warmtegenererende vortex cavitatie en

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

warmtegenererende vortex cavitatie en




par bham » 03/10/06, 17:45

Hoewel dit systeem niet alleen hernieuwbare energie gebruikt, classificeer ik het in het laatste omdat het gerelateerd kan worden aan warmtepompen.

Ik ontdekte dit systeem in een zeer interessant artikel (heet water uit het Oosten) gepubliceerd in het niet minder interessante tijdschrift "effervesciences" van juli/augustus 2006. Ik nam contact op met de vertegenwoordiger in Frankrijk, die een brochure stuurde, waarvan u de pagina's kunt bekijk in de afbeeldingengalerij, zie ze niet op dit bericht (het werkte niet, de fout van jpeg en Co. :frons: ).
Het principe is om water te verwarmen door middel van cavitatie en vortex om het te gebruiken in centrale verwarming, de combinatie van een krachtige elektromotor en een cavitatiepomp die een traditionele ketel vervangt.
De vertegenwoordiger wilde me de naam van de fabrikant niet vertellen, Russisch, noch het adres van de website, maar er zijn minstens 3 fabrikanten in Rusland, waaronder Yusmar (gezien op Quanthomme en econology) en Noteka.

De COP zou 3 zijn, wat vergelijkbaar is met die van warmtepompen, met als voordeel dat er geen leidingen hoeven te worden geboord of ingegraven.

De nadelen die ik zie:
-Russisch fabrikaat, 1 jaar garantie, ongetwijfeld robuust maar voor service na verkoop, Kuifje!! :|
-Hoge prijzen aangezien voor een huis van 100/150 m2 goed geïsoleerd moet worden gerekend op een calorische behoefte van ongeveer 25 KW en een prijs van 11394 €, zonder subsidies aan 50% mogelijk. De importeur vertelde me dat het aan de klant is om de stappen te nemen om ze te verkrijgen: hallo de hindernisbaan!! :frons:

Nu mijn vragen:
- Kent u dit systeem, wat is het waard?
- Mij niet kennend in elektriciteit, denk je niet dat een elektromotor van 22 KW, om een ​​calorisch vermogen van 25 KW te verkrijgen, en gezien de COP van 3, te groot is en bovendien erg hebzuchtig in elektriciteit :?
- zo'n generator is blijkbaar geïnstalleerd in Quebec, voor de verwarming van een kas. André, heb je er al van gehoord?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/10/06, 09:22

Ik hoop dat deze motor niet continu draait! pcq, zo niet, dan ruikt dat naar oplichterij.
je kon me het document niet rechtstreeks per post sturen om te zien waar het over gaat.
electro vraag, het is al een hele grote EDF aansluiting (3 X 40 amp, alleen voor de motor), inderdaad.
als de agent inderdaad 3 is, lijkt me dat veel te machtig voor een huis: een goed geïsoleerd gemiddeld huis zou genoegen moeten nemen met een derde, en dan nog, als het erg koud is!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 04/10/06, 15:13

elephant schreef:Ik hoop dat deze motor niet continu draait! pcq, zo niet, dan ruikt dat naar oplichterij.

Nee, het werkt als een ketel, op aanvraag en het is aan te raden om de generator te koppelen met een buffervat.

elephant schreef:je kon me het document niet rechtstreeks per post sturen om te zien waar het over gaat. !

Ik zal je dit meteen aandoen.
elephant schreef:electro vraag, het is al een hele grote EDF aansluiting (3 X 40 amp, alleen voor de motor), inderdaad.
als de agent inderdaad 3 is, lijkt me dat veel te machtig voor een huis: een goed geïsoleerd gemiddeld huis zou genoegen moeten nemen met een derde, en dan nog, als het erg koud is!

Ah ja, toch 40 A :| hallo de prijs van het EDF-abonnement.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 04/10/06, 20:31

Dit type generator is gevonden in een Russisch bedrijf genaamd AKOIL (zie plaats ) die we al hebben besproken dit onderwerp.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 10/10/06, 11:08

elephant schreef:je kon me het document niet rechtstreeks per post sturen om te zien waar het over gaat.
electro vraag, het is al een hele grote EDF aansluiting (3 X 40 amp, alleen voor de motor), inderdaad.
als de agent inderdaad 3 is, lijkt me dat veel te machtig voor een huis: een goed geïsoleerd gemiddeld huis zou genoegen moeten nemen met een derde, en dan nog, als het erg koud is!


olifant, ik heb je een PB gestuurd, ik heb geen antwoord. Heb je de doc geraadpleegd (4 foto's)? wat zeg jij ??
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 16/10/06, 10:07

Ik dank u Boulon, voor dit begin van antwoord, hoewel een beetje technisch voor mij.
Dit proces lijkt mij inderdaad de moeite waard, als het echter zijn beloften nakomt. Het zou daarom zonde zijn om dit pad niet nader uit te werken.
De bepaling van de COP lijkt niet eenvoudig te controleren...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 16/10/06, 10:15

bham schreef:als hij zijn beloften nakomt.


Beginnen we weddenschappen aan te nemen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Vortex en cavitatie warmtegenerator




par Christophe » 16/10/06, 11:01

Bolt schreef:Als iemand de efficiëntiecurve van een elektromotor heeft, afhankelijk van de belasting, ben ik geïnteresseerd


Wat info hier: http://oee.nrcan.gc.ca/cipec/peel/bibli ... rintview=N

Wat betreft je opstartopmerkingen:
http://stielec.ac-aix-marseille.fr/cour ... /demfr.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 16/10/06, 15:05

Christophe schreef:
bham schreef:als hij zijn beloften nakomt.


Beginnen we weddenschappen aan te nemen?


Hoe bedoel je Christoffel? voor jou is het onzin? kun je je standpunt ontwikkelen?
het is inderdaad om jouw mening te hebben dat ik dit topic heb geopend, niet omdat ik ervan overtuigd ben dat het werkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 16/10/06, 15:15

Het heeft niets persoonlijks tegen je, maar eerlijk gezegd, als je de kwaliteit van de documenten ziet... ruikt het naar utopie "versie 18 de terugkeer van de terugkeer van ....terugkeer van de verkoper van dromen..."

Is er alleen een universiteit of een lab dat ONAFHANKELIJKE testen heeft gedaan? Te makkelijk om zulke getallen te gooien...

Ik ben gewoon MDR als ik de lijst met "referentieklanten..." zie, het is niet veel waard .... Ik wacht tot de prijslijst nog meer MDR is : Cheesy:

Vraag om Lumberjack te zien wat hij denkt...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 280 gasten