Een zelf opwindende 5kW windturbine maken

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 28/01/07, 13:10

hallo garthos

om de afmetingen van een windturbine in relatie tot zijn vermogen te kennen, ga ik daar met een pollepel op de volgende manier naartoe...

de meeste windturbines hebben hun nominaal vermogen voorzien voor een wind van 12 m/s boven deze snelheid produceren ze niet meer
een perfecte windturbine zou bij een wind van 12 m/s (ongeveer 45 km/u) ongeveer 400 w/m2 produceren
maar aangezien niets perfect is als de propeller een efficiëntie van 50% heeft en de dynamo ook 50%, geeft hij ongeveer 100w/m2

voor 5000 W maakt het 50 M2 of een propeller van ongeveer 8M in diameter
voor een windturbine met een horizontale as

voor een verticale as denk ik dat deze 50 m2 alleen geldig zijn voor één blad, dus als er 4 zijn, heb je 200 m2 blad nodig
ofwel bladen van 7Mx7M van eenheidsafmeting bijvoorbeeld
en om het in dergelijke afmetingen licht en goedkoop te houden, kunt u het beste een plastic dekzeil gebruiken waaraan de glasvezelbogen de juiste vorm geven (zoals een serretuintunnel)
maar naar mijn bescheiden mening is het ingewikkelder om 4 bladen van 50m2 te bouwen in plaats van een schroef met een diameter van XNUMX meter...

anders kunt u altijd inspiratie putten uit de kenmerken van commerciële prestaties die zichtbaar zijn op deze link http://www.uqar.uquebec.ca/chaumel/guideeolienACEE.htm
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 12/02/07, 09:32

voor schoolliefhebbers is er deze persoonlijke pagina:

http://perso.orange.fr/ebonys/

het is een beetje een puinhoop maar er is veel interessante info : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 26/02/07, 17:54

abyssin3 schreef:Door dit te herzien wind, ik vraag me af of het niet mogelijk zou zijn om er een te maken met inklapbare bladen zodat er geen beweging tegen de wind in wordt gedaan (= betere prestaties, betere snelheid)
Dit gebeurde met enkele watermolens die "manden" als wieken hadden. Deze waren altijd in dezelfde richting gericht.
Het kan interessant zijn voor een windturbine. Ziet iemand wat ik bedoel?


Iemand heeft het onlangs gedaan :P :
http://www.eolprocess.com/start.php

De site is trouwens erg goed gedaan.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 26/02/07, 18:16

abyssin3 schreef:Iemand heeft het onlangs gedaan :P :
http://www.eolprocess.com/start.php

De site is trouwens erg goed gedaan.


Ik bevestig, de presentatie is erg goed gedaan en het concept lijkt me veelbelovend....

Zoals wat, is het handig om noties van zeilen te hebben : Wink:

Lang leve de matrozen!!!! : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Earthman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 26/02/07, 18:05
Plaats: Genève Zwitserland




par Earthman » 26/02/07, 18:58

Is dit verhaal van een windturbine gemaakt met een ton serieus, of is het house-humor? :frons:

(Voor nu heb ik meer het gevoel dat ik in het... zonnepaneel ben gevallen.)

((Ter verduidelijking, ik realiseerde me net dat ik reageerde op een oud bericht, dat aan het einde van pagina 1 verschijnt en waarvan de tekst luidt:
"Om te proberen je vragen te beantwoorden.
Dit is hoe ik deze windturbine zie en dat ik van plan ben om binnenkort met de bouw van een prototype te beginnen.

De messen gemaakt met twee vaten van 200 l in tweeën gesneden.
Herstel van een compleet achterwiel (trommel + fusee) van een sloopauto.
Las de raket verticaal op een stalen plaat en bevestig de messteun op de trommel die erboven zit.
Gebruik een auto-dynamo, spanningsregeling is al gedaan.
Laad minimaal een accu en betere accu's op en maak ze leeg dankzij een 12v DC / 230v AC omvormer.
Alternatortrommelreductie door riem.
De windturbine wordt op het dak van het huis geplaatst. "

Sorry, ik ben net aangekomen, ik ben de site aan het leren kennen... :? ))
Dernière édition par Earthman de 26 / 02 / 07, 21: 22, 1 keer bewerkt.
0 x
david29
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 29/01/07, 18:52
Plaats: Brest dezelfde

Windturbine dynamo




par david29 » 26/02/07, 20:08

PITMIX schreef:welkom
Ik vroeg me af of ik in plaats van een windturbine te maken, zoals Guidi zegt, geen centrifugale condensorturbine kon herstellen.
Ik heb ook ontdekt dat Opel-dynamo's 100A leveren. Wat een probleem is bij windturbines als de dynamo sap begint te produceren, vertraagt ​​dat de windturbine enorm. Uiteindelijk heb je een gigantische fan nodig.
Ik zag een tv-programma over een nieuw type centrifugale windturbine, identiek aan het idee van Guidi.
Weet niet meer welke show het was.
Ik heb op het net gezocht en kan niets vinden. Het zijn geen horizontale windturbines.


Hallo, ga eens kijken op mumule, er is een man die plannen heeft gemaakt om een ​​chrysler voyageur-alternator om te vormen tot een windturbine, na een paar aanpassingen natuurlijk!

Kenavo
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 26/02/07, 20:36

abyssin3 schreef:Iemand heeft het onlangs gedaan :P :
http://www.eolprocess.com/start.php de site is elders heel goed gedaan.

Geweldig !!! :P :P :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 26/02/07, 21:55

abyssin3 schreef:Iemand heeft het onlangs gedaan :P :
http://www.eolprocess.com/start.php de site is elders heel goed gedaan.


Het is vreemd, het doet me denken aan de uitvinder die te zien was op de M6-show "uitvinder van het jaar" en die we niet meer hebben gezien :|

in elk geval lijkt de windturbine wild op de toespraak.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/02/07, 22:31

Bolt schreef:er was er eentje bij de uitvinding van de competitie op M6, de bladen kregen de opdracht om te draaien en de wind te vermijden

maar de man begreep niet hoe een windturbine werkt horizontale as : hij zei dat de lucht die tussen de 3 bleke "boetes" passeerde geen bruikbare terugwinbare energie produceerde (om zijn uitvinding te verbeteren), dat wilde ik niet zeggen :onheil: omdat grote onzin

bout


Het is ook een van de argumenten van:
http://www.eolprocess.com/start.php de site is elders heel goed gedaan.

Kun je ons uitleggen waarom, bout? :? :? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 27/02/07, 00:50

Ze hebben echt een praktisch gevoel, in hoofdstuk 21 - supermarkt ( http://www.eolprocess.com/start.php ), kunnen de bladen worden gebruikt als reclameborden.
Als iemand 'econologie'-posters heeft, kunnen we altijd proberen zijn bladen te versieren... : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 254-gasten