Hernieuwbare energie thuis in de Vaucluse

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Marc84000
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 21/01/09, 12:35

Hernieuwbare energie thuis in de Vaucluse




par Marc84000 » 23/01/09, 11:21

Hallo iedereen

Ik heb onlangs de nieuwe hernieuwbare energiebronnen (Groene energie) ontdekt, ik zou graag jullie mening hebben over dit nieuwe systeem, want ik wil graag een ecologische verwarming installeren !! Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet Marc
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 23/01/09, 11:26

Eh... dat is een beetje een vage vraag.
Gebruik onze https://www.econologie.com/forums/search.php en ga kijken in dit deel van de forum: https://www.econologie.com/forums/confort-th ... -vf67.html

ps: gebruik het niet om te spammen...bedankt...
0 x
Marcel
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 22/12/04, 15:49
Plaats: 84




par Marcel » 23/01/09, 20:32

Hallo Marc,
Bedrijven om wat te doen?
Windkracht?
Niet veel. In Pernes is er een ontwerper installateur van pompende windturbines.
Fotovoltaïsche zonne-energie?
Er zijn meerdere installateurs, want iedereen doet het... In Mazan doet een bedrijf dit correct.

Thermodynamische zonne-energie voor verwarming of sanitair warm water?
Ook alle ambachtelijke loodgieters houden zich eraan. De oudste op de nis is in Sarrians en heet "Marseille"... :P Maar er is drukte op deze markt.

"Groene" verwarming?
het hangt er nog van af. ER zijn installateurs van condensatieketels.
In Aubignan is er een installateur van pelletketels die ook gemengde zonne- en verschillende soorten ketels doet. (Ik weet niet eens of hij aan warmtekrachtkoppeling doet???)


Het hangt allemaal af van wat je zoekt en waarom. Nieuwbouw, lopende renovatie, rehabilitatie, upgraden om door te verkopen, simpele rage ????
Het is aan u, meneer Marc, om uw sporen te kiezen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 335 gasten