Gwindoline, wind vat

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
gekleed
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/12/11, 20:36

Gwindoline, wind vat




par gekleed » 14/01/12, 19:27

Hallo economen!

Ik ben op zoek naar een (speciaal hiervoor) goedkopere windturbine, gebaseerd op herstel, zoals velen doen...

Ik denk dat sommigen van jullie deze animatie, gemaakt in Autocad 2011, van het ontwerp/fabricage van een windturbine uit een plaatstalen vat van 200 liter (min of meer) al hebben bekeken.

Ik geef je de link:

http://www.youtube.com/watch?v=aSiXgqHiv7I


- Ik wil het concept 100% herhalen, ik ben al begonnen met het in elkaar zetten van de onderdelen, ik mis nog steeds de poelie + wasmachineriem.

- Ik heb ook 2 generatoren: een 12v 105A automatische dynamo en een 12v automatische radiateurventilatormotor.

Hoewel de video goed is gemaakt, zou ik graag uw reacties op deze windturbine willen hebben.

In idee wil ik de DC-motor gebruiken om de dynamo te bekrachtigen, de 2 generatoren zouden daarom op dezelfde poelie worden bevestigd.

Aan jou
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 14/01/12, 21:17

Zeer serieus werk, met herstel, maar ze zeggen niet dat de kracht van het blik in de wind draait, vrij zwak, behalve bij zeer harde wind. (zie prestaties van dit type windturbine elders op econologie en google)
Zet de dynamo of dynamo niet te hoog, zeker niet als je bij weinig wind wilt rijden, en kies vooral voor een laag startkoppel.
12V 105A dynamo niet mogelijk 1KW. met deze windturbine, behalve in een cycloon of een enorme container.
Bij weinig wind geeft de ventilatorgenerator een beetje mee.

Tenzij je afhankelijk van de wind van generator wisselt, met een hendel die de een of de ander op de riem drukt.
Monteer ze niet op dezelfde as, want het koppel om de krachtige dynamo te starten zal de windturbine blokkeren zolang de wind geen 100 km/u bereikt, waarbij de wind grofweg een kracht van 100 kg/m2 uitoefent.
Nu ondergaan de messen deze kracht (zie precies hun oppervlakte om te berekenen), maar zoals velen hebben ze een tegengestelde kracht in een iets andere richting, gekoppeld aan de vrij lage lift van de messen, maar er is niet veel meer over van deze 100 kg/m2 Volgens mij hooguit een paar kilo bij 100 km/u wind, en deze kracht neemt af met het kwadraat van de windsnelheid (dus bij 10 km/u gebruikelijke lichte wind, 100 keer minder of enkele tientallen gram) en het vermogen zoals de kubus (omdat de rotatiesnelheid afneemt naarmate de windsnelheid), of ongeveer de Watt bij 10 km/u wind.
Bij een gemiddelde windsnelheid van 36 km/u kunnen we ongeveer 50 W bereiken??? de ideeën vastzetten, met een container van ongeveer 1m2 doorsnede in de wind??
Ten slotte moet bij elke windsnelheid de gebruikte stroom worden gecontroleerd om het maximaal mogelijke vermogen te verkrijgen, waarbij de rotatie niet te snel of te langzaam is.

Ik hoop voor u dat ik de kracht van deze windturbine enigszins onderschat.
0 x
gekleed
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/12/11, 20:36




par gekleed » 15/01/12, 01:29

Bedankt dedeleco voor je gegevens,

Hier is een van de opmerkingen van de ontwerper:

"We gebruikten een oude dynamo van een Simca 1000. We gaan uit van een bruikbaar vermogen van min. 200 W bij windsnelheden van ongeveer 15 tot 20 km/uur. Ons idee heeft twee doelen. In eerste instantie is het een tekenvoorbeeld in een nieuwe AutoCAD 2011-trainingsvideo. video's zullen miljoenen keren over de hele wereld worden bekeken. Deze kans is voor ons ons tweede doel. We hebben ontdekt dat het heel gemakkelijk te bouwen is en dat de materialen te vinden zijn op autokerkhoven over de hele wereld. We hopen dat veel mensen er gebruik van zullen maken deze constructie en bouwen hun eigen Gwindoline."

Ik had niet het idee om het potentieel van mijn 105 A-dynamo te benutten, ik ben me ervan bewust dat deze te groot is, daarom dacht ik erover om een ​​bekrachtiging toe te voegen die niet op de accu is aangesloten en progressief is via de gelijkstroommotor, maar Ik weet niet of je op deze manier variabele excitatie kunt doen.

dank u
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/01/12, 02:13

Het is noodzakelijk om in werkelijkheid het startkoppel te meten, bij nul-excitatie, met de remanente magnetisatie, vanaf het begin. Als het te sterk is voor de zwakke wind, dan is het onmogelijk om iets te doen bij lage excitatie.
Maar zelfs bij hoge excitatie, als het startkoppel niet excessief is, kunnen het vermogen en het bijbehorende koppel worden aangepast aan de hand van de waarde van de geleverde stroom, die bij lage snelheid gepaard moet gaan met een te lage spanning, die evenredig is met de bekrachtigingsstroom.
Het is noodzakelijk om de precieze kenmerken van de dynamo te meten, die 12V levert bij maximale bekrachtiging, bij een bepaald minimumtoerental van de laadmotor, waarschijnlijk bij 1500 tot 2000 tpm, nooit 12V zal leveren bij lage bekrachtigingsstroom, met zwakke magnetisatie.

Dus ik denk dat het verminderen van de bekrachtigingsstroom bij lage snelheid waarschijnlijk niet veel zal opleveren.
De nullastspanning is evenredig met de bekrachtigingsstroom vermenigvuldigd met de rotatiesnelheid en daarom ongeschikt voor een windturbine, als deze te langzaam en niet krachtig genoeg is, met niet genoeg kracht bij het opstarten:
te lezen:
http://fr.wikipedia.org/w/index.php?tit ... section=11
http://en.wikipedia.org/wiki/Alternator
http://fr.wikipedia.org/wiki/G%C3%A9n%C ... 9lectrique
http://fr.wikipedia.org/wiki/Machine_synchrone
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten