Een zelf opwindende 5kW windturbine maken

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1

Re: berekeningssoftware voor windturbines




par bernardd » 21/03/10, 19:07

joson2 schreef:De methode voor het evalueren van deze winst wordt daarom uitgevoerd, met de heliciel-software, door het vermogen te berekenen rekening houdend met de bladpuntverliezen (zonder stroomlijnkap) en zonder de bladpuntverliezen (met stroomlijnkap).


En we testen vooral op een concreet voorbeeld! 8)

joson2 schreef:Voor wat betreft het deel van uw vraag over een tweede propeller, denk ik dat een contrarotatie de tendenssnelheid van de eerste propeller zou kunnen benutten, maar de snelheidsvermindering veroorzaakt door de eerste propeller zou de achterliggende propeller minder winstgevend maken, dus niet echt nuttig. 'interesse.


Ik had het niet over een tegengesteld draaiende propeller, die een mechanisch probleem vormt. Hun voordeel is echter dat ze de schijnbare snelheid van de 2 rotoren ertussen vermenigvuldigen, zonder verlies van vermenigvuldiger, maar ten koste van een geleidend lager, en dus onderhevig aan wrijving en slijtage.

Ik had het over twee propellers in dezelfde richting maar achter elkaar, waardoor er bijvoorbeeld slechts 2 bladen kunnen worden geplaatst, maar de tweede kan worden aangepast aan de afstand om het blad op de beste plaats te plaatsen, terwijl het een goede mechanische balans heeft.

joson2 schreef:Voor reclame is het een beetje waar :? maar Heliciel is een software die het waard is om over te praten omdat veel projecten mislukken omdat er geen serieuze rekentools zijn voor windturbinepropellers, dus ik denk dat we erover kunnen praten.
: Idee:


Zolang je maar niet bent overreden door een olifant ;-)
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 22/03/10, 01:18

goedenavond

Leucate (La Franqui) ... het is amper 25 km van mijn huis, ik ga er gewoon heen om te genieten van het lesgeven ... aan de andere kant, er is geen sprake van kamperen, althans voor mij .

jeff
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 22/03/10, 09:21

Ik zou graag willen weten of er tests zijn gedaan met bladen met moderne magneten in hun huid, om erachter te komen of dit een effect heeft op de stroming.

Of als elektrische ladingen op het oppervlak worden vastgehouden, zoals een capaciteit?
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 25/03/10, 16:18

hallo

een ander concept, niet noodzakelijkerwijs nieuw, hoewel innovatief toch bij noveol.

Beeld

jeff
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 268-gasten