Toeslagen generator of niet?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 416
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 63

Re: On-Cash Generator of niet?




par verwarren » 22/08/18, 12:13

Als je iets zegt, is het geen ontdekking...

Iran en Saoedi-Arabië, maar ook de Emiraten kopen voornamelijk WAPENS, Je hoeft geen "expert" te zijn om erachter te komen, alleen een beetje nieuwsgierigheid. De rest is hack... (zie Tesla die ze laten vallen)

En vooral een beetje nederigheid als ik dit lees
Wat aantoont dat ze waarschijnlijk nog onwetender zijn op het gebied van de politiek dan op het gebied van de natuurkunde, wat iets wil zeggen... : Roll:


en dat
De diskwalificatie van zijn gesprekspartner is een twijfelachtig proces


Het ziekenhuis dat niets om liefdadigheid geeft...
1 x
De wereld is perfect !!!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: On-Cash Generator of niet?




par Ahmed » 22/08/18, 12:53

Citaat uit context gehaald en bevooroordeelde interpretatie...
Ik beriep mij op een bepaald punt op onwetendheid, wat dus niet betekent dat ik mijn gesprekspartner als volkomen onwetend kwalificeerde! :D
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: On-Cash Generator of niet?




par eclectron » 22/08/18, 13:01

izentrop schreef:
eclectron schreef:- intimidatie van bepaalde lobby's of staten die sommige vinders het zwijgen opleggen, of zelfs permanent.
Om geval per geval te bekijken, maar ik heb vaker zelfbenoemde uitvinders verblind gezien door hun ego.


Ik geef grif toe, zoals ik al zei: een van de moeilijkheden is het vinden van de bloem op een hoop mest.
Er is geen onweerlegbaar bewijs dat we in troebel water varen, maar ik heb sterke vermoedens dat staten een laag aanbrengen
mest om de bloemen te verstikken (desinformatie om in diskrediet te brengen)
Omdat de natuur de sterkste is, heb ik goede hoop dat de mesthoop vol bloemen zal staan.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: On-Cash Generator of niet?




par Ahmed » 22/08/18, 13:13

Als we de vraag naar de mogelijkheid van "vrije energie", die ik graag zou willen begrijpen, buiten beschouwing laten, aangezien deze zoektocht je zo motiveert, wat zou dan een goede zaak zijn? Is er niet al genoeg energie om de planeet in een onleefbare plek te veranderen?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: On-Cash Generator of niet?




par izentrop » 22/08/18, 13:58

eclectron schreef:Ik heb sterke vermoedens dat staten een laag terugleggen
mest om de bloemen te verstikken (desinformatie om in diskrediet te brengen)
De mest en desinformatie komen meestal van extreemrechts en de weigering van rationeel denken. http://www.philocours.com/new/corriges/ ... aison.html
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: On-Cash Generator of niet?




par eclectron » 22/08/18, 14:39

Ahmed schreef: Waarom zou dit een goede zaak zijn, aangezien deze zoektocht je zo motiveert?
Is er niet al genoeg energie om de planeet in een onleefbare plek te veranderen?

Alsof ik je depressieve uitspraken niet kende *... : Lol:
* Obsessieve angst voor fouten, om ongelijk te hebben, plotselinge verlamming van actie, geeft de voorkeur aan het aanpakken van verankerd achter de lokale consensus of van de tijd. zoek naar informatie die deze mentale polarisatie bevestigt, wijs alle informatie af die jouw mentale polarisatie in twijfel trekt. Tot zover de objectiviteit die u ons toont.

Vrije energie zou een wondermiddel zijn dat zowel de opwarming van de aarde als de onvermijdelijke achteruitgang van fossiele brandstoffen waar we van afhankelijk zijn, oplost en het gevaar van kernenergie (afval en ongelukken) zou evacueren omdat het nutteloos is geworden.
Ik verwacht een beetje van je depressieve gespier: met een schone en overvloedige energie verdwijnen veel problemen.
De demografie kalmeert zichzelf zodra de levensstandaard en het onderwijs stijgen die hand in hand gaan met overvloedige energie.
Kortom, ik zeg een doorn minder dankzij de vrije energie (schoon en overvloedig) en je zult er nog een zeggen, omdat we van deze overvloed zullen genieten om alles te vernietigen. Tenzij je bent geëvolueerd? : Roll:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: On-Cash Generator of niet?




par eclectron » 22/08/18, 14:42

izentrop schreef:
eclectron schreef:Ik heb sterke vermoedens dat staten een laag terugleggen
mest om de bloemen te verstikken (desinformatie om in diskrediet te brengen)
De mest en desinformatie komen meestal van extreemrechts en de weigering van rationeel denken. http://www.philocours.com/new/corriges/ ... aison.html

Er bestaat geen monopolie op dit gebied. : Lol: (geen woordspeling bedoeld)
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: On-Cash Generator of niet?




par Ahmed » 22/08/18, 15:20

Depressie nu! : Lol:
Wat betreft de consensus, het is inderdaad die van actie voor actie, van de "eerste van de touwen", van de halsstarrige stormloop van dit tijdperk die energie opwekt en met alle middelen tracht te verkrijgen nieuwe doses: het is in de continuïteit van dit model dat u zich bevindt!
Ik ben bang dat ik niet zo ver ben geëvolueerd dat ik tevreden ben met deze simplistische redenering die er niettemin naar streeft (dit is het positieve punt) om een ​​manier te vinden om de situatie recht te zetten. Helaas, als ik jouw logica volg, is het slechts schijnbaar bevredigend, omdat aan de ene kant deze ‘vrije energie’ alle kans heeft om een ​​pure fantasie te blijven en aan de andere kant, nog ernstiger, de gevolgen die je beoogt magisch denken zijn: plotseling verdwijnen alle tegenstellingen... :D
Als het prachtige resultaat waar u om vraagt ​​duidelijk onzichtbaar is (omdat het zich in de toekomst bevindt), kennen we allemaal al de huidige gevolgen. Het is een list van het systeem om mensen aan te moedigen te geloven dat we, door de oorzaken te vergroten, de gevolgen kunnen verminderen... Maar dit is een van de oxymorons die ons regeren...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: On-Cash Generator of niet?




par eclectron » 22/08/18, 18:22

Ahmed schreef: Wat betreft de consensus, het is inderdaad die van actie voor actie, van de "eerste van de touwen", van de halsstarrige stormloop van dit tijdperk die energie opwekt en met alle middelen tracht te verkrijgen nieuwe doses: het is in de continuïteit van dit model dat u zich bevindt!

Ik zie dat die nuance niet iets is dat je leuk vindt.
Het is niet omdat de energie schoon en overvloedig zou zijn, dat dezelfde idioten moeten worden herhaald ad vitam æternam, waarvan de groei "verplicht" is (gekoppeld aan de monetaire creatie) en niet noodzakelijkerwijs gewenst door een bevolking die een niveau van bevredigende levensduur.
Het lijkt mij dat de mens een stem heeft in de maatschappij die hij bouwt (in theorie! : Lol: )
Dit zegt niet "we zijn allemaal genaaid, dus we doen niets en des te beter als alles instort".
Goed voor wat, het zal me verklaren.
Het is gewoon crimineel om niets te doen als je de visie en het vermogen hebt om te handelen.

Ahmed schreef: Ik ben bang dat ik niet zo geëvolueerd ben dat ik tevreden ben met deze simplistische redenering

Je zult je woorden moeten bewijzen, mijn vriend.
Bewijs dat we met schone en overvloedige energie nog sneller naar een ineenstorting rennen, met onweerlegbare argumenten, zoals je wilt. : Wink:

Ahmed schreef: het streeft echter (dit is het goede) om een ​​manier te vinden om de situatie recht te zetten. Helaas, als ik je logica ben, is het alleen maar bevredigend qua uiterlijk

Dit oordeel is alleen voor jou bindend, bewijs het.

Ahmed schreef: want enerzijds heeft deze "vrije energie" alle kansen om een ​​pure fantasie te blijven

Argument irrelevant sinds, u plaatst uzelf in de zaak, hypothetisch zeker, het bestaan ​​ervan.
Om vervolgens dit argument te gebruiken om uw positie te rechtvaardigen, is eenvoudigweg niet-ontvankelijk.

Ahmed schreef: en, aan de andere kant, serieuzer, de consequenties waar je naar streeft zijn afkomstig van magisch denken: plotseling verdwijnen alle tegenstellingen ... :D

Absoluut niet, blijf deze problemen:
- middelen in de ruime zin,
- eten,
- drinkwater,
- vervuiling
- behoud van natuurlijke ecosystemen
- demografie (de tijd dat de levensstandaard en het onderwijs stijgen).
Je visie is heel simplistisch zoals je het graag voor anderen zegt.
Ik zei wel dat schone en overvloedige energie ÉÉN doorn van de voet zou verwijderen, niet alle doornen.
Er moet nog zoveel worden verwijderd en omdat je zo snel lessen kunt geven, omdat je weet wat je kunt doen, gemaakt voor de andere doornen.
Het is zoveel makkelijker om te zeggen: "Wat hebben we eraan, we zijn allemaal verknald?"
Dat met mensen zoals jij, aanhangers van deze defaitistische speech, verlamd door angst, je gelijk krijgt.
Self-fulfilling prophecy, it's called.

Ahmed schreef: we kennen de gevolgen al.

ja en te komen als er geen parameters veranderen: de ineenstorting van de wereldbevolking en ecosystemen. Een grote poep!

Ahmed schreef: Het is een truc van het systeem om ons te laten geloven dat we door de oorzaken te vergroten de gevolgen kunnen verminderen ...

Visie opnieuw vervormd door je pessimistische of depressieve mentale polarisatie, je zult het me vertellen! : Lol:
Neem een ​​land als Frankrijk, draai alle vuile energieën om en vervang ze door schone en overvloedige energie.
We kunnen zelfvoorzienend zijn in alles behalve een paar mineralen (en dan - en wanneer energie overvloedig is, is recycling geen probleem meer).
Demografie is stabiel, behalve voor een paar bevolkingsgroepen die moeten worden opgeleid / bekrachtigd.
Kortom, Frankrijk zou een echt paradijs kunnen zijn, zoals veel landen.
Er zijn veel terreinen van vooruitgang op het gebied van duurzaamheid, inclusief de landbouw, de cyclus van menselijk afval, enz. .....
Met een schone en overvloedige energie is het spel nog lang niet gewonnen, maar het is prettiger om te blijven spelen (slim en niet dom natuurlijk).

Tot slot als de energie schoon en overvloedig wordt, zou ik zeggen verander je schijf gestreept, we gaan naar mp3 HQ.

Aan de andere kant, als deze vrije energie, schoon en overvloedig niet bestaat waar niet op tijd verschijnt, is het de 2-voeten op de rem dat het nodig is.
"Schone en duurzame" kernenergie (zijn gesmolten en thorium, geen uranium en water onder druk) kan deze rol van schone en duurzame energie spelen, gedurende een tijd van ongeveer een millennium.
het neemt niet de weg en de deadline van een inkrimping van de energieën komt dichterbij ...
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: On-Cash Generator of niet?




par Ahmed » 22/08/18, 20:05

Waar heb je gezien dat ik pleit voor helemaal niets doen? Wat we niet moeten doen, is onze omgeving sneller blijven veranderen dan mogelijk is om ons eraan aan te passen.
Omdat uw opmerkingen kunnen worden gegroepeerd, zal ik zoveel mogelijk vermijden om "salami" te beoefenen.
Je schrijft:
Het is niet omdat de energie schoon en overvloedig is dat dezelfde onzin herhaald moet worden ad vitam æternam, waarvan de ‘verplichte’ groei (gekoppeld aan monetaire creatie) niet noodzakelijkerwijs gewenst is door een bevolking die een niveau van bevredigend leven heeft bereikt.

Wat betreft "de bevolking heeft een bevredigende levensstandaard bereikt", bevinden we ons al op de helling van achteruitgang (de stijgende fase is voltooid).

Als jij de middelen verschaft om door te gaan, waarom zou dat dan veranderen? Dit veronderstelt noodzakelijkerwijs een kracht van een andere aard (impuls die ‘van onderaf komt’), waarvan het bestaan ​​steeds zwakker wordt, en die opnieuw zou kunnen verschijnen als de dominante er niet langer in zou slagen de illusie in stand te houden (wat contrario gemakkelijk zou zijn). met overvloedige energie, ongeacht de bron (vandaar de interesse in ‘hernieuwbaar’]).
verder:
Het lijkt mij dat de mens een stem heeft in de maatschappij die hij bouwt (in theorie! : Lol: )

Het is inderdaad een politieke kwestie (en een technische truc is aan deze kant nutteloos), maar "het is de mens die geschiedenis maakt, maar niet degene waarin hij gelooft" (K. Marx). Dit is een belangrijke nuance omdat de instituties, voornamelijk technisch-economisch, zich tegen hun scheppers keren en hen tot slaaf maken van hun modaliteiten. Elk systeem heeft de neiging in zijn bestaan ​​te volharden en door de menselijke psyche in zijn voordeel te veranderen, kan kan niet langer worden vernietigd, behalve door de uitputting van zijn eigen mogelijkheden en/of de opeenstapeling van zijn tegenstrijdigheden. Dat wil zeggen dat er determinismen zijn die de ware emancipatie in de weg staan.

Voor de rest ben ik het er (grofweg) mee eens dat het mogelijk zou zijn om de zaken diepgaand te veranderen in een richting die gunstig is voor een beter leven: de ingrediënten zijn aanwezig, alleen een siderisch politiek vacuüm ertegen, vervangen door het mediaspektakel... wat dit laatste punt betreft ben ik pessimistisch, of beter gezegd realistisch.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 186-gasten