Houtpelletkachel en vloerverwarming

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 28/01/08, 11:17

maar het is het geval :schok:

De klep is handmatig en we verwarmen de retour 8)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 28/01/08, 11:22

Uh Bezwaar: het is geen pure serie, maar een "mix" tussen de 2... om series te hebben zou het nodig zijn om het blauwe segment te verwijderen dat de warme retour van de kachel raakt en de paarse aankomst op de ketel...

Oké voor de handmatige klep, dus je kunt net zo goed 2 of 3 kogelkranen plaatsen, 10 keer goedkoper dan een driewegklep... heb ik het mis?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 28/01/08, 11:35

het segment dat u wilt draaien verhindert dat er water in de kachel circuleert wanneer deze is gestopt. Dit is nodig, anders herstart hij de weerstand niet (na een uitschakeling), in de veronderstelling dat er al een vlam is. het is mogelijk dat dit een edilkamin-eigenaardigheid is.
ja, je kunt kogelkranen plaatsen, sterker nog, ik heb er meer geplaatst, om de circuits te isoleren. Waarom het simpel maken als het ook ingewikkeld kan? : Cheesy:
Laten we zeggen dat je met een V3V meteen kunt zien wie wat doet, en dat je anders fantasierijker moet zijn : Mrgreen:
0 x
VORK 25
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 22/01/08, 20:26




par VORK 25 » 28/01/08, 12:53

Ik heb de radiatoren boven gedumpt (ik ga er eerst elektrische installeren om de kosten laag te houden).
Ik had een andere verwarmingsmonteur en vroeg hem een ​​offerte te maken volgens het schema met alleen de kachel.
Aan de andere kant vertelde hij mij een tank van ruim 500 liter, want volgens hem regelt de kachel alles of niets.
Wat denk je?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 28/01/08, 13:06

POURCHET 25 schreef:Aan de andere kant vertelde hij mij een tank van ruim 500 liter, want volgens hem regelt de kachel alles of niets.
Wat denk je?


Ik denk dit: Berekening thermische buffer voor houtketel
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 28/01/08, 13:13

Philippe Schutt schreef:het segment dat u wilt draaien verhindert dat er water in de kachel circuleert wanneer deze is gestopt.


Oké, het is dus een omleiding zonder klep, dus in jouw geval zie ik niet wat verhindert dat water in de ketel circuleert, zelfs als de kachel werkt... Een bepaald percentage koud water zal dus niet door de kachel gaan en daarom ook is tegelijkertijd in seriële en parrale montage...of heb ik er niets van begrepen?

Philippe Schutt schreef:Het is nodig, anders herstart hij de weerstand niet (na een stop), in de veronderstelling dat er al een vlam is. het is mogelijk dat dit een edilkamin-eigenaardigheid is.


Mmmm gestopt tijdens de verwarmingsperiode bedoel je? Dus als ik het goed begrijp: de regeling van de ontsteking van de edilkamin gebeurt op basis van de T° van het water (waarvan de retour te heet zou zijn??) en niet, zoals bij de oliebrander, met een optische of ionencel?

Philippe Schutt schreef:Laten we zeggen dat je met een V3V meteen kunt zien wie wat doet, en dat je anders fantasierijker moet zijn : Mrgreen:


Ja, wat de plannen betreft, heb je gelijk... een V3V is veel explicieter!
0 x
VORK 25
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 22/01/08, 20:26




par VORK 25 » 28/01/08, 13:19

Hoe regelt de ECOIDRO ten opzichte van de buffertank?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 28/01/08, 15:05

de ECOIDRO regelt volgens de T° van het water, tussen 3 vermogens, namelijk 3kw, 8kw en 11kw. er wordt een verschil in T° vastgelegd tussen de verschillende niveaus (2° bij oorsprong).
Dus zodra het koud genoeg is om 3 kW nodig te hebben om de temperatuur in huis op peil te houden, is er geen noodzaak meer om een ​​buffertank te hebben. In het tussenseizoen worden de bedrijfsperioden geprogrammeerd, bijvoorbeeld 's ochtends en 's avonds, en 's nachts en overdag onderbroken. de traagheid van de plaat doet de rest, evenals 500 liter water, in feite vervangt het de bal.
0 x
casalanis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 04/11/07, 21:59




par casalanis » 01/02/08, 00:17

Hoeveel verbruikt de Ecoidro in 3 KW?
En heb je een ecodiro-handleiding?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 01/02/08, 07:23

bij 3 kW moet je 0.7 kg/uur tellen.
Ja, ik heb de instructies, het bestand is 5MB
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 306-gasten