warmtegenererende vortex cavitatie en

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 04/12/07, 20:04

Bolt schreef:het moeilijkste is om het ontgassen maximaal te optimaliseren

bout


Welnu, in al het water is O2 en CO2 opgelost (tenminste)... daarom moeilijk te "ontgassen"... behalve misschien door H2 en O2 in gesloten verbranding...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 04/12/07, 23:05

Bonjour à tous

Er is iets dat me stoort aan deze theorie, met een schokgolf, de geluidsbarrière ..... normaal gesproken zou het niet bijzonder discreet moeten zijn aan de decibelkant. Ik heb hier nog van niemand iets over gehoord forum merkt een toename van het geluid.:schok:

Het uiteinde van de schoepen van bepaalde centrifugaalcompressoren van luchtvaartturbines is sonisch ... en dat is niet discreet, zelfs niet in een behuizing + dressing enz ... : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
rodibruno
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 157
Inschrijving: 06/11/06, 22:19
Plaats: ARGENTINIË
x 6




par rodibruno » 05/12/07, 00:41

Groetjes aan iedereen:
Ik voeg bij een brief enkele foto's van de rotor en de behuizing toen ze werden vervaardigd.

https://www.econologie.info/share/partag ... JE%202.JPG

https://www.econologie.com/fichiers/partager/ROTOR%201.JPG

https://www.econologie.info/share/partag ... UJEROS.JPG
Dernière édition par rodibruno de 06 / 12 / 07, 04: 02, 1 keer bewerkt.
0 x
krik
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 03/12/07, 14:58

Informatie over de efficiëntie van Akoil cavitatiepompen




par krik » 05/12/07, 17:02

Bonjour à tous

Hier is mijn eerste live interventie hierover forum, naar degene die Christophe eergisteren namens mij heeft gemaakt.

Aan de reeds verstrekte informatie valt weinig toe te voegen. De prestatie is er niet.

Ik voeg een foto bij van vorig jaar toen ik de tests deed voordat ik de machine installeerde (model VHG3, 7,5 kW van Akoil). Na deze tests, ondanks onvoldoende resultaten, wilde ik het geloven en heb ik toch mijn installatie voltooid, strikt volgens de aanbevelingen van de fabrikant. Ik zal je later de foto van de definitieve installatie sturen als je dat wilt, ik heb het niet op de computer waar ik momenteel aan werk.

Ik heb veel e-mails uitgewisseld met AKOIL vanwege het uitblijven van resultaten en vooral vanwege het oververbruik van mijn machine.

In het beste geval komt die 11 kW tussen 60 en 80° in plaats van 7,5 kW. Akoil begrijpt de redenen niet. Daarom hebben ze me onlangs het technische controleblad gestuurd van het model dat ik heb ontvangen. De uitslag is duidelijk, de COP is 1,25 (als ik de cijfers goed begrijp).

Ik heb alle mogelijke configuraties geprobeerd om de prestaties te verbeteren door kleppen aan de inlaat en uitlaat van de pomp te plaatsen om de inlaat- en uitlaatdebieten te veranderen, zonder succes. De resultaten zijn instabiel.

Ik heb een inlaatpomp toegevoegd om de watercirculatie in de VHG3 te versnellen, zonder succes. Vervolgens heb ik nog een uitvoer toegevoegd om de doorstroming te verbeteren. Niks werkt.

We moeten de feiten onder ogen zien, de optredens aangekondigd op de Akoil-site (sinds voorzichtig gewijzigd) zijn misleidend.

Deze machine is nu "overdekt", hij zal uiteindelijk als back-up dienen bij een storing aan mijn huidige ketel die stil is, in tegenstelling tot het cavitatiesysteem dat in dit opzicht buitengewoon efficiënt is, waarschijnlijk rond de 90 decibel.

Het zal dus nog even wachten zijn voordat dit principe aan onze verwachtingen voldoet.

Met vriendelijke groet aan alle onderzoekers.


Beeld

Beeld
0 x
rodibruno
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 157
Inschrijving: 06/11/06, 22:19
Plaats: ARGENTINIË
x 6

mogelijke oplossing




par rodibruno » 06/12/07, 04:11

Jack schreef:Bonjour à tous

Hier is mijn eerste live interventie hierover forum, naar degene die Christophe eergisteren namens mij heeft gemaakt.

Aan de reeds verstrekte informatie valt weinig toe te voegen. De prestatie is er niet.

Ik voeg een foto bij van vorig jaar toen ik de tests deed voordat ik de machine installeerde (model VHG3, 7,5 kW van Akoil). Na deze tests, ondanks onvoldoende resultaten, wilde ik het geloven en heb ik toch mijn installatie voltooid, strikt volgens de aanbevelingen van de fabrikant. Ik zal je later de foto van de definitieve installatie sturen als je dat wilt, ik heb het niet op de computer waar ik momenteel aan werk.

Ik heb veel e-mails uitgewisseld met AKOIL vanwege het uitblijven van resultaten en vooral vanwege het oververbruik van mijn machine.

In het beste geval komt die 11 kW tussen 60 en 80° in plaats van 7,5 kW. Akoil begrijpt de redenen niet. Daarom hebben ze me onlangs het technische controleblad gestuurd van het model dat ik heb ontvangen. De uitslag is duidelijk, de COP is 1,25 (als ik de cijfers goed begrijp).

Ik heb alle mogelijke configuraties geprobeerd om de prestaties te verbeteren door kleppen aan de inlaat en uitlaat van de pomp te plaatsen om de inlaat- en uitlaatdebieten te veranderen, zonder succes. De resultaten zijn instabiel.

Ik heb een inlaatpomp toegevoegd om de watercirculatie in de VHG3 te versnellen, zonder succes. Vervolgens heb ik nog een uitvoer toegevoegd om de doorstroming te verbeteren. Niks werkt.

We moeten de feiten onder ogen zien, de optredens aangekondigd op de Akoil-site (sinds voorzichtig gewijzigd) zijn misleidend.

Deze machine is nu "overdekt", hij zal uiteindelijk als back-up dienen bij een storing aan mijn huidige ketel die stil is, in tegenstelling tot het cavitatiesysteem dat in dit opzicht buitengewoon efficiënt is, waarschijnlijk rond de 90 decibel.

Het zal dus nog even wachten zijn voordat dit principe aan onze verwachtingen voldoet.

Met vriendelijke groet aan alle onderzoekers.


Beeld

Beeld


hallo
dus ik heb leido, een centrifugaalpomp die aanzuigt bij de uitgang van de cavitatiepomp, die een depressie genereert die het cavitatieproces bevordert, omdat het water zich ontwikkelt in de cavitatie, onze pomp veel wordt vertraagd en er water begint te verschijnen door de pakking van de rotor wanneer de cavitatie begint. U hoeft niet te centrifugeren om de cavitatiebom te vullen.
Luck !!
Rodolfo
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31

Re: mogelijke oplossing




par Tagor » 06/12/07, 08:10

rodibruno schreef:hallo
dus ik heb leido, een centrifugaalpomp die aanzuigt bij de uitgang van de cavitatiepomp, die een depressie genereert die het cavitatieproces bevordert, omdat het water zich ontwikkelt in de cavitatie, onze pomp veel wordt vertraagd en er water begint te verschijnen door de pakking van de rotor wanneer de cavitatie begint. U hoeft niet te centrifugeren om de cavitatiebom te vullen.
Luck !!
Rodolfo


is het mogelijk om deze tekst in het spaans te zetten?

heb je een centrifuge aan de pomp toegevoegd?
heb je een uitvoering van je installatie?
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 06/12/07, 08:25

Yannick schreef:Er zijn mensen die kletsen en mensen die dat doen.
Er zijn mensen die anderen behandelen als "arme jongens" en "boeven" en degenen die dat wel doen.

aangezien we te maken hebben met echte gevallen...
Je bent helemaal uit de circulatie verdwenen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/12/07, 10:32

Tagor schreef:aangezien we te maken hebben met echte gevallen...
Je bent helemaal uit de circulatie verdwenen!


Misschien omdat hij nooit een machine in zijn handen had?
: Mrgreen:
0 x
krik
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 03/12/07, 14:58

Re: mogelijke oplossing




par krik » 06/12/07, 16:33

Tagor schreef:
rodibruno schreef:hallo
dus ik heb leido, een centrifugaalpomp die aanzuigt bij de uitgang van de cavitatiepomp, die een depressie genereert die het cavitatieproces bevordert, omdat het water zich ontwikkelt in de cavitatie, onze pomp veel wordt vertraagd en er water begint te verschijnen door de pakking van de rotor wanneer de cavitatie begint. U hoeft niet te centrifugeren om de cavitatiebom te vullen.
Luck !!
Rodolfo


Bedankt Rodolfo voor je suggestie. Zoals je kunt lezen op de info die ik heb meegedeeld, heb ik deze oplossing al zonder succes getest.

Aarzel niet om uw ideeën te delen, ze zijn altijd welkom.
0 x
rodibruno
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 157
Inschrijving: 06/11/06, 22:19
Plaats: ARGENTINIË
x 6

vliegtuigen




par rodibruno » 06/12/07, 18:05

Jack schreef:
Tagor schreef:
rodibruno schreef:hallo
dus ik heb leido, een centrifugaalpomp die aanzuigt bij de uitgang van de cavitatiepomp, die een depressie genereert die het cavitatieproces bevordert, omdat het water zich ontwikkelt in de cavitatie, onze pomp veel wordt vertraagd en er water begint te verschijnen door de pakking van de rotor wanneer de cavitatie begint. U hoeft niet te centrifugeren om de cavitatiebom te vullen.
Luck !!
Rodolfo


Bedankt Rodolfo voor je suggestie. Zoals je kunt lezen op de info die ik heb meegedeeld, heb ik deze oplossing al zonder succes getest.

Aarzel niet om uw ideeën te delen, ze zijn altijd welkom.



dag :
Ik heb veel informatie gekregen van de site teplowebstore.ru, maar het lijkt erop dat een deel van het plan waarop ik de fabricage van mijn team (apparatuur) baseerde, "op mysterieuze wijze" uit cyberspace is verdwenen, de gaten zijn "vierkant" (15 mm in diameter en 15 mm diep).
groeten

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 201-gasten