Gebruik de drijvende kracht van water onder druk uit het netwerk

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 28/03/09, 14:09

Christophe schreef:
Houthakker schreef::schok: :schok: Wat heeft dit met drinkwater te maken?


Is je vraag een grapje?

In Frankrijk lijkt het mij dat DRINKEN van water gratis is, wat wordt gefactureerd is:

a) routing en transport
b) stroomopwaartse EN stroomafwaartse verwerking van de gebruiker

Er zit dus inderdaad zuivering in, niet? [...]
Het leek mij dat je het energie-equivalent wilde weten van de productie en distributie van drinkwater?
Het feit dat de zuivering wordt betaald door belastingen op het EP heeft volgens mij niets te maken met het genoemde probleem.

Maar we kunnen dit op een meer globale manier zien en de energie-equivalente kosten van al ons watergebruik tellen, dat wil zeggen onttrekking, distributie, gebruik, zuivering en terugkeer naar de natuurlijke omgeving ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 19/04/09, 20:17

op sommige plaatsen is er te veel druk in het netwerk, je moet een regelaar plaatsen. er is stroming en een drukval, dus energie. Niet veel natuurlijk, en niet continu. Het blijft om een ​​compatibel gebruik te vinden.

Cuicui, het verbaast me dat de waterdruk genoeg is voor je sapcentrifuge. hoeveel heb je ?? en zijn je appels goed geperst?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/04/09, 22:57

Nog een gebruik van de drijvende kracht van water, bij mijn kleine plaatselijke brouwer ...
Beeld
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 277-gasten