Windhulp: energiebalans

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Guillome
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 29/09/07, 17:55

Windhulp: energiebalans




par Guillome » 29/09/07, 18:58

Hallo,
Ik ben student en heb een project met een windturbine. Op dit moment heb ik meerdere antwoorden op mijn vragen nodig om bepaalde apparaten te kunnen vinden.

Ik heb een Air X Land Marine 400W 12V geïntegreerde windturbine en ik zou graag willen weten:
- met wat voor soort apparaat (indien mogelijk sensor) is het mogelijk om de energie te meten die het product afgeeft.

- met welk apparaat kan de windsnelheid worden gemeten.

-is er een wiskundige formule waarmee de energie die door een windturbine wordt geproduceerd, kan worden bepaald aan de hand van de windsnelheid.

De waarden die ik ga ophalen, worden normaal op een LCD-scherm weergegeven. Dus indien mogelijk zou ik willen dat het een sensor is.

Op dit moment heb ik geen andere vraag, maar er zijn er zeker die later zullen komen.
Je vous remercie d'avance.
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen

Re: Windhulp: energiebalans




par Rulian » 01/10/07, 09:46

guillome schrijft:Ik heb een Air X Land Marine 400W 12V geïntegreerde windturbine en ik zou graag willen weten:
- met wat voor soort apparaat (indien mogelijk sensor) is het mogelijk om de energie te meten die het product afgeeft.

Ben met een wattmeter. Of meerdere multimeters om de spanning, de stroom en de cos phi te meten (als de machine uit het alternatief gaat).
guillome schrijft:- met welk apparaat kan de windsnelheid worden gemeten.