Een zelf opwindende 5kW windturbine maken

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 27/02/07, 09:46

abyssin3 schreef:Ze hebben echt een praktisch gevoel, in hoofdstuk 21 - supermarkt ( http://www.eolprocess.com/start.php ), kunnen de bladen worden gebruikt als reclameborden.


Ja, dat heb ik ook gezien en ga maar eens na waarom, het was niet het argument dat me het meest overtuigde : Mrgreen:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 27/02/07, 11:33

Targol schreef:
abyssin3 schreef:Ze hebben echt een praktisch gevoel, in hoofdstuk 21 - supermarkt ( http://www.eolprocess.com/start.php ), kunnen de bladen worden gebruikt als reclameborden.
Ja, dat heb ik ook gezien en ga maar eens na waarom, het was niet het argument dat me het meest overtuigde : Mrgreen:

Zeker, maar als dat kan helpen bij het bevorderen van windenergie, des te beter.
Het feit blijft dat het transmissiesysteem met 2 snelheden voor elk mes waarschijnlijk niet binnen het bereik van een gemiddelde klusser is. Het zou massaproductie van deze mechanismen vereisen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: windturbogenerator




par bham » 27/02/07, 17:08

david29 schreef:Hallo, kijk op mumule, er is een man die de plannen voor een reizende alternator van Chrysler verzorgde die transformeert in een windturbine, na qlq-wijzigingen natuurlijk! Kenavo

Hallo David, je bent aardig, Bevet Breizh, maar mama, ik begrijp het niet zo goed. Wilt u een bruikbare link ???
Hoe dan ook, Kenavo.
0 x
david29
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 29/01/07, 18:52
Plaats: Brest dezelfde




par david29 » 28/02/07, 12:59

Hallo abyssin3 e neem contact met mij op via MP Ik zal u alles sturen wat ik heb info! Ik heb ze opnieuw uitgezonden omdat ik wist dat iemand het me zou vragen.

@+

Kenavo
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/02/07, 21:12

Te laat, jongens, de cycloon is twee keer gepasseerd, maar is nu vertrokken :onheil:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/05/07, 01:25

delnoram schreef:
abyssin3 schreef:Iemand heeft het onlangs gedaan :P :
http://www.eolprocess.com/start.php de site is elders heel goed gedaan.


Het is vreemd, het doet me denken aan de uitvinder die te zien was op de M6-show "uitvinder van het jaar" en die we niet meer hebben gezien :|

in elk geval lijkt de windturbine wild op de toespraak.
Het is een beetje normaal, hij is het ... (zie de startpagina van zijn site).

Citro schreef:
Bolt schreef:er was er eentje bij de uitvinding van de competitie op M6, de bladen kregen de opdracht om te draaien en de wind te vermijden

maar de man begreep niet hoe een windturbine werkt horizontale as : hij zei dat de lucht die tussen de 3 bleke "boetes" passeerde geen bruikbare terugwinbare energie produceerde (om zijn uitvinding te verbeteren), dat wilde ik niet zeggen :onheil: omdat grote onzin

bout


Het is ook een van de argumenten van:
http://www.eolprocess.com/start.php de site is elders heel goed gedaan.

Kun je ons uitleggen waarom, bout? :? :? :?

Ja, bout, kun je?

Als we vertrouwen op de formule die de windenergie geeft: E = 1 / 2.rhô.S.Vcube

met rhô = dichtheid van lucht
S = mesoppervlak
V = windsnelheid

we kunnen zien dat het oppervlak van een conventioneel windturbineblad inderdaad niet erg groot is in vergelijking met het oppervlak dat het tijdens zijn rotatie veegt.
Dus tenzij de formule verkeerd is, zie ik niet waar de "grote onzin" is waardoor onze tractorchauffeur uit zijn dak ging. forumesque ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
vincent27
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 20/05/05, 19:20
Plaats: Eure




par vincent27 » 27/05/07, 11:58

Ja, het is een algemene formule voor de impact van wind op een oppervlak. Het is niet van toepassing op windturbines met een horizontale as of het is het geveegde oppervlak dat telt.
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 27/05/07, 15:25

Houthakker schreef:Als we vertrouwen op de formule die de windenergie geeft: E = 1 / 2.rhô.S.Vcube

met rhô = dichtheid van lucht
S = mesoppervlak
V = windsnelheid

we kunnen zien dat het oppervlak van een conventioneel windturbineblad inderdaad niet erg groot is in vergelijking met het oppervlak dat het tijdens zijn rotatie veegt.
Dus tenzij de formule verkeerd is, zie ik niet waar de "grote onzin" is waardoor onze tractorchauffeur uit zijn dak ging. forumesque ...


Hallo,

De formule is bijna exact voor een haar !!
=> S = is niet het oppervlak van het blad, maar het oppervlak dat door het systeem wordt geveegd.
Dit kan zijn waarom hij hem een ​​"Bolt" liet blazen : Mrgreen:

Bonne journee

Obelix
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 27/05/07, 15:38

Houthakker schreef:
Citro schreef:
Bolt schreef:er was er eentje bij de uitvinding van de competitie op M6, de bladen kregen de opdracht om te draaien en de wind te vermijden

maar de man begreep niet hoe een windturbine werkt horizontale as : hij zei dat de lucht die tussen de 3 bleke "boetes" passeerde geen bruikbare terugwinbare energie produceerde (om zijn uitvinding te verbeteren), dat wilde ik niet zeggen :onheil: omdat grote onzin

Kun je ons uitleggen waarom, bout? :? :? :?

Ja, bout, kun je?

Als we vertrouwen op de formule die de windenergie geeft: E = 1 / 2.rhô.S.Vcube

met rhô = dichtheid van lucht
S = mesoppervlak
V = windsnelheid

we kunnen zien dat het oppervlak van een conventioneel windturbineblad inderdaad niet erg groot is in vergelijking met het oppervlak dat het tijdens zijn rotatie veegt.
Dus tenzij de formule verkeerd is, Ik zie niet waar de "grote onzin" is waardoor onze tractorbestuurder uit zijn scharnieren kwam forumesque ...


hallo houthakker en citro (ik had de boodschap van citro niet gezien: al 3 maanden, pardon! : Oops: )

je kon helemaal alleen vinden door hier en daar op het internet naar uitleg te bladeren (zoals ik trouwens 1 jaar geleden ook wist dat ik alleen dale kende in het windprincipe)

Ik zal proberen je te laten begrijpen met mijn logica van arme "cincier" ("boer" in patois):

De energie van de wind (of van het water van een waterloop) hangt (om te beginnen) alleen af ​​van zijn kinetische energie: in watt / sec:
P = 1/2 mV²
V in m / sec
m de massa (van de vloeistof) / sec, dit komt overeen met: zijn soortelijk gewicht (1,25 kg / m3 voor lucht) x zijn "flow" (flow = volume / sec)

opmerking: P is een macht (werk per tijdseenheid) m is daarom een ​​"massa per tijdseenheid"
als we alleen maar traagheid zouden nemen, zouden we:
E = 1/2 M V² waarbij M slechts een massa is


stroom (Q) die zelf is: een oppervlak dat in een richting met een bepaalde snelheid (Q = S x V) voortbeweegt
Q in m3 / sec
S in m²
V in m / sec

daarom is de kinetische energie van een vloeistof:
P = 1/2 m V² die ook is afgebroken

P = 1/2 x rhô x S x V ^ 3
rhô is het soortelijk gewicht van de vloeistof in kg / m3
S zijnde het betreffende oppervlak van de vloeistof in kwestie
V is de snelheid in m / sec van de vloeistof in kwestie

daarom (en het heeft even geduurd om het mezelf uit te leggen :| ) de energie is evenredig met de kubus van de snelheid en niet met het kwadraat van de snelheid van de vloeistof

het was om de "start" kracht van de wind te verklaren

en de enige manier om energie uit deze "continue kinetische energie" te halen, is door deze te breken, met andere woorden, door de snelheid te verlagen.
en aangezien de kracht van de wind evenredig is met de kubus van deze snelheid, is zelfs het iets verlagen de kaars bijzonder waard

nu is het exploiteren een ander verhaal: aan deze formule moeten we een toevoegen prestatiecoëfficiënt door luchtwrijving op de messen (of het mes)

en aangezien de drukval (zoals in een waterleiding of een luchtkanaal) evenredig is aan de contactoppervlak waar wrijving wordt gecreëerd, hoe minder oppervlakte, hoe beter
en omdat het voldoende is om de windsnelheid heel weinig te verlagen om veel energie terug te winnen (relatie met de kubus van de snelheid)

het is veel beter om de snelheid van een groot gebied met een klein oppervlak van het propellerblad een beetje te verlagen dan om hetzelfde propellergebied te hebben voor een klein gebied met 'vertraagde wind'

zoals een macht wordt uitgedrukt door een paar x door een snelheid; hoge snelheid is welkom

waar het om gaat is om de kinetische energie van de snelheid en de massa van de wind te breken zonder het te verkopen met niet-herstelbare wrijving van energie: het is voldoende om stipt een plek uit de lucht te nemen waar de lucht goed wordt gelanceerd, vast te leggen dat momentum onmiddellijk; maar wanneer het momentum van deze plek wordt verbroken, is het niet veel waard om daar te blijven hangen, het is beter om zijn buurman zo slank mogelijk te vangen

ze maakten zelfs windturbines tot 2 zien een enkele bleek met de pijn van het toevoegen van diametraal tegenover een tegengewicht

de man van M6 heeft alleen gelijk voor de opstarttijd: het oppervlak dat normaal met 3 bladen wordt geveegd, is dan niet precies geveegd : Cry: en de traagheid van de wind wordt alleen verbroken door het oppervlak van de bladen

maar voor de vraag is het noodzakelijk om rekening te houden met het geveegde oppervlak en niet alleen met het windoppervlak van de bleke

dat gezegd hebbende, ik ken de prestaties van het principe niet in vergelijking met een 3 bleke windturbines

grote windturbines hebben een propellerdiameter van 80 m en de punt van de bladen kan de snelheid van 400 km / u overschrijden, geloof ik

dus het gaat snel van de ene plaats naar de andere om de kinetische energie van de lucht te breken

er is zeker een compromis te vinden tussen de wrijvingskrachten (waarvan de energie verloren gaat) die door het oppervlak worden gegenereerd in contact en luchtpenetratie snelheid met energie herstelbaar aan de uitgang van de schroefas

stel je een windturbine voor met 3 bladen, waarvan er 9 zouden zijn toegevoegd om 12 bladen te maken, het is helemaal niet zeker dat de geproduceerde energie groter is, behalve misschien bij lage snelheid waar de windsnelheid laag is, de krachten wrijving wordt verminderd en een 3 bladen zou de kinetische energie van de wind met een te lage frequentie breken (de wind zou tussen elke vale veel meer hebben dan de tijd die nodig is om zijn kruissnelheid te herstellen)

hij zei dat de lucht die tussen de 3 bleke "fijne deeltjes" passeerde, geen bruikbare energie opleverde

het is waar dat door de aangehaalde woorden te nemen, de lucht die tussen de dunne bleek passeert niets raakt, dus logisch gezien niets kan vooruitgaan, maar het principe is niet zo eenvoudig

wat denk jij :?

bout
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 27/05/07, 22:25

8) Bedankt voor deze tekstuitleg. 8)

Als ik erover nadenk, is dit volkomen logisch en geldt dit ook voor waterkracht. We kunnen inderdaad niet alle energie terugwinnen ...
Als de turbine in een dam alle hydraulische energie wilde terugwinnen, zou hij tegen de hydraulische kracht een weerstandskoppel verzetten zodat de turbine niet langer zou roteren en daarom de waterstroom zou verhinderen, dus de productie van energie. .

Voor de windturbine is het probleem hetzelfde, als we alle Eolische kracht in het geveegde oppervlak willen herstellen, verzetten we ons tegen een te groot oppervlak en de windturbine wordt een obstakel dat alleen de wind vertraagt, l stop en haalt daarom geen energie terug ... :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 184 gasten