Folder hernieuwbare energie wordt gemaakt

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 21/03/07, 16:51

Ik vloog over het zonnegedeelte, het is helemaal niet slecht.

Gefeliciteerd.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 21/03/07, 16:54

Nou bedankt :)

Als je wilt bijdragen aan een toekomstig "Wind" -gedeelte (gedetailleerder dan het bestaande) is dat natuurlijk met plezier :)
0 x
lumia
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 22/03/07, 18:03

DE REC




par lumia » 09/04/07, 15:08

Hallo, ik ben momenteel een jaar in opleiding bij Fongécif ter voorbereiding op een DUT GEA. Als onderdeel van deze training heb ik een proefschrift, ik besloot dit proefschrift te doen over duurzame energie in Frankrijk en meer in het bijzonder over zonne- en windturbines.

De titel van mijn proefschrift is "wat zijn de remmen op hernieuwbare energieën? En hoe deze te verhelpen". Ik ben lang van school gegaan en ik heb moeite met het maken van dit proefschrift, ik heb veel informatie op internet gevonden, maar het is niet altijd betrouwbaar. Ik heb ook e-mails gestuurd naar de verschillende ministeries, maar ik werd doorverwezen naar hun site.

Onze leraar vraagt ​​ons om te bellen en te bewegen, maar hoe doen we dat als we de hele dag werken.

Dus ik ben op zoek naar iemand die me zou kunnen helpen bij het maken van dit proefschrift, ik bedoel vooral dat ik veel problemen heb en alle hulp is welkom.

Als iemand me kan doorverwijzen, ben ik vooral op zoek naar studenten of docenten die ervaring hebben met economie.

Bij voorbaat dank, het is echt dringend, mijn e-mail is lumia2005@yahoo.fr
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 13/04/07, 16:48

hallo lumia
om je te helpen bij het maken van dit proefschrift ben ik niet competent. En ik heb niet zoveel tijd.
Wat is DUT GEA.
Waar is het
Is dat interessant Het tempo van het werk, de cursussen, de leraren die de TP geeft ons wat info.
0 x
parisvisa
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 12/04/06, 16:35
Plaats: Parijs




par parisvisa » 29/05/07, 15:49

Hallo iedereen.

Ik zag zojuist het rapport van TF1 op de pantone-motor.

Als kandidaat voor de parlementsverkiezingen in het 3eme-district van Parijs en pro hernieuwbare energiebronnen, zou ik een vergelijking willen maken over de economische levensvatbaarheid van de pantone-motor en de algenvelden van het bedrijf Greenfuel.

En op elk spectrum van voor- of nadelen van de twee oplossingen.

bedankt.

Bruno Lalouette.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 29/05/07, 16:34

parisvisa schreef:Ik wil graag een vergelijking maken over de economische levensvatbaarheid van de pantone-motor en de algenvelden van het bedrijf Greenfuel.

En op elk spectrum van voor- of nadelen van de twee oplossingen.

bedankt.

Bruno Lalouette.


Economische levensvatbaarheid ... sorry, maar ik hou niet van deze term ... Te gemakkelijk om te zeggen: het is niet winstgevend in vergelijking met olie.

Als we nu rekening houden met de kosten van aantasting van het milieu voor "huidige" oplossingen, zal de situatie veranderen ... maar de taak is niet gemakkelijk. Voorbeeld: hoeveel kost een diersoort?

Bovendien is dit verzoek nogal een onderwerp ... maak een nieuw onderwerp in de sectie: https://www.econologie.com/forums/les-biocar ... -vf41.html
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 30/05/07, 15:55

Ik had dit onderwerp en deze links nooit opgemerkt ... zelfs als je ons wat links over een ander onderwerp had gegeven, onder andere over zonne-energie.

Goed gedaan Chris, je hebt er vast een tijdje over gedaan !!

Je begint bij de oorsprong van zonne-energie voor alle hernieuwbare energiebronnen, de keten moet erg lang zijn om de oorsprong te bewijzen ?!

Wat zonne-energie betreft, zou ik niet zeggen dat mechanische zonne-energie bestaat. Zonne-energie wordt inderdaad gecreëerd door de verspreiding van protonen. Naar mijn mening staan ​​deze protonen twee fundamentele basisdingen toe, die zijn:
- het verwarmen van materialen door schok en excitatie: vandaar de thermische;
- de opwekking van elektriciteit rechtstreeks door schok en ontworteling: vandaar de elektrische.

Ik zou dus zeggen dat mechanische zonne-energie een indirecte energie is, hetzij door thermische hetzij door elektrische. Net zoals mechanische energie wordt opgewekt, bijvoorbeeld door de warmte van de verbrandingsmotor, of door de elektrische van elektrische motoren ...
Daarom wordt mechanische energie afgeleid van elektrisch of thermisch.

Aan de andere kant is het bijvoorbeeld mogelijk om mechanische energie direct met het tij van de oceanen of zeeën te creëren, of zelfs door de val van een waterlichaam. In deze gevallen is de mechanische energie primair en worden de andere afgeleid ...

Het is een langdurige baan die je hebt aangenomen. Het zal lang en vervelend zijn !! Maar veel succes, het resultaat zal zeker aan uw verwachtingen voldoen ...

Als je hulp nodig hebt, aarzel dan niet !!
0 x
coqeole
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 22/02/07, 08:12
Plaats: St Julien de Jonzy

Micro-Enteprise.




par coqeole » 20/01/08, 07:46

Houthakker schreef:Bravo! : Wink:

Ik zal lezen zodra ik wat tijd heb ...

Nou, ik heb professionele informatie nodig over stedelijke windenergie (Lycée HQE-project) ... :P


Hallo,

Wat betreft stedelijke windturbines, denk ik dat verticale windturbines het meest geschikt zijn om in het "landschap" te integreren voor een hogere opbrengst dan horizontale, of ze nu van het Savonius- of Darrieus-type zijn. Het lijkt mij dat er al een dak van een gebouw in de regio Parijs is voorzien van een ervan.
Om te kunnen leven van deze passie die hernieuwbare energie is en deze met zoveel mogelijk mensen te delen, heb ik een Micro-Company opgericht die nu een website heeft:
www.eolie-deau-sol.com
Ik ben op zoek naar partners die geïnteresseerd zijn in de ontwikkeling ervan, maar ik heb geprobeerd dit allemaal op de site samen te vatten.
Veel leesplezier als je daar zin in hebt.
Coqeole.
0 x
isadanne
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 11/02/08, 08:14




par isadanne » 12/02/08, 06:58

Hallo iedereen

Ik heb een vraag voor Christophe, ik heb paarden, zou iets meer moeten hebben toen ik werd geïnstalleerd. Produceert de mest van mijn paarden methaan en is het in dit geval raadzaam om methaan te gebruiken om mij te verwarmen?
Als ik het goed begrijp, moeten we methaan zoveel mogelijk hergebruiken omdat het meer schade aanricht dan co2 ????

Wat er is, is dat mijn paarden meestal buiten leven, dus als ik de uitwerpselen buiten verzamel zonder stro, is wat het doet hetzelfde, naast uiteindelijk wat een mest buiten (zo koud) produceert wanneer zelfs methaan?

Ik wil graag meer inzicht krijgen in dit onderwerp, als je iets anders te bieden hebt dat me interesseert.

merci
isa
0 x
Elhadj
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 05/03/08, 19:58

Energie management




par Elhadj » 05/03/08, 20:07

Slt voor iedereen. Ik wil graag dat u me vertelt over het onderwerp energiebeheer in Senegal
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten