Verticale tractor en windgenerator op het landbouwbedrijf

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 29/11/07, 21:34

Ja, ik ben het met u eens wat betreft de veiligheid van biogas... vanuit dit oogpunt is een minimale investering noodzakelijk... maar voor de rest denk ik dat biogas beter is om uw probleem van de behoefte aan elektriciteit te beantwoorden in het geval van een netwerk uitval...

U moet weten dat u GEEN kans heeft om door te verkopen aan EDF als uw windturbine niet is goedgekeurd en geïnstalleerd door een professional... dat wil zeggen, in veel gevallen, te veel in rekening is gebracht...

Aan de andere kant kun je doorverkopen aan buren of je meter achteruit laten draaien, maar Edf vindt dat misschien niet leuk :D : Cheesy:
0 x
damienf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 29/11/07, 14:06
Plaats: Lot en Garonne




par damienf » 29/11/07, 21:34

laatste verduidelijking over mijn park, als de wind constant was, zou ik misschien al geïnvesteerd hebben in een klassieke windturbine van € 15000, aangepast aan mijn park (offerte en windroos), dus ik kom terug op de verticale as van de windturbine, waarom niet?
0 x
melkveehouder op zoek naar oplossingen
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 29/11/07, 21:34

Damiënf
Ik weet niet zeker of uw generator stroom produceert met minder dan de nominale snelheid.
Om volledig te begrijpen hoe een dynamo werkt, moet u weten dat de rotor een bepaalde snelheid moet bereiken voordat hij stroom begint te produceren.
Dit is niet het geval voor permanentmagneetdynamo's, maar er zijn er geen met een vermogen dat gelijkwaardig is aan dat van uw systeem
Weet dat 20 kW een enorm vermogen is voor zelfgebouwde windproductie
Het gelijkrichten van de stroom is uiteraard mogelijk, je kunt als voorbeeld nemen een acculader die aangesloten is op 220V en die belastingsregeling uitvoert op 12V

A+
0 x
damienf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 29/11/07, 14:06
Plaats: Lot en Garonne




par damienf » 29/11/07, 21:40

De dynamo is uitgerust met een voltmeter die proportioneel verandert afhankelijk van de snelheid en de vraag; als alle apparaten werken, moet u de tractor bijvullen en benzine toevoegen; het is rudimentair en het is beter om op dit moment geen al te geavanceerde elektronica te gebruiken; Verder heb ik wel gezegd dat er met name een omvormer is voor netwerkbeveiliging (geval van een draad op de grond en een agent die geëlektrocuteerd zou kunnen worden; hallo aansprakelijkheid) en dus geen sprake van de meter terugdraaien
0 x
melkveehouder op zoek naar oplossingen
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Windturbine




par bobono » 29/11/07, 21:51

Het beste voor u is om uw eigen windturbine te maken, waarbij de dynamo aangepast is aan de machine.

Hij moet vooral leeg starten en zodra de snelheid voldoende is, geleidelijk aan laden. Intelligente regelaar, anders zijn er windsnelheden van 20 km/uur nodig om hem af te stemmen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 29/11/07, 22:37

Damiënf
Een generator of dynamo produceert, wanneer deze leeg is, een spanning die evenredig of bijna evenredig is met de rotatiesnelheid
Bij gebruik in een windturbine is het het paar laadregelaar/accu dat de spanning stabiliseert en het mogelijk maakt om spanningsvariaties te compenseren
Als de wind sterker wordt, zal de spanning maar heel weinig toenemen, terwijl de geleverde intensiteit snel zal toenemen
Basisregel, P=UxI, dus als de geleverde elektrische stroom varieert, zal de batterij, die als buffer dient, voorkomen dat de spanning boven de 14 V stijgt, anders is het de controller die deze rol speelt
De accucapaciteit moet uiteraard aangepast worden aan het vermogen van de machine om de versterkers te ‘verteren’
In het geval dat de wind nul is of onvoldoende is om de rotor voorbij de minimumsnelheid te laten draaien, wordt de accu niet opgeladen. Deze wordt ontladen op basis van de stroomafwaartse vraag
Er zijn speciale omvormers die u opnieuw kunnen verbinden met het EDF-netwerk als de accu te leeg is

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 30/11/07, 00:36

Hallo,

Ik ben elektrotechnicus, maar heb geen concrete ervaring met windenergie. Een paar losse opmerkingen.

Wat mij zorgen baart, is dat ik een windturbine wil bouwen om de autonomie op stormachtige dagen te garanderen. Er zijn maar weinig modellen die kunnen werken bij harde wind of windstoten.

Gezien de kracht van het "beest", bestaat het risico dat het gebruik van zware batterijen uw rekening "verstopt". : Lol:

Het lijkt mij economischer om de "luxe" batterij/omvormer/wederverkoopversie van EDF te vergeten en over te stappen op direct gebruik van de generator op het netwerk van uw boerderij, door eenvoudige frequentieregeling uit te voeren door middel van mechanisch differentieel: de rotatiesnelheid van de dynamo moet constant blijven.

De frequentie van het EDF-netwerk is uiterst nauwkeurig, alle elektriciteitscentrales die op het netwerk zijn aangesloten, gedragen zich als een enorm vliegwiel, dat 50 Hz garandeert tot op zijn minst binnen 0,01%. Ik hoorde dat EDF het aantal netperiodes per 24 uur controleert en daar precies op afstemt
3600 (s) x 24 (h) x 50 (Hz) = 4. : Cheesy:
_________

Aan de andere kant, als u geen verbinding heeft met het netwerk, wordt de omvormer onbruikbaar:

- de meeste elektromotoren tolereren frequentievariaties van 5% zonder terug te deinzen, zolang ze maar progressief en soepel zijn.

- elektronische apparaten gebruiken een gelijkrichter en zijn gelijk ontworpen voor 50/60 Hz.

Aan de andere kant moet de spanning stabiel blijven op 3% voor een correcte verlichting. Maar spanningsregeling zit standaard in uw aggregaat inbegrepen... Geen extra kosten.

Om de invloed van windverschuivingen te beperken:

- in opkomst: uw generator is voorzien van "Leblanc-schokdempers" die de machine afremmen door wervelstroom als deze een koppelstoot ervaart en de neiging heeft plotseling te accelereren. Versnelling kan alleen geleidelijk gebeuren...

- naar beneden: daar moet je een heel groot vliegwiel voorzien, om energie op te slaan voor een paar seconden. Ten slotte: als de wind te onregelmatig is, kan het gebruik van batterijen essentieel zijn, maar alleen op een cruciaal onderdeel van de installatie?
_________

Ik herinner me ook een techniek die EDF gebruikte om zijn verkeer te reguleren: turbines.

a) Tijdens de daluren worden kerncentrales gebruikt om pompen aan te drijven die water naar hoogtereservoirs pompen,

b) Tijdens piekuren stroomt dit water in turbines, waardoor de dynamo's slechts enkele minuten per uur worden aangedreven.

Beeld

Deze techniek, die de Shadoks waardig is, levert grote besparingen op voor EDF, doordat het bedrijf verlost van de noodzaak om thermische centrales stil te laten staan, voor het geval dat.

Voor degenen die twee watertanks met een grote capaciteit hebben, waarvan er één zich op voldoende hoogte bevindt, is dit een techniek voor frequentieregeling die mij betrouwbaarder en goedkoper lijkt dan het accu/omvormer-paar:

Beeld

- De windturbine drijft een rustieke pomp aan, die het water in het reservoir pompt. Ongeacht de snelheid of stroom...

- het reservoir drijft een hydraulische turbine met constante snelheid aan.

Geen risico op te hoge snelheid, sluit gewoon de klep.
Als er geen wind is, blijft het bassin leeglopen en zal het zich bij de volgende bui vullen...

En als die vol is, schakelen we de windturbine uit of sluiten we de watertoevoer naar de pomp af, wat op hetzelfde neerkomt.

Misschien heeft iemand dit al voorgesteld, forum Het wordt zo verwarrend dat ik het niet allemaal kan lezen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 30/11/07, 07:05

Dag

Damienfs probleem is tweeledig
Hij wil zijn elektrische autonomie garanderen op dagen dat het netwerk uitvalt en zijn generator, die slechts een paar uur per jaar wordt gebruikt, rendabel maken.
Voor het eerste doel heeft hij geen keus; hij moet voldoende elektrische of mechanische energie opslaan om de generator van stroom te voorzien op dagen zonder EDF
Voor de tweede doelstelling kan het altijd variabel vermogen produceren met behulp van de wind (onmiddellijk of permanent), maar de geproduceerde elektriciteit kan zonder omvormer niet rechtstreeks op de installatie worden gebruikt.

Mechanische energieopslag door water of perslucht?
Ja, het kan nog steeds, maar met welke investeringen en welke regelgeving
Naar mijn mening moet Damienf een verbruiksanalyse uitvoeren om eenvoudigweg de meest veeleisende en essentiële items, koelkast, beveiliging enz., te controleren en te besluiten zijn verbruik te beperken in het geval van een netwerkstoring.
Voor intermitterende productie gedurende het jaar kan de stroom heel goed naar een consument worden gestuurd die onverschillig is ten aanzien van spanning en frequentie, zoals een warmwatertank

Goed nadenken

A+
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 30/11/07, 09:39

hello!
jouw “shit” is het zwarte goud zonder het te weten, Europa heeft het begrepen als we zien dat in Duitsland 3500 installaties zijn, in Frankrijk 4! ... in Zweden rijdt een trein op biogas ... terwijl we de evolutie van aardolie kennen! Eindelijk ...
Ik heb hier landbouwinformatie gezet:
http://www.nrjrealiste.fr/oil/paysan.html
en hier:
http://www.nrjrealiste.fr/biogaz/biogaz2.html

je zult zien hoe mensen in onderontwikkelde landen hun installaties maken, sommige in plastic zakken, maar ook in bakstenen of metalen vaten enz...
en ze hoeven geen benzinemotor te kopen die elektriciteit en warm water produceert, ze gebruiken het gas rechtstreeks voor zichzelf (nou ja, dat gaat ook omhoog)... dus voor het geval dat Of !

voor uw motor die 540 tpm nodig heeft, zoek hiernaar forum bij "hydraulische turbine" begrijp je de moeilijkheid van 220V: 50Hz! het moet op een bepaalde snelheid draaien, met een hele reeks mechanische, elektrische regels etc... maar het is mogelijk!

ja, een rivier is winstgevend: het bewijs is dat er “stroming” is!-)

slechts één ding telt: uw behoeften!
elektriciteit, verwarming, enz.

warmtenet voor wederverkoop bij het gemeentehuis bij u in de buurt?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 30/11/07, 10:25

jonule schreef:je zult zien hoe mensen in onderontwikkelde landen hun installaties maken, sommige in plastic zakken, maar ook in bakstenen of metalen vaten enz...


Dit is precies wat ik hierboven bedoelde: een zelfbouwinstallatie "niet goedgekeurd voor aankoop bij EDF" kan uiteindelijk erg goedkoop blijken te zijn... en dus zeer winstgevend.

Vooral omdat u in uw geval geen continue installatie hoeft te doen, maar gewoon een gewenste hoeveelheid biogas hoeft te maken, op te slaan en vervolgens in een “geschikte” motor te gebruiken.

Een voorbeeld van biogas in Afrika met volledig rapport om te downloaden: https://www.econologie.com/biomethanisat ... es-91.html

En dat is wat EdF kwaad maakt... : Cheesy:

Voor mensen die geïnteresseerd zijn in techniek raad ik deze 2 (naslag)boeken van harte aan: https://www.econologie.com/forums/biogaz-et- ... t4364.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 323-gasten