Mengklep van buffertank

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Yacha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 04/02/09, 07:59
Plaats: Loiret




par Yacha » 12/05/09, 13:52

nog een vraag wat is het verschil tussen een 3-wegklep en een 4-wegklep?
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 12/05/09, 22:20

welkom

sluit de pijp aan om de sonde op te nemen


Voor de sonde moet een waterdichte behuizing worden voorzien
Het heet een vingerhoed

jouw montage jij verkiest de verwarming en na het overschot en opgeslagen in de ballon, ik in mijn geval verwarm ik de ballon al en na de verwarming


Het hangt allemaal af van de snelheid van de circulatiepompen
Ik denk dat je bewerking meerdere tikken op de bal heeft
Het principe is hetzelfde, maar alles moet door de buffer, de gelaagdheid zorgt ervoor dat het warme water bij de start niet te veel vermengt met het koude water eronder (te controleren)
De circulatiepomp van de ketel moet meer duwen dan die van het verwarmingscircuit, vooral omdat je een recyclagelus hebt

heb een document van de gemotoriseerde regelaar


Je moet een beetje op het net zoeken naar "3-weg klep regeling" of "waterwet regeling" etc...


verschil tussen een 3-wegklep en een 4-wegklep


Ik heb het in het begin uitgelegd
De 4-weg is als de 3-weg met 1 extra weg voor een gemengde retour naar de ketel (olie, hout of gas)
In jouw geval is de 4e manier niet nodig als je een thermovar hebt die deze functie vervult

A+
0 x
Yacha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 04/02/09, 07:59
Plaats: Loiret




par Yacha » 13/05/09, 07:47

Ik heb het zonder v3V


Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 13/05/09, 12:19

Dag

Nog een link over het principe van mengen en reguleren

http://www-energie.arch.ucl.ac.be/CDRom ... rendre.htm

A+
0 x
Yacha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 04/02/09, 07:59
Plaats: Loiret




par Yacha » 12/06/09, 11:22

lus schreef:Bonsoir

Zoals de naam al doet vermoeden, zorgt de thermostatische klep ervoor dat het warm / koud watermengsel de ingestelde temperatuur bij de uitlaat bereikt. De werking is puur mechanisch en vereist geen externe energie.

De temperatuurregeling door 3-wegklep werkt met een setpoint-temperatuur, een sonde, een motor en een microprocessor om alles te regelen.
Hier is een voorbeeld van een zeer eenvoudige regeling, maar die al meer dan 300 euro kost (past op een 3- of 4-weg mengkraan)

Beeld

De meer geavanceerde regelgeving houdt rekening met de buitentemperatuur, de stooklijn enz ...

Deze voorschriften zijn niet afhankelijk van de verwarmingsmethode: hout, gas, stookolie, buffer of niet

A+



hallo en hoe drijf je de servomotor aan?
kan het met een kamerthermostaat?
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 12/06/09, 12:56

Dag

Het model dat ik als voorbeeld gaf, is slechts een automaat die de positie van de klep aanpast om de juiste temperatuur op de sonde te bereiken.
Het wijzigen van deze temperatuur gebeurt door de instelpotentiometer met de hand te verstellen.
Regelaars die de verwarmingsaanvoertemperatuur aanpassen aan de buitentemperatuur zijn geavanceerder en veel duurder.

In jouw geval moet de thermostaat gewoon de start/stop van de circulatiepomp regelen. U kunt beginnen met een handmatige aanpassing van de 3-wegklep en kijken of dat voldoende is.

A+
0 x
Yacha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 04/02/09, 07:59
Plaats: Loiret




par Yacha » 12/06/09, 13:18

oké, ik vraag het omdat ik in advertenties 3-wegkleppen heb gezien die worden bestuurd door een kamerthermostaat
0 x
Yacha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 04/02/09, 07:59
Plaats: Loiret




par Yacha » 31/07/09, 11:36

hallo
Ik ben momenteel mijn installatie aan het overdoen en ik zei tegen mezelf dat ik later een warmtepomp zou toevoegen. Kun je me een schema geven om mijn ketel aan een warmtepomp te koppelen?
0 x
ulyssesourd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 60
Inschrijving: 17/04/08, 12:44
Plaats: Doubs




par ulyssesourd » 31/07/09, 15:12

yacha schrijft:hallo
Ik ben momenteel mijn installatie aan het overdoen en ik zei tegen mezelf dat ik later een warmtepomp zou toevoegen. Kun je me een schema geven om mijn ketel aan een warmtepomp te koppelen?

Hallo,
waarom een ​​GLB? Hoe ga je de hete lucht pompen midden in de winter als het -5°C is??
A+
0 x
Yacha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 04/02/09, 07:59
Plaats: Loiret




par Yacha » 31/07/09, 15:19

wel als het -5c° is draai ik met de pelletketel!
het pak is voor het middenseizoen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 304-gasten