
Weet je zeker dat de pleister na verloop van tijd op een houten ondergrond blijft zitten?
Net als in het verleden hebben we de dikte van de thermische isolatie geleidelijk vergroot: in de jaren vijftig waren betonblokken of bakstenen voldoende!!
Vervolgens zijn we overgegaan op de 1 à 2 cm luchtspleet uit eind jaren zestig (het ultieme toen!!!), vervolgens naar 1960 cm polystyreen in deze luchtspleet uit begin jaren zeventig (erg duur!) en daarna 2 cm , begin 1970, daarna 5 cm, daarna 1980 cm (jaren 8 tot 10), toen nu zeer dure 1990 cm buitenkant met twijfelachtige installatie, daarna 2000 of 12 cm buitenkant goed geïnstalleerd eind jaren 30 tot begin 40 !!
Het goede van het ene tijdperk wordt later slecht, eindeloos!!
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 17/09/10, 11:12

deleco>
Ik vraag me af of je ergens niet gelijk hebt, want als ik de bedragen zie die moeten worden geïnvesteerd om de energierekening iets te verlagen.

Ik heb namelijk een vakman die ik heb gebeld om mijn zoldervloer te isoleren en die aanbiedt om voor zo'n 20 euro mijn hele dak te isoleren met een dampscherm en watten.

Ik zie het nut er helemaal niet van in om een ​​heel dak te maken om het kruipgedeelte op bewoonbaar niveau te versterken, de kruipgedeelten vertegenwoordigen slechts een klein deel van het dak, je kunt net zo goed de placo breken en het van binnenuit doen.



Ik heb de indruk dat er 2 scholen zijn: zij die koste wat het kost aan isolatie denken en zij die bij isolatie nadenken rekening houdend met het rendement op de investering.


Wat mij bang maakt, is dat we over een paar jaar vastgoed met twee snelheden zullen hebben, de BBC-standaard en de andere, wat onvermijdelijk gevolgen zal hebben in termen van prijs in het geval van een verkoop.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 17/09/10, 11:48

Ik had het mis met polystyreen, ik dacht aan polyurethaanschuim dat effectiever is

Dus als polystyreen niet effectiever is, ook al is het duurder, kunnen we het net zo goed vergeten

zie hier harde steenwol:
http://forums.futura-sciences.com/habit ... soe-2.html
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 17/09/10, 16:22

Polyurethaan wordt gemaakt met schadelijke producten, isocyanaten, enz.,
waarbij na verloop van tijd gassen vrijkomen, en bij verbranding en vallen zeer gevaarlijk zijn bij brand!!

Steenwol is gevaarlijker dan glaswol en irriteert voortdurend de ogen en longen, ook al is dit minder onbetwistbaar dan asbest.
Het zal uiteindelijk verboden worden!!


Voor dodo zijn er al genoeg eigendommen op verschillende snelheden tussen 1950, 1970, 1980, 1990, 2000 als bouwjaren!
Het goede van het ene tijdperk wordt later slecht, eindeloos!!

en dit zal zo blijven, en daarom zullen zelfs met goede isolatie vanaf 2012 de normen veranderen en een nieuwe snelheid bereiken.

Ik denk dat we de isolatie moeten veranderen tijdens een essentiële renovatie, dood dak, huis te oud, oncomfortabel, maar niet alleen voor de isolatie.

Ik zie dat mensen bij aankoop niet veel rekening houden met isolatie, maar meer met opzichtigheid, zoals bij M6 uitzendingen (Thuiszoektocht)!!


Gratis hout verbranden dat elders wordt weggegooid is zuiniger!!
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 21/09/10, 22:00

Ik ga van verrassing naar verrassing nadat ik een voorstel had gehad voor een verwarmingsinstallatie met houtketel voor 32 euro, ik had een voorstel voor 000 euro goedkoper.

kortom ik wilde kijken hoeveel het mij zou kosten om voor een nieuwe haard te gaan, ook niet gegeven aangezien die meegerekend moet worden bij de 10 euro met luchtuitlaat op de begane grond en 000 op de eerste verstelbaar.

van wat ik begreep in de open haard is wat duur is niet de haard, maar de decoratie.
:x
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 27/09/10, 22:10

hier kom ik tot de diagnose van een samenleving die niet echt onafhankelijk is, omdat het energie of mijn terughoudendheid aan deze orale diagnose verkoopt.
Ik was zeer verrast over deze gratuite waardigheid.

Ten slotte gaf ik hem mijn geschatte budget, en hij adviseerde mij om prioriteiten te stellen, rekening houdend met het rendement op de investering en het geboden comfort.


timmerwerk:

Hij adviseert mij om bepaald schrijnwerk te vervangen waarvan het hout wat bewerkt is en niet meer waterdicht is (de openslaande deuren en de voordeur die gesluierd is).

Omdat het schrijnwerk al is voorzien van dubbele beglazing, zal de verandering van deze geen groot comfort opleveren met betrekking tot de investering.

Hij adviseert mij om mijn gestolen dozen te isoleren


zolder:

zolder al geïsoleerd met 3*5cm, hij raadt mij aan om de gaten op te vullen en in plaats daarvan te investeren in een houtkachel waar de besparing aanzienlijker zal zijn en de isolatie van de zolder over een paar jaar uit te stellen.

verwarming:

zorg voor een kachel en eventueel een batterijverwarming


hij voelde een soort tocht in de ingang, volgens hem omdat het trappenhuis uitkijkt op de ingang, zou het vanaf het begin een tocht van hete lucht kunnen zijn.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 281-gasten