Verticale tractor en windgenerator op het landbouwbedrijf

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
damienf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 29/11/07, 14:06
Plaats: Lot en Garonne

Verticale tractor en windgenerator op het landbouwbedrijf




par damienf » 29/11/07, 14:43

Hallo,
als melkveehouder heb ik een leroy-sommer generator 3000 tpm voor tractoraftakas 540 tpm en we zijn talrijk om zo te zijn voor stroomstoringen of stakingen of zelfs voor meer en meer destructieve stormen ...
Het is lang geleden dat ik het idee heb gedraaid om deze machine aan een windturbine te koppelen, wat naar mijn mening meer is met een verticale as ... Het windturbinedeel is bevestigd op een schuurdak en de generator op de grond en is los te koppelen voor het geval dat. ..
De technische uitdaging voor mij is de berekening van het rijoppervlak en de transmissie naar de grond en met een snelheid die dicht bij het nominale toerental van de aftakastractor ligt. Het blijft dan om het overschot op te slaan en eventueel door te verkopen. Ik heb een windroos uit Frankrijk aangevraagd tijdens een ontmoeting met een fabrikant. Kan iemand me helpen dit project, berekening, plannen, enz. Te starten?
0 x
melkveehouder op zoek naar oplossingen
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 29/11/07, 14:55

De windturbine is niet per se de beste oplossing in uw geval, want als ik het goed begrijp, wilt u zelfproductie doen in het geval van EdF-cut?

Maar voor een industriële installatie (dus agrarisch) is het ondenkbaar om energie op te slaan en loop je het risico een beschikbaarheidsprobleem te hebben.

Maar in jouw geval zou je een biogasafzetting hebben ... en het is veel gemakkelijker om gas op te slaan dan elektriciteit.

Dus zelfs als het betekent dat een "goedkope in massa geproduceerde" motor elke X jaar moet worden vervangen in plaats van een te dure "biogas" -motor die daarom moeilijk te betalen is, denk ik dat dat moet worden overwogen.

Dit zou, denk ik, de beste oplossing zijn, aangezien je belangrijkste doel is om geld te verdienen en niet om geld te verdienen (nou ja als ik het goed heb begrepen).

Maar als u advies wilt in de dimensionering van een windturbine met verticale as, hier is een pagina van de site van een lid van forum wat heel goed is gedaan:

http://users.skynet.be/fa272699/Energie ... /index.htm

Voor biogas is hier al een link waarmee u uw storting kunt schatten: https://www.econologie.com/forums/biogaz-met ... t2338.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 29/11/07, 20:36

Goedenavond Damienf

U zult verschillende problemen tegenkomen voor uw project
1) de generator van Leroy-Somer is niet geschikt om elektriciteit uit windenergie te produceren -> in kwestie de rotatiesnelheid van de rotor, met verticale of horizontale as, die niet constant is
Bovendien stel ik me voor dat het vermogen van deze generator aanzienlijk is (meerdere KW?) En dat er een omvangrijke installatie nodig is, die moeilijk te bereiken is voor een autoconstructor.

2) Doorverkopen aan EDF is niet eenvoudig
Ervan uitgaande dat ze geïnteresseerd zijn in uw elektrische stroom, moet uw installatie nog steeds compatibel zijn met de verbinding
Dit betekent dat er moet worden geïnvesteerd in een speciale omvormer en dat de aansluiting op het net moet worden betaald (en daar gaat het !!)
Voor de conformiteit van de installatie is hier een link die u mogelijk interesseert:

http://www.drire.gouv.fr/paca/energie/% ... achats.htm

Als u een echte persoonlijke econoloog-uitdaging aangaat, denk ik, net als Christophe, dat u vooral de doorverkoop aan EDF moet vergeten en moet streven naar productie voor uw eigen behoeften.

Aarzel niet om ons te vertellen over de evolutie van uw project

Bon moed

A+
0 x
damienf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 29/11/07, 14:06
Plaats: Lot en Garonne




par damienf » 29/11/07, 20:45

Bedankt voor de links, maar over het algemeen heerst de economische noodzaak in mijn beroep en de biogasinstallatie vereist zeer grote investeringen ... Behalve op zoek naar iets dat zowel praktisch als economisch is op mijn niveau en dit idee van windgenerator die mijn generator aandrijft, lijkt me te ontwikkelen, vooral omdat velen van ons in mijn geval een generator hebben die slechts een paar uur per jaar draait ...
0 x
melkveehouder op zoek naar oplossingen
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 29/11/07, 21:04

OK Damienf voor uw doel om uw generator winstgevend te maken en te voorkomen dat de tractor draait (KW / CO2-opbrengst niet erg ecologisch)

Wat u moet weten over elektriciteitsproductie:
Het constante motortoerental maakt de gestabiliseerde toerentalrotatie van uw generator mogelijk voor een elektrische productie bij 50 Hz
Dit is het geval bij een standaard generator of bij gebruik met een externe warmtemotoraandrijving
Ik stel me voor dat er een regelsysteem is dat de generatorfrequentie vergrendelt en het vermogen van de tractormotor regelt in geval van een hoog energieverbruik
Dit systeem is specifiek voor de productie van stroom door thermische motor.
Produceren met een continue snelheid van 50 Hz is erg moeilijk door windenergie, vooral bij een bescheiden installatie waar de traagheid van de rotor laag is en de windsnelheid laag bij de grond
U moet dus overwegen om elektrische productie naar een buffer te sturen, d.w.z. een batterij
Hiervoor moet je de 220 V eenfasige spanning omzetten naar DC 12 of 24V en een grote batterij opladen met deze productie
Met een omvormer kunt u vervolgens alles op uw installatie aansluiten om deze van 220V 50Hz te voorzien

Tot zover het elektrische gedeelte, wat het mechanische gedeelte betreft, je moet allereerst de grootte van de rotor beoordelen op basis van het mechanische vermogen dat kan worden opgevangen, en de rest zo dimensioneren dat deze "de schok" ophoudt en duurzaam is

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 29/11/07, 21:12

damienf schrijft:de biogasinstallatie vereist zeer grote investeringen ...


Dat is wat je zegt EdF en ambtenaren om kleine producenten met potentieel te ontmoedigen !! (je bent terloops je potentiële concurrenten) ...

Maos als je niet wilt doorverkopen ... je kunt heel goed zelfbouw doen ... en zelfs voor de methanizer zijn er methoden die veel goedkoper zijn dan mega-betonnen tanks ...

damienf schrijft:Buiten ben ik op zoek naar iets praktisch en economisch op mijn niveau en dit idee van windturbine die mijn generator aandrijft, lijkt me te ontwikkelen, vooral omdat velen van ons in mijn geval een generator hebben die maar een paar uur per jaar draait. ..


Ja, maar de kans is groot dat deze "paar uur per jaar" er niet zijn als het waait ...

Als je warmte nodig hebt (stabiel?), Kan warmtekrachtkoppeling heel gemakkelijk worden gedaan!

Zodra het niet gestandaardiseerd of gecertificeerd is en je weet hoe je moet sleutelen en een beetje kunt herstellen (in het geval van 100% van de boeren die ik heb ontmoet), kunnen we de prijzen delen door 10 ...
0 x
damienf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 29/11/07, 14:06
Plaats: Lot en Garonne




par damienf » 29/11/07, 21:13

een kleine link die laat zien wat het beschuldigde object is: http://www.leroy-somer.com/fr/doc/fiche.php?id=221
het is een onafhankelijk chassis dat is aangesloten op de landbouwtrekker en wordt aangedreven door de universele krachtafnemer met een nominaal toerental van 540 tpm en dat is aangesloten op het landbouwcircuit via '' een omvormer voor netwerk- en apparaatbeveiliging ... Dit is op professioneel niveau 1500 tot 3000 € HT waard, afhankelijk van het vermogen en het type dynamo ... We zouden het dus moeten kunnen laten draaien door een windturbine , maar de fabrikanten van verticale assen hebben dit scenario nog niet gepland, dus ik kijk.
0 x
melkveehouder op zoek naar oplossingen
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 29/11/07, 21:18

Uw dynamo kan worden gekoppeld aan een biogasmotor ... u kunt zelfs overwegen om een ​​oude hersteltractor statisch aan te drijven :)

Sorry ik sta erop, maar ik geloof dat nog steedseen windturbine is niet de juiste keuze voor jou... tenzij je boerderij op een heuvel staat of constant waait ...
0 x
damienf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 29/11/07, 14:06
Plaats: Lot en Garonne




par damienf » 29/11/07, 21:21

Wat betreft de rotatiesnelheid en de productie van elektriciteit, het materiaal produceert stroom zodra het roteert, met de nominale spanning en het vermogen van 20 kW dat kan worden bereikt met het opgegeven aftakastoerental. Dat gezegd hebbende, kan de geproduceerde stroom bij lage snelheid toch worden opgeslagen en gerectificeerd? Zijn conventionele of verticale windturbines onderhevig aan deze beperkingen?
0 x
melkveehouder op zoek naar oplossingen
damienf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 29/11/07, 14:06
Plaats: Lot en Garonne




par damienf » 29/11/07, 21:27

mijn boerderij ligt aan de 4 winden en ik spreek niet alleen voor mezelf; Ik denk dat het idee is om te graven en voor de motoren met biogas, het is waar dat mijn koeien kilo's "stront" maken maar de investering kan zelfs in ieder geval niet op het gebied van de ingenieuze doe-het-zelver zijn, het is wanneer zelfs een geclassificeerde installatie en zolang het rendabel is ... In dezelfde geest hebben we allemaal dakoppervlakken die we ook zouden kunnen uitrusten met fotovoltaïsche zonne-energie en het begint te worden toegepast
0 x
melkveehouder op zoek naar oplossingen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 246-gasten