Een zelf opwindende 5kW windturbine maken

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 28/08/08, 07:12

Eindelijk Guidi, is deze windturbine gebouwd?

Ik heb uw site geraadpleegd en ik heb geen foto's van de realisatie van uw project gezien, noch gekwantificeerde resultaten.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 28/08/08, 10:41

Hij heeft niet veel vooruitgang geboekt met dit project voor zover ik weet. Maar hij implementeerde andere coole ideeën https://www.econologie.com/forums/chauffage- ... t5712.html

Go hop Patrick: aan het werk voor de windturbine :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
tieole
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 11/10/08, 18:35
Plaats: Valentie

Zelfbouw windturbine




par tieole » 08/03/10, 14:43

Met ongeveer 40 geproduceerde kleine windturbines in 2009 werd zelfbouw een belangrijke speler op de markt voor kleine windturbines.
in Frankrijk.

Er zijn veel voorbeelden, vooral tijdens het windfestival in Calvi afgelopen oktober, het vervaardigen van een kleine windturbine is iets dat elke klusser kan doen....

http://www.tieole.com/docs/autoconstruc ... il2010.pdf

In 2009 hebben meer dan 200 mensen deelgenomen aan de zelfbouwtraining die in heel Frankrijk wordt aangeboden. Een schema is beschikbaar door op de volgende link te klikken:

http://www.tripalium.org/index.cfm?birdname=acts

De ontwerper van de windturbine, Hugh Piggott, zal tijdens een 11-daagse opleiding aanwezig zijn op de Mondial du Vent in Lecaute in Aude (5)....

http://www.tripalium.org/docs/autoconst ... il2010.pdf

Succes,

jay (at) tieole.com
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/03/10, 15:09

tieole

450 euro lijkt me wat duur voor een opleiding, terwijl je voor dezelfde prijs een kant-en-klare windturbine van ongeveer hetzelfde formaat kunt krijgen!
:schok:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
tieole
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 11/10/08, 18:35
Plaats: Valentie

Zelfbouw windturbine




par tieole » 08/03/10, 15:24

Ik denk niet dat je, zelfs niet door een machine van slecht Chinees bereik te kopen, een windturbine van 3,6 m in diameter kunt vinden voor 450 euro.

De kostprijs van een zelfgebouwde windturbine van 3,6m in doorsnee met een vermogen van ongeveer 1,7kW is ongeveer 1300 euro. Met de elektronica, 24m mast en bekabeling loopt het totaal op tot zo'n 8000 euro.

In industriële uitvoering kost het ongeveer 14,000 euro geïnstalleerd.

Het grote voordeel van deze cursus is dat je de fabricage van deze machine leert met Hugh Piggott, de goeroe van kleine windturbines met 35 jaar ervaring.

Jay(at)tieole.com
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/03/10, 16:44

tieole

OK! Wat ik op de foto's zag leek mij veel kleiner, maar ik geef toe dat het vanuit deze hoek gezien klopt!
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 08/03/10, 17:01

Ik vind het ook interessant, omdat het om leren gaat, om daarna meer te doen.
0 x
Tot ziens!
joson2
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/10/09, 14:55




par joson2 » 21/03/10, 14:28

:schok:
La windturbine ontwerplijkt misschien ingewikkeld omdat de berekening van de bladen de geïnduceerde snelheden moet integreren...
Het probleem met windturbines met verticale as is dat de krachten elkaar tijdens een cyclus afwisselen, waardoor overmaat ontstaat op straffe van materiaalmoeheid en breuk.Voornamelijk om deze reden zijn de horizontale assen het 'archetype' geworden. Dit is de beste verhouding tussen geproduceerde energie, materiaalkosten en levensduur die tot nu toe is gevonden. Om verder te gaan, het optimale aantal gevonden bladen lijkt zelfs gestabiliseerd op 3 (minder dan drie winnen we aan materiaal en rotatiesnelheid, maar de onbalans veroorzaakt vermoeidheid, wat ons terugbrengt bij het probleem van overmaat en levensduur beperkt door de vermoeidheid).

Voor oververkoop beheert een eenvoudig systeem van wissen (het vlak van rotatie evenwijdig aan de wind plaatsen door een as die wordt bestuurd door een controle-oppervlak) het probleem zeer effectief.Het uitwaaieren van de bladen is ook een oplossing, maar de complexiteit ervan is voorbehouden aan grote windturbines .
De ontwerpmoeilijkheid zat voornamelijk in de berekening van de juiste rotatiesnelheid die overeenkomt met het optimale rendement voor een gegeven windsnelheid, rekening houdend met de geïnduceerde snelheden, de bladpuntverliezen en het aantal bladen.
Deze moeilijkheid wordt geëlimineerd dankzij de ontwerpsoftware voor windturbines, persoonlijk is de ontwerpsoftware voor windturbines die ik gebruik heliciel: we voeren de windsnelheid en de maximale diameter van de windturbine in, waarna de software kijkt naar de profielgegevens van de basisprestaties van het blad . Het koppel en de krachten op de windturbine worden berekend en de wiekplannen en de draaiing worden gebouwd.Een 3D-model van de windturbine en zijn wieken maakt export naar IGS-formaat of onder solidworks mogelijk.Prototyping kan onmiddellijk worden gedaan!!! : Idee: :!: :pijl:
Hier is een link naar de site van deze software windturbine ontwerp
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 21/03/10, 17:27

Het is een beetje pubn geweest, maar het is de eerste software die ik zie die dit doet.

Je uitleg is ook interessant.

Heb je ooit gezien of het effect van dit type apparaat gekwantificeerd kan worden op de toppen van windturbinebladen?
http://www.minix.fr/

Je hebt het over de lucht die van buitenaf "lekt", maar zou een lijkwade het probleem bij kleine "huishoudelijke" propellers niet oplossen?

Wat zou het effect zijn van een tweede propeller op dezelfde as, met verschoven bladen volgens de afstand tussen de propellers om de meest laminaire zones te vinden? Twee-messen kunnen dan worden gebruikt.

Wat zou het effect zijn van het vergroten van de diameter van de naaf, om de stroom en snelheid van de lucht naar het buitenste deel van de propeller te vergroten, waar het koppel sterker is door het hefboomeffect?
0 x
Tot ziens!
joson2
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/10/09, 14:55

software voor het berekenen van windturbines




par joson2 » 21/03/10, 18:18

Lekkages aan de punt van de bladen worden, zoals u suggereert, effectief vermeden als de propeller is uitgerust met een stroomlijnkap of een systeem zoals het systeem waarmee u verbinding maakt (wat ik niet wist).
Je moet er gewoon zeker van zijn dat de vermogenswinst voldoende is om de prijs van het apparaat, bijvoorbeeld het materiaal van de kuip, te rechtvaardigen.
De methode voor het evalueren van deze winst wordt daarom uitgevoerd, met de heliciel-software, door het vermogen te berekenen rekening houdend met de bladpuntverliezen (zonder stroomlijnkap) en zonder de bladpuntverliezen (met stroomlijnkap). Vervolgens wordt gecontroleerd of de vermogenswinst over de gewenste levensduur of afschrijving een hoger inkomen oplevert dan de prijs van de apparatuur.
Heliciel maakt het dus mogelijk om prestaties te berekenen met of zonder apparatuur voor het verminderen van bladpuntverlies, maar het is alles of niets, terwijl het in werkelijkheid praktisch onmogelijk is om bladpuntlekken tot nul terug te brengen, het zal altijd een beetje blijven. Het is daarom noodzakelijk om een ​​kleine reserve aan te houden op de vermogensberekening "zonder verliezen", door te zeggen dat het berekende vermogen "ideaal" is en daarom een ​​beetje optimistisch...

Voor wat betreft het deel van uw vraag over een tweede propeller, denk ik dat een contrarotatie de tendenssnelheid van de eerste propeller zou kunnen benutten, maar de snelheidsvermindering veroorzaakt door de eerste propeller zou de achterliggende propeller minder winstgevend maken, dus niet echt nuttig. 'interesse. : Cry:
Bovendien, als de rotatiesnelheid is geoptimaliseerd (dit is een functie van de heliciel-software), gebruikt de propeller het volledige bruikbare schijfoppervlak, zodat er geen ruimte is voor een tussenblad dat zou worden verstoord of storend...

Voor uw voorstel om de diameter van de naaf te vergroten, ben ik het 100 procent eens omdat dit in overeenstemming is met mijn opvatting van de te dragen verbeteringen. :!: : Idee: :D . Bovendien maakt een grote naaf het mogelijk om een ​​efficiëntere generator te huisvesten zonder dat tandwielreductie nodig is. De snelheidswinst die wordt verplaatst naar de gebieden die meer koppel genereren, is inderdaad erg interessant. Maar wil dit systeem echt rendabel zijn, dan mag de lucht niet van buitenaf kunnen ontsnappen, dus is een stroomlijnkap nodig. Namelijk dat zelfs met een stroomlijnkap als de verkleining van het stromingspad te veel "drukverlies" veroorzaakt, de luchtstroom de neiging zal hebben om de windschijf te omzeilen... :? We keren terug naar het principe van Betz, dat bepaalt dat als we kinetische energie nemen, we de vloeistof vertragen, die de ader zoveel verstopt... dus geen wonderen te verwachten, maar toch een spoor om een ​​beetje te verbeteren (als het verhoogt de bouwkosten niet te veel)

Voor reclame is het een beetje waar :? maar Heliciel is een software die het waard is om over te praten omdat veel projecten mislukken omdat er geen serieuze rekentools zijn voor windturbinepropellers, dus ik denk dat we erover kunnen praten.
: Idee:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 232-gasten