Toeslagen generator of niet?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: On-Cash Generator of niet?




par sen-no-sen » 22/08/18, 23:36

eclectron schreef:Vrije energie zou een wondermiddel zijn dat zowel de opwarming van de aarde als de onvermijdelijke achteruitgang van fossiele brandstoffen waar we van afhankelijk zijn, oplost en het gevaar van kernenergie (afval en ongelukken) zou evacueren omdat het nutteloos is geworden.
Ik verwacht een beetje van je depressieve gespier: met een schone en overvloedige energie verdwijnen veel problemen.
De demografie kalmeert zichzelf zodra de levensstandaard en het onderwijs stijgen die hand in hand gaan met overvloedige energie.
Kortom, ik zeg een doorn minder dankzij de vrije energie (schoon en overvloedig) en je zult er nog een zeggen, omdat we van deze overvloed zullen genieten om alles te vernietigen. Tenzij je bent geëvolueerd? : Roll:


Voordat je begint, slechts een herinnering (X3!) Van de basisfysica:vrije energie is de energie die volledig kan worden omgezet in mechanisch werk, het heeft niets te maken met een oneindige bron van energie uit de leegte!
https://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89nergie_libre
Voor de rest:
Jouw woorden éclectron verdienen een speciaal artikel omdat het de verwarde visie weergeeft die de meeste mensen hebben van hun relatie tot energie:
Te weten dat een schone en onbeperkte energie synoniem zou zijn aan geluk en oneindige welvaart.
Helaas is deze bewering totaal verkeerd ...
Het is een eenvoudige extrapolatie, geen wetenschappelijk geldige redenering.
Het huidige ecocide is niet gerelateerd aan het broeikaseffect(1)noch voor nucleair afval(2), maar alleen voor de toename van entropie door industrialisatie.
We staan ​​voor een crisis enkeerkring van de natuur Anthropique!
Het bos van Borneo valt niet onder het effect van broeikasgassen, maar onder de actie van kettingzagen en andere bulldozers, is het daarom fundamenteel een kwestie van energie dissipatie binnen een medium.
Verder dan wat de statistische wetenschap ons vertelt, is dat een te snelle variatie van energiestromen binnen een systeem verstoring veroorzaakt die evenredig is aan de mate van energie die wordt afgevoerd, tot verstoringen (zo nodig instorten).

Hoe meer energie een samenleving heeft en hoe meer deze gewelddadig wordt (3),er is geen historisch tegenvoorbeeldmet een onbeperkte energiebron, is het gemakkelijk genoeg om te begrijpen wat er zou gebeuren ... en er zit geen pessimisme achter alleen berekeningen!




(1), nog niet dank God! Het is zeer media aangekondigd dat de meeste van de huidige rampen te wijten zijn aan de RCA, in feite waarschuwen de meeste wetenschappelijke artikelen tegen de toekomstige risico's van het broeikaseffect, maar zeer weinig risico's voor beweren dat de huidige gebeurtenissen direct aan deze kunnen worden toegeschreven.
(2) Het voorbeeld van Tsjernobyl of Fukushima, geen belediging voor antinucleaire middelen, heeft de neiging te laten zien dat een zone van uitsluiting na een kernongeval eigenlijk veel gastvrijer is dan een gebied dat wordt bewoond door een sterke concentratie van mens zijn!

(3) Geweld in brede zin: sociaal, maatschappelijk, technologisch, intern of extern, enz ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: On-Cash Generator of niet?




par moinsdewatt » 23/08/18, 01:59

eclectron schreef:
Ahmed schreef: Wat betreft de consensus, het is inderdaad die van actie voor actie, van de "eerste van de touwen", van de halsstarrige stormloop van dit tijdperk die energie opwekt en met alle middelen tracht te verkrijgen nieuwe doses: het is in de continuïteit van dit model dat u zich bevindt!

Ik zie dat die nuance niet iets is dat je leuk vindt.
Het is niet omdat de energie schoon en overvloedig zou zijn, dat dezelfde idioten moeten worden herhaald ad vitam æternam, waarvan de groei "verplicht" is (gekoppeld aan de monetaire creatie) en niet noodzakelijkerwijs gewenst door een bevolking die een niveau van bevredigende levensduur.
Het lijkt mij dat de mens een stem heeft in de maatschappij die hij bouwt (in theorie! : Lol: )
Dit zegt niet "we zijn allemaal genaaid, dus we doen niets en des te beter als alles instort".
Goed voor wat, het zal me verklaren.
Het is gewoon crimineel om niets te doen als je de visie en het vermogen hebt om te handelen.

Ahmed schreef: Ik ben bang dat ik niet zo geëvolueerd ben dat ik tevreden ben met deze simplistische redenering

Je zult je woorden moeten bewijzen, mijn vriend.
Bewijs dat we met schone en overvloedige energie nog sneller naar een ineenstorting rennen, met onweerlegbare argumenten, zoals je wilt. : Wink:

Ahmed schreef: het streeft echter (dit is het goede) om een ​​manier te vinden om de situatie recht te zetten. Helaas, als ik je logica ben, is het alleen maar bevredigend qua uiterlijk

Dit oordeel is alleen voor jou bindend, bewijs het.

Ahmed schreef: want enerzijds heeft deze "vrije energie" alle kansen om een ​​pure fantasie te blijven

Argument irrelevant sinds, u plaatst uzelf in de zaak, hypothetisch zeker, het bestaan ​​ervan.
Om vervolgens dit argument te gebruiken om uw positie te rechtvaardigen, is eenvoudigweg niet-ontvankelijk.

Ahmed schreef: en, aan de andere kant, serieuzer, de consequenties waar je naar streeft zijn afkomstig van magisch denken: plotseling verdwijnen alle tegenstellingen ... :D

Absoluut niet, blijf deze problemen:
- middelen in de ruime zin,
- eten,
- drinkwater,
- vervuiling
- behoud van natuurlijke ecosystemen
- demografie (de tijd dat de levensstandaard en het onderwijs stijgen).
Je visie is heel simplistisch zoals je het graag voor anderen zegt.
Ik zei wel dat schone en overvloedige energie ÉÉN doorn van de voet zou verwijderen, niet alle doornen.
Er moet nog zoveel worden verwijderd en omdat je zo snel lessen kunt geven, omdat je weet wat je kunt doen, gemaakt voor de andere doornen.
Het is zoveel makkelijker om te zeggen: "Wat hebben we eraan, we zijn allemaal verknald?"
Dat met mensen zoals jij, aanhangers van deze defaitistische speech, verlamd door angst, je gelijk krijgt.
Self-fulfilling prophecy, it's called.

Ahmed schreef: we kennen de gevolgen al.

ja en te komen als er geen parameters veranderen: de ineenstorting van de wereldbevolking en ecosystemen. Een grote poep!

Ahmed schreef: Het is een truc van het systeem om ons te laten geloven dat we door de oorzaken te vergroten de gevolgen kunnen verminderen ...

Visie opnieuw vervormd door je pessimistische of depressieve mentale polarisatie, je zult het me vertellen! : Lol:
Neem een ​​land als Frankrijk, draai alle vuile energieën om en vervang ze door schone en overvloedige energie.
We kunnen zelfvoorzienend zijn in alles behalve een paar mineralen (en dan - en wanneer energie overvloedig is, is recycling geen probleem meer).
Demografie is stabiel, behalve voor een paar bevolkingsgroepen die moeten worden opgeleid / bekrachtigd.
Kortom, Frankrijk zou een echt paradijs kunnen zijn, zoals veel landen.
Er zijn veel terreinen van vooruitgang op het gebied van duurzaamheid, inclusief de landbouw, de cyclus van menselijk afval, enz. .....
Met een schone en overvloedige energie is het spel nog lang niet gewonnen, maar het is prettiger om te blijven spelen (slim en niet dom natuurlijk).

Tot slot als de energie schoon en overvloedig wordt, zou ik zeggen verander je schijf gestreept, we gaan naar mp3 HQ.

Aan de andere kant, als deze vrije energie, schoon en overvloedig niet bestaat waar niet op tijd verschijnt, is het de 2-voeten op de rem dat het nodig is.
"Schone en duurzame" kernenergie (zijn gesmolten en thorium, geen uranium en water onder druk) kan deze rol van schone en duurzame energie spelen, gedurende een tijd van ongeveer een millennium.
het neemt niet de weg en de deadline van een inkrimping van de energieën komt dichterbij ...


Je legt oogkleppen op jezelf, hoe zie je dat niet met gratis eten, alle problemen zijn opgelost?

Met gratis voedsel hoeft u niet verdwaald te raken in de velden, geen dure tractoren, aardgas voor ammoniakmeststoffen, geen landconflicten meer.

Afrika zal een paradijs zijn, overbevolkingproblemen in Azië zullen verdwijnen.

Ga nog een poging doen, ontdek het gratis eten, er is zoveel te winnen op deze manier. : Idee:

Laten we deze Monsanto, Massey Ferguson lobby, diepvriesvoedselprofiteurs, industriële broodverslaafden en vleesjagers zoals Charral draaien.

Maak de revolutie en doe mee aan de beweging van onderzoek voor gratis eten. Maak het voordat het te laat is.
Degenen die vrije energie zoeken, worden aangezien voor een gevecht. De echte oorzaak is gratis eten. Het wordt snel gezien, gratis voedsel wordt gegeten, geen gratis energie.
1 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: On-Cash Generator of niet?




par eclectron » 23/08/18, 07:38

moinsdewatt schreef:
Maak de revolutie en doe mee aan de beweging van onderzoek voor gratis eten. Maak het voordat het te laat is.
Degenen die vrije energie zoeken, worden aangezien voor een gevecht. De echte oorzaak is gratis eten. Het wordt snel gezien, gratis voedsel wordt gegeten, geen gratis energie.

Geen contradictie of contra-indicatie tussen 2-gevechten, ze vullen elkaar aan, hier worden de 2-regels in de lijst met problemen gecontroleerd.
Er zijn veel meer ...

De interesse van energie in Europa?
Verwarm je jezelf niet?
Kook je niet?
Wil je geen stromende watervoorziening thuis?
wil je geen warm water meer?
Je bent niet van plan om gemakkelijk te verplaatsen?
De samenleving is wat het is, dat wil zeggen met de meerderheid van de bevolking in de steden, geen voedselvoorziening meer van de steden?
Wat mijn interesse in vrije energie heeft gemotiveerd, is de basisbekrachtiging van mijn plaats van leven, dus eten maakt deel uit van mijn zorgen.Al mijn zorgen zijn de zorgen van de wereld.
Enr is erg leuk, maar het neemt onmiddellijk fysieke verhoudingen en kosten en uiteindelijk belangrijke middelen. Ik woon niet in het zuiden ...
daarnaast is de oude habitat vaak slecht georiënteerd, slecht geïsoleerd, slecht ontworpen om thermische bruggen te behandelen ...
De energie is overvloedig en schoon en zou veel problemen oplossen. Ik heb mijn technische onderzoek over dit onderwerp nog niet afgerond.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: On-Cash Generator of niet?




par eclectron » 23/08/18, 08:13

sen-no-sen schreef:Voordat je begint, slechts een herinnering (X3!) Van de basisfysica:vrije energie is de energie die volledig kan worden omgezet in mechanisch werk, het heeft niets te maken met een oneindige bron van energie uit de leegte!
https://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89nergie_libre

Al genoemd door mijzelf, hier ... u leert me niets, dank u, tot ziens! : Lol:

sen-no-sen schreef:Het huidige ecocide is niet gerelateerd aan het broeikaseffect(1)noch voor nucleair afval(2), maar alleen voor de toename van entropie door industrialisatie.

En vooral door de multiplicatieve factor die de demografie is ...
10 000 mannen op aarde leven als een Amerikaan is absoluut geen probleem.
Nog een punt om te controleren in de lijst, de demografie, ga je daarheen?

sen-no-sen schreef:We staan ​​voor een crisis enkeerkring van de natuur Anthropique!
Het bos van Borneo valt niet onder het effect van broeikasgassen, maar onder de actie van kettingzagen en andere bulldozers, is het daarom fundamenteel een kwestie van energie dissipatie binnen een medium.

Wij westerlingen zijn de klanten van dit hout die we niet nodig hebben, we kunnen ons leven leiden met ons lokale hout, terwijl we onze lokale ecosystemen behouden.
De mensen van Boreno vernietigen hun bossen alleen om geld te hebben, om hun levensstandaard te verhogen, of gewoon om te leven.
en wij Westerlingen maken ons exotisch hout voor goedkope en palmolie die we tot die tijd heel goed hebben uitgegeven.
een ander probleem van de lijst dat ik vergat te plaatsen, maar dat ik een beetje had genoemd: geld, de creatie, de distributie, kortom, het kapitalisme om duidelijk te zijn! : Lol:

sen-no-sen schreef:Verder dan wat de statistische wetenschap ons vertelt, is dat een te snelle variatie van energiestromen binnen een systeem verstoring veroorzaakt die evenredig is aan de mate van energie die wordt afgevoerd, tot verstoringen (zo nodig instorten).

Het laat vooral zien dat de man altijd dom en onverantwoordelijk is geweest.

sen-no-sen schreef:Hoe meer energie een samenleving heeft en hoe meer deze gewelddadig wordt (3),er is geen historisch tegenvoorbeeld

De man draagt ​​geweld in zich, kijk naar je avatar, je inleiding.
Energie kan inderdaad de uitdrukking van dit geweld vermenigvuldigen.
Energie maakt het mogelijk om de uitdrukking van de domheid te vermenigvuldigen, het is een feit.

Niets verhindert om intelligent en verantwoordelijk te worden, het is een beetje wat er gebeurt met de test van de limieten die we op planetaire schaal leven.
het is wellicht de uitdrukking van de intelligentie die moet werken, in plaats van de mens met ad vitam æternam te beschouwen en hem van energie te beroven en hem aldus te veroordelen tot de levensomstandigheden waaruit hij wilde komen.
Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een exit vanaf de top, op alle niveaus.

sen-no-sen schreef:met een onbeperkte energiebron, is het gemakkelijk genoeg om te begrijpen wat er zou gebeuren ... en er zit geen pessimisme achter alleen berekeningen!

berekeningen ... maar kunnen we een onveranderlijke regel trekken?
Is het niet verwaarlozen van de mogelijkheid in elke man om te evolueren naar meer intelligentie en verantwoordelijkheid?
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: On-Cash Generator of niet?




par Janic » 23/08/18, 08:30

Is het niet verwaarlozen van de mogelijkheid in elke man om te evolueren naar meer intelligentie en verantwoordelijkheid?
als het in zijn mogelijkheden en middelen was, zou deze intelligentie lange tijd hebben verschenen, wat niet het geval is, en dat ongeacht het aantal mensen op deze aarde. Omdat, integendeel, hoe meer ze talrijk zijn, des te meer ze dit gebrek aan intelligentie en helderheid samenbrengen dat ons in de muur leidt! : Cry:
Maar alle klokkenluiders worden beschouwd als belemmeringen om in cirkels te draaien! :?
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: On-Cash Generator of niet?




par eclectron » 23/08/18, 08:53

Ahmed schreef:Waar zag je dat ik er voorstander van ben om helemaal niets te doen?

Bedankt voor deze verduidelijking, ik zou hebben geëxtrapoleerd. : Wink:

Energie doet niets op zichzelf, alleen de mens is verantwoordelijk voor het gebruik ervan.
Aan de andere kant impliceert het gebrek aan structurele energie een radicaal andere levensstijl, een retraite die niet veel mensen motiveert.
Het brengt ons ruim vóór steenkool terug, waar alles hernieuwbaar was, behalve dat ondertussen de wereldbevolking door 7 is vermenigvuldigd.
Ik ben bang dat het energetisch is blijven hangen, dat de bossen lijden en dat doen we ook.
Het lijkt mij meer comfortabel om te leven met een bron van schone en overvloedige energie.
Het is aan ons om er goed gebruik van te maken.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: On-Cash Generator of niet?




par eclectron » 23/08/18, 09:14

Janic schreef: als het in zijn mogelijkheden en middelen was, zou deze intelligentie lange tijd hebben verschenen, wat niet het geval is, en dat ongeacht het aantal mensen op deze aarde. Omdat, integendeel, hoe meer ze talrijk zijn, des te meer ze dit gebrek aan intelligentie en helderheid samenbrengen dat ons in de muur leidt! : Cry:

Glas half leeg of halfvol? : Lol:
Ik merk een toenemend bewustzijn in de bevolking, dankzij of vanwege de limieten die we ervaren, wat een mogelijke empowerment met zich meebrengt ...
het spel is nog lang niet gewonnen in termen van kritische massa.
het systeem is solide, het zit gevangen met angst, omdat het de vrucht ervan is.
globaal is de economisch-kapitalistische wereld gebaseerd op de angst om te missen, bang om dood te gaan.
Het ervaren van de grenzen, die de angst accentueren, zou de verantwoordelijkheid in elk van hen moeten accentueren, dan om eeuwige oplossingen van overvloed te presenteren, kan ertoe leiden dat het huidige systeem wordt afgewezen.
Ik denk dat gunstiger voorwaarden (materiële overvloed voor de primaire behoeften) zou de voorwaarden te scheppen uit deze gevangenis van angst te krijgen, van zijn slavernij, en daarmee te komen tot meer reden (vrij van de angst multiple elke gedachte, elke daling) in het gebruik van middelen in de brede zin, dat zou natuurlijk enorm positieve gevolgen voor de vervuiling, eco-systemen etc ..
Ik droom ... maar vaak voelt het goed! : Lol:

Janic schreef:Maar alle klokkenluiders worden beschouwd als belemmeringen om in cirkels te draaien! :?

Geen big deal, geef niet op! : Lol:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: On-Cash Generator of niet?




par Ahmed » 23/08/18, 11:53

Bewustwording van de limieten maakt ons eerst bang voor het stoppen van de huidige staat, dat wil zeggen een zekere troost * en de overgrote meerderheid van kritieke bewegingen is er in de eerste plaats op gericht om te sleutelen aan aanpassingen aan het systeem om het te behouden: de zogenaamde antikapitalisten zijn niets anders, op enkele uitzonderingen na, dan altercapitalisten (dat wil zeggen een kapitalisme dat hen een beetje comfortabeler maakt).
Er is geen reden voor een puur technische maatregel om iets te veranderen, zeker als het de limieten opheft...

Als de fascinatie voor de verovering van andere planeten zo groot is, dan is dat juist om te voorkomen dat we geconfronteerd worden met grenzen die te klein lijken om "als voorheen" door te gaan. Stel je voor dat deze limieten verdwijnen, denk je dat ecocide de halsstarrige stormloop zou vertragen? Helemaal niet, want vandaag is het de minste van de zorgen van de overgrote meerderheid: bewustzijn van grenzen, het is egoïsme dat bang is om te moeten matigen ...

* of ik hoop er toegang toe te hebben.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: On-Cash Generator of niet?




par eclectron » 23/08/18, 15:04

Ik heb wat worst gedaan : Wink: , wat gewoonlijk punt voor punt wordt genoemd.

Ahmed schreef:Bewustwording van de limieten maakt je eerst bang voor het stoppen van de huidige staat, dat wil zeggen, een zekere troost of de hoop om er toegang toe te krijgen.

Is dit niet al het geval?
Zijn er alternatieven voor het opzetten? op de schaal van het probleem?
Ik denk het niet.
Dus zelfs als er morgen een parameter als schone energie en een overvloed (gratis energie) uitkomt, is er de tijdsfactor van de implementatie die ervoor zorgt dat de muur iets dichterbij komt, alleen om het bewustzijn te vergroten ...
En energie lost niet alle problemen op, al gezegd ...

Ahmed schreef:Er is geen reden voor een puur technische maatregel om iets te veranderen, zeker als het de limieten opheft... .


Er was nooit sprake van, er was nooit sprake van een technische oplossing die de revolutie leidde ...
Het is een kwestie van een mogelijk scenario waarin het bewustzijn van de mensheid zou groeien, omdat het geconfronteerd wordt met de grenzen die de grenzen zijn van de logica van het huidige economische systeem: een hele logica van predatie voortgestuwd door angst (in intelligentie), die ons leidt in de muur.
Ik vat samen, aan de ene kant hebben we de muur en aan de andere kant de mogelijkheid van een wereld van eeuwige overvloed aan de primaire behoeften: vrije energie (of andere), meerjarige landbouw enz.
Misschien zullen mensen beseffen dat het dwaas genoeg is om een ​​slaaf van het oude systeem te blijven, geruststellend omdat het de enige bekende optie is en nog steeds leidt in de muur; terwijl een duurzame wereld van mindere inspanningen elders mogelijk is, waar het kapitalisme alle betekenis zou verliezen.
Op een gegeven moment moet je de paal laten vallen om te zwemmen ...
Vrije energie lost, als deze bestaat, alleen niets op.
Het is een 'pakket' van duurzaam dat in het geding is.
Vrije energie is slechts een element onder anderen.

Ahmed schreef:Als de fascinatie voor de verovering van andere planeten zo groot is, dan is dat juist om te voorkomen dat we geconfronteerd worden met grenzen die te klein lijken om "als voorheen" door te gaan.

Ja, wat volkomen illusoir is met de huidige tecno en zonder overvloedige energie, die we op dit moment niet hebben.

Ahmed schreef:Stel je voor dat deze grenzen verdwijnen

Het is voorstelbaar, maar het is niet wat het voorstelt.
Ik stel voor om duurzame oplossingen voor ALLES aan te brengen en dat gaat via een transformatie van de menselijke geest, te geconditioneerd door eeuwenlange logica van schaarste en angst.
Ahmed schreef: denk je dat ecocide de vlucht zou stoppen? Helemaal niet, want vandaag is het de minste zorg van de overgrote meerderheid: het geweten van de limieten, het egoïsme dat bang is te worden gemodereerd ...

We zijn opgevoed als kinderen, door kinderen (onze ouders), het wonder van de wetenschap dat in staat is om alle problemen op te lossen. Dun, er zijn grenzen! : Lol:
Aan ons (zij die op dit moment op deze aarde aanwezig zijn t) om het werk te doen, aan ons om een ​​eeuwige wereld op te zetten, zal niemand het voor ons doen.
Er is eerder evangelisatie om vijandige grond te doen, hou je je eraan? : Lol:
Persoonlijk vind ik dat het beweegt naar het bewustzijn, maar ik geef toe dat het heel subjectief is, moeilijk om kwantitatief te evalueren.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: On-Cash Generator of niet?




par Janic » 23/08/18, 15:26

Glas half leeg of halfvol?
Deze uitdrukking wordt vaak gebruikt om een ​​toestand aan te duiden die als gelijkwaardig wordt beschouwd (en in een fysieke vorm is dat!). Maar de echte betekenis gaat niet over de capaciteit van het glas, maar over de actie. wat leidde tot deze realiteit. Het kan inderdaad maar half leeg zijn als het het resultaat is van een lege actie en daarom half vol is vanwege het vullen. Dus als we de actie kennen, verdwijnt deze gelijkwaardigheid. Dus het zou nauwkeuriger zijn om te zeggen dat het glas de helft van zijn capaciteit is, zonder een handeling te hoeven doen.
Ik denk dat gunstiger omstandigheden (materiële overvloed voor primaire behoeften) de voorwaarden scheppen om uit deze gevangenis van angst, van zijn slavernij te komen, en daarom naar meer reden te gaan (bevrijd van de angst dat sclerose elke gedachte achteraf) in het gebruik van middelen in de ruime zin, wat natuurlijk heel wat positieve gevolgen zou hebben voor vervuiling, ecosystemen enz.
Ik droom ... maar vaak voelt het goed!
Hé, ja! Zonder dromen, zonder fantasieën, zonder utopie, zou de wereld moeilijk te dragen zijn (beginnend met zichzelf). Maar angst is een zeer krachtige hefboom om de geesten tot slaaf te maken die, door reflex, hun toevlucht nemen onder controle van degenen die deze angst gebruiken ... vergezeld door hoop zoals altijd (de paar wortel / stok). spiritueel: het totaal!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 214-gasten