Elektronucleaire flexibiliteit (exclusief wind van het onderwerp)

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Ahmed » 19/01/18, 20:59

Afrikanen hebben geen liefdadigheid nodig, waar ze last van hebben is de onevenwichtigheid van machtsverhoudingen met landen die machtiger zijn dan zij, die de bron zijn van het extractivisme dat hen verarmt door ons te verrijken. .
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Remundo » 19/01/18, 23:07

het antwoord was lang! Ach, aan de ene kant moeten we ze helpen, aan de andere kant niet. Prachtige dialectische koorddans.

Ik had het niet over liefdadigheid, maar over duurzame co-ontwikkeling.
0 x
Beeld
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Bardal » 20/01/18, 04:04

Ja, ik ook, als ik 100€ uitgeef, geef ik een gele munt aan de arme local... en dat is al een tijdje aan de gang...
Let op, het gaat rechtstreeks naar de bistro (arm varken!), maar het maakt niet uit, ik heb aandelen in Ricard... En ik heb zelfs arme [b]Afrikanen[b], er zijn er steeds meer om me heen ...

Er was nog niet zo lang geleden een project geweest (ook Duits) om een ​​deel van het water van Niger naar Europa te leiden... Helemaal niet gek, om ijsblokjes te maken voor pastis; mijn armen zouden wat rijker zijn geweest dan de armen in Afrika. Je moet weten hoe je je rang kunt behouden.

Let op, een paar kerncentrales in de Sahara zouden ook werken; er zou niemand zijn om te evacueren in geval van een ongeluk... En het zou tenminste ook 's nachts gebeuren... met flexibiliteit...

Het leven is niet mooi...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Ahmed » 20/01/18, 12:55

Remundo, als je tot het uiterste gaat om het niet te begrijpen, krijg je prachtige resultaten! :D

Afrika heeft nooit hulp nodig gehad, alleen wat het nooit heeft gekregen: met rust gelaten worden. Vanaf nu is zijn lot bezegeld en het is niet deze 'co-ontwikkeling' die je uit je hoed tovert die iets kan veranderen.
In een fase van ineenstorting zal het (afhankelijk van de regio) een bepaald voordeel hebben ten opzichte van complexe westerse samenlevingen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Remundo » 20/01/18, 14:25

we kennen de slogan "Afrika wordt geplunderd" en het welwillende Westerse berouw.

De realiteit is dat het waar is dat Afrika wordt uitgebuit (en niet geplunderd), maar tegelijkertijd ze zou haar rijkdom helemaal niet uitbuiten zonder westerlingen. Precies zoals Saoedi-Arabië bv.

Zelfs als enige "kolonisatie" nooit in puur geluk wordt gedaan, hebben westerlingen het voordeel gehad dat ze heel vaak technische infrastructuur en een beetje medisch comfort meebrachten waar ze waren.

Bovendien zitten we op EnR-infrastructuren van het type Desertec in precies hetzelfde paradigma.

Ahmed, kun je 5 Afrikaanse landen noemen die echt slagen na het vertrek van westerlingen?
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Ahmed » 20/01/18, 15:57

Remundo, kunt u één Afrikaans land noemen waar geen Europese inmenging is (in brede zin)?

Je schrijft:
het zou zijn rijkdom helemaal niet exploiteren zonder westerlingen

U heeft een geprefabriceerd model in gedachten! Dus het is alleen westers?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Remundo » 20/01/18, 16:02

Begin met het beantwoorden van mijn vraag, dan zal ik de jouwe bekijken.

Voor het overige een opmerking: feit is dat Afrika het minst succesvolle continent is; geen ander geografisch gebied is zo arm en vooral met zo weinig vooruitzichten, op enkele uitzonderingen na. Het Midden-Oosten, Azië, Zuid-Amerika staan ​​ver boven en raken vaak aan "westerse" normen, de kwaadaardige westerlingen die voorkomen dat de hele wereld in cirkels ronddraait en zich ontwikkelt, en vooral de aardige Afrikanen die worden geplunderd...
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Ahmed » 20/01/18, 17:11

Je schrijft:
we kennen de slogan "Afrika wordt geplunderd" en het welwillende Westerse berouw.

Ik plaats mezelf niet op deze morele grond waar het gemakkelijk is om het ene en het tegenovergestelde te bevestigen zonder meer legitimiteit.

Wat betreft je vraag, de mijne heeft hem beantwoord...

Wat betreft de landen die "succesvol" zijn (volgens uw criterium), dat zijn vaak renteniers of imitatie-economieën waarvan het tijdelijke karakter wordt weerspiegeld in hun structurele en sociale (of geologische) kwetsbaarheid.

Naar mijn mening zijn de Afrikaanse landen die het meest verstoken zijn van natuurlijke rijkdom en daarom het minst onderworpen aan de gecombineerde predatie van hun "elites" en westerlingen momenteel over het algemeen minder ellendig dan de andere en hun armoede heeft een duidelijk voordeel in termen van veerkracht tijdens de systemische ineenstorting komt eraan: dingen staan ​​niet vast, noch zijn de uitbreidingen van grafische curven geldig ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Remundo » 20/01/18, 17:20

het is zeker dat prehistorische grotten of kameelkaravanen zeer goed bestand zijn tegen piekolie.

helaas denken veel Afrikanen van niet en willen komen proeven van onze normen van ontwikkelde westerse schurken. Ik kan hun ambities ook begrijpen, maar ik denk dat ze met onze hulp in hun land van herkomst gerealiseerd moeten worden, omdat we er wederzijds voordeel uit kunnen halen. Elke andere benadering leidt tot onderontwikkeling en oorlog.
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Ahmed » 20/01/18, 17:42

Ik dacht niet specifiek aan piekolie, maar aangezien je het zegt...

Ik denk niet dat we deze obsessie met de westerse manier van leven absoluut moeten veralgemenen. Thorstein Veblen moet niet zonder meer worden genomen, maar het is natuurlijk ook een parameter die bestaat.
Westerlingen zijn niet "slecht", ze zijn tevreden om op te treden als dominante en beloonde agenten van het systeem, zoals Afrikanen tegen ons zouden doen als de rollen waren omgedraaid: deze neiging om het debat te moraliseren verdoezelt de betekenis ervan.
Wat betreft onze "hulp" en het "wederzijdse" voordeel, dit komt ook voort uit vrome wensen en "bovengrondse" overwegingen, en zelfs door de moeite te nemen om serieus te nemen wat slechts een hypothese van school is, biedt u uw hulp aan zonder rekening te houden met hun voorafgaande toestemming*... : Roll:

Let op: als ik het goed heb begrepen, bent u voor kwijtschelding van de schuld van derdewereldlanden een essentiële voorwaarde voor deze hypothetische hulp?

* Zoals in de "goede oude tijd" van de kolonisatie...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 299-gasten