Geothermische regio Lille

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
ADUlille
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/07/14, 14:56

Geothermische regio Lille




par ADUlille » 29/07/14, 15:10

Hallo,

Hebben sommigen van jullie geothermische energie ervaren in Lille en de regio?

Bij het ontwikkelings- en stedenbouwkundig agentschap van Lille willen we graag feedback hebben om het potentieel van deze energie te beoordelen, de nadelen en voordelen ervan te bestuderen en dus te weten of het een energie is die moet worden ontwikkeld of niet de wijk ...

Goede dag!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 29/07/14, 16:55

wat voor aardwarmte Lucht / pekel warmtepompen met een netwerk van begraven leidingen?
0 x
Beeld
ADUlille
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/07/14, 14:56




par ADUlille » 29/07/14, 17:10

Alle soorten geothermische energie met behulp van warmtepompen ...
Eg
- ondergronds leidingnetwerk = verticale sondes, geothermische manden of horizontale collectoren = grond / water-warmtepomp in het algemeen (of grond / grond, soms gas / gas genoemd)
- geothermische energie op watertafel = water / water-warmtepomp

Ik geloof niet dat er lucht / glycol water PAC's zijn ... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 29/07/14, 19:28

0 x
Beeld
ADUlille
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/07/14, 14:56




par ADUlille » 30/07/14, 12:03

Ja absoluut! :) Hebben we al de gelegenheid gehad om te discussiëren?

Bedankt voor deze link, eigenlijk dacht ik dat de pekel / water-warmtepompen de bodem / water-warmtepompen waren, maar de bodem / water-warmtepompen zijn warmtepompen die koelmiddelsensoren gebruiken! Bedankt dat ik dit mag doen! : Idee:
Anderzijds roept het niet de PAC's van lucht / glycolwater op .... maar ik was niet al te geïnteresseerd in aerothermische energie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 30/07/14, 14:05

weet je, de glycol is daar om te voorkomen dat de koelvloeistof bevriest.

We kunnen alles in overweging nemen in warmtepomp, lucht / lucht, lucht / water, water / lucht en water / water, en als ik zeg "water", is het meer een antivriesmiddel dan iets anders.

Dus ... qua kosten is lucht / lucht het voordeligst om te kopen, maar de COP (prestatiecoëfficiënt) is iets lager in gebruik

Voor lucht / water zijn begraven horizontale leidingen minder duur dan boren, vooral als u ze legt bij het bouwen van een huis (duw gewoon op de dijk die van de funderingen is verwijderd, u hebt ten minste 1m van begraven hoogte.

Er is ook water / water voor mensen met vloerverwarming.

Het voordeel van een warmtepomp in vergelijking met een radiator is dat voor 100 W elektrisch verbruikt, u tussen 200 en 500 W thermisch vermogen krijgt, terwijl met een Joule-effectradiator het 100W voor 100W is .

De COP ligt tussen 2 en 5 afhankelijk van de systemen en de binnen- / buitentemperaturen, deze COP is de verhouding tussen het verkregen thermische vermogen en het gebruikte elektrische vermogen.

Warmtepompen zijn redelijk kosteneffectief en praktisch wanneer het buiten niet te koud is, vooral lucht / lucht.

Maar PAC's verbruiken elektriciteit. U bent dus afhankelijk van de elektriciteitsprijzen + niet altijd ecologische productiemethode!

Hier zijn enkele ideeën.
0 x
Beeld
ADUlille
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/07/14, 14:56




par ADUlille » 31/07/14, 12:27

Bedankt Remundo voor je bericht! :)

Het probleem met lucht / ... warmtepompen is dat zoals je zegt "Warmtepompen zijn behoorlijk winstgevend en praktisch als het buiten niet te koud is", we zijn nog steeds in het noorden in Lille, zelfs midden in het seizoen de doeltreffendheid van het GLB komt in gevaar ... : Lol:


We zijn daarom geïnteresseerd in geothermische energie om ook in koude perioden een efficiënte verwarmingsmodus te hebben.

Daar zou over zijn forum mensen uit de metropool Lille die al thuis hebben geëxperimenteerd met PAC-ondersteunde geothermische energie?
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 03/08/14, 11:38

Het probleem met lucht / ... warmtepompen is dat zoals je zegt "Warmtepompen zijn behoorlijk winstgevend en praktisch als het buiten niet te koud is", we zijn nog steeds in het noorden in Lille, zelfs midden in het seizoen CAP-efficiëntie wordt aangetast ... Lachen

Er is geen vriesdag meer in het noorden, geen Calais dan in de Provence, zelfs een beetje minder:
http://www.meteopassion.com/jours-avec-gel.php

Ik woon in de Provence. Ik heb mezelf deze winter verwarmd met een lucht / luchtkap en ik heb iets minder 400 kwh elektriciteit verbruikt: en een beetje hout voor de vorstdagen.
Allemaal vertegenwoordigen ze een veel lagere investering dan een geothermische warmtepomp.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 03/08/14, 15:07

dat klopt Raymon,

De lucht / lucht-warmtepomp is vaak een zachte verwarming en de warmte wordt specifiek door een extra schoorsteen gegeven.

Lille is een koud klimaat, maar niet ijskoud omdat de oceaan / het kanaal de temperatuur regelt.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 232-gasten