Elektronucleaire flexibiliteit (exclusief wind van het onderwerp)

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par sicetaitsimple » 17/01/18, 23:00

Remundo schreef:
Ik wijs je er terloops op dat je geen moderator hoeft te zijn om een ​​topic aan te maken!

Maar het is noodzakelijk om een ​​moderator te zijn om een ​​discussie te isoleren die niet bevalt....
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par sen-no-sen » 17/01/18, 23:03

Remundo schreef:Als het correct is gespeld, is het veel minder (...)

Maar als de Toearegs door willen gaan met hun kamelen, zal niemand erg vinden. Ze zullen de krachtcentrales missen, die hoe dan ook verre van meer dan 1% van de woestijnen zullen bedekken...


Effectief! Voor ontwikkeling is een enkele L nodig, zoals DE bult van de dromedaris... en niet van de kameel die er 2 heeft en uit Centraal-Azië komt.. : Mrgreen:

Anders had ik al gezegd dat een Eurotrec al heel goed zou zijn geweest: als we zonne-energie min of meer offshore in de Middellandse Zee zouden doen + alles wat mogelijk is op het Europese continent, dan zou er al genoeg te doen zijn...


Ja, dat was al logischer geweest, maar we zien dat zelfs bij landen waar sprake is van een vrijwel gelijke economische temperatuur, dit niet gebeurt.
De sociaal-economische organisatie van staten beantwoordt aan de principes van statistische mechanica, dus zelfs als een technologie technisch haalbaar is, is de ontwikkeling ervan nog niet gegarandeerd.
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Remundo » 17/01/18, 23:25

in mijn uitdrukking "duurzame co-ontwikkeling" is elk woord belangrijk

1) co: het betekent win/win-partnerschap
2) ontwikkeling: dit betekent het installeren van infrastructuren die de levensstandaard voor iedereen verhogen
3) duurzaam: het vereist dat genoemde infrastructuren gebaseerd zijn op hernieuwbare energiebronnen.

Ik heb er persoonlijk lang over nagedacht, maar ik ben een microscopisch klein wezen en hulpeloos over dit onderwerp. Zelfs Duitsland met al zijn techno, industrieën en banken heeft het verpest.
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Ahmed » 18/01/18, 12:31

Ik begreep de theoretische betekenis van dit woord en ook de tegenstrijdigheid die het verbergt: ongelijkheid vormt de kern van het economisch functioneren, aangezien het, net als een warmtemotor die uitgaat van een warme en een koude omgeving, geen ruimte kan bieden aan een omgeving die min of meer uniform "lauw" (= sociaal egalitair) is...
Je schrijft:
Zelfs Duitsland met al zijn techno, industrieën en banken heeft het verpest.

Ze verknoeide het niet, ze werkt gewoon volgens dit patroon en het opsplitsen van de Griekse natie is zeer winstgevend voor haar geweest, ook al is het misschien niet genoeg...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par izentrop » 18/01/18, 13:14

sicetaitsimple schreef:
izentrop schreef:Mensen laten zich niet lang voor de gek houden, maar we weten ook niet wat er uit de nieuwe coalitie komt.
Wat betreft de uitstap uit kernenergie, naar mijn mening niets, het is te ver gevorderd (voorwaarden voor vergoeding van elektriciens, steun voor ontmanteling, ... zijn verworven).
Eén unit stopte op 31/12/17 conform het voorlopige schema. Zeven (denk ik) moeten tegen het einde van 2022 worden stopgezet.
De toekomst zal het uitwijzen.
In tijden van crisis is niets makkelijker dan de bestemming van een budget wijzigen.
Daarnaast heeft Merkel niet meer de meerderheid, weten de groenen niet meer waar ze heen moeten en komt Martin Shulz aan de macht. Hij spreekt vloeiend Frans, ik heb hem al horen debatteren, hij lijkt me met beide benen op de grond te staan.

In navolging van de vogelnaam die aan mij wordt toegeschreven, is onder andere het spugen op een systeem terwijl je profiteert van zijn vrijgevigheid gemiddeld. : Mrgreen:
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par dede2002 » 18/01/18, 13:18

Remundo schreef:in mijn uitdrukking "duurzame co-ontwikkeling" is elk woord belangrijk

1) co: het betekent win/win-partnerschap
2) ontwikkeling: dit betekent het installeren van infrastructuren die de levensstandaard voor iedereen verhogen
3) duurzaam: het vereist dat genoemde infrastructuren gebaseerd zijn op hernieuwbare energiebronnen.

Ik heb er persoonlijk lang over nagedacht, maar ik ben een microscopisch klein wezen en hulpeloos over dit onderwerp. Zelfs Duitsland met al zijn techno, industrieën en banken heeft het verpest.


welkom : Wink: ,

In feite zijn het degenen met een (te) hoge levensstandaard die hun levensstandaard willen verhogen... Anders hadden de hoogspanningslijnen van desertec naar het zuiden moeten trekken.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Remundo » 18/01/18, 20:57

Dede, je hebt het project niet begrepen.

De Desertec-lijnen waren in de eerste plaats bedoeld om elektriciteit van het zuiden naar het noorden te transporteren. Juist om minder fossiele brandstoffen te gebruiken.

Langdurige elektriciteitsoverschotten die lokaal Afrika en het Midden-Oosten kunnen ontwikkelen.
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Ahmed » 18/01/18, 21:39

Ja, ja, dat verzeker ik je Dede perfect begrepen! :D
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Bardal » 18/01/18, 21:43

Nou ja, hij begreep alles... de "op lange termijn elektriciteitsoverschotten die lokaal Afrika en het Midden-Oosten kunnen ontwikkelen."...

Duidelijker, als er nog een beetje over is, zullen we het aan de armen geven...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Remundo » 18/01/18, 22:17

en jij, wat geef je aan de armen van Afrika?
0 x
Beeld

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 268 gasten