Productie en laminering van epoxyharsconcentrators

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
nialaz
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 30/01/09, 23:09




par nialaz » 26/02/09, 21:54

wazaibzh,

Ik weet nog steeds niet zeker of ik begrijp waar de gelcoat voor is.
Tot dan toe dacht ik dat de gelcoat een bestanddeel van mijn mal werd. Maar als ik het goed begrijp (deze keer!?), zal het een onderdeel worden van het onderdeel dat ik ga vormen.

Om precies te zijn, het is de gelcoat die het 'nuttige' oppervlak van mijn onderdeel zal vormen en waarop ik mijn mylar zal plakken.

Dat is het ?
0 x
wazaibzh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 04/01/09, 18:07
Plaats: bretagne




par wazaibzh » 27/02/09, 14:38

U kunt het oppervlak van uw mal perfectioneren met een gelcoat, maar u zult voor de mal of afwerking een gelcoat moeten gebruiken die anders is dan die voor een onderdeel, of u zult een hulpstof moeten toevoegen...
we brengen een gelcoat aan op de mal (vóór de hars en de stof) om een ​​schoon afgewerkt onderdeel te verkrijgen met een mooi gewenste kleuruitstraling... dit vermijdt het afwerken van de onderdelen en de gelcoat beschermt de hars tegen UV-stralen. .kan chemicaliën, slijtage of voedsel weerstaan...
de gelcoat is een flexibele, getinte hars... die ook het ontvormen vergemakkelijkt.
dus je hebt het goed begrepen!
Heeft u veel onderdelen in uw mal gebakken?
0 x
nialaz
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 30/01/09, 23:09




par nialaz » 27/02/09, 22:18

Bedankt voor het antwoord, het lijkt mij nu duidelijk.

Ik denk erover om zes stuks te maken, waardoor ik een reflecterend oppervlak van ongeveer 0.7 m2 krijg.

Het enige dat u hoeft te doen, is de vorm proberen! 3 dagen sinds de gipsmal gemaakt is en ik moet nog wachten omdat hij nog niet droog is.
:frons:
0 x
nialaz
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 30/01/09, 23:09




par nialaz » 04/03/09, 23:22

Hallo,

Ik heb zojuist mijn stratificatie gedaan. Niet makkelijk !
: Cry:

Nadat ik mijn gipsmal had afgemaakt om het oppervlak goed aan te passen en de poriën te vullen, heb ik twee lagen verf aangebracht met polyurethaanhars.
Vanavond 3 lagen vloeibare wax en lamineren.

Yachtcare polyesterhars. Ik heb besloten om geen gelcoat te gebruiken om te zien hoe het werkt met de hars.
Na het aanbrengen van een eerste laag hars heb ik de mat aangebracht door deze af te scheuren. Vervolgens heb ik de hars toegevoegd totdat deze is opgenomen. Na ruim tien minuten zag ik in het midden van mijn mal belletjes verschijnen met een diameter van wel 2 tot 3 cm. Aan de randen was het oké. Ik had een ontluchter gemaakt met een draadstang en ringen en ondanks dat kreeg ik deze belletjes er niet uit. Uiteindelijk ging ik met een spijker doorboren en een borstel om de lucht te evacueren.
Maar er zijn er nog steeds.
Ondanks alles bracht ik een tweede laag aan en stopte daar.

Ik leid hieruit af dat de optie om de mylar op de bodem van de mal te plaatsen gezien mijn expertise niet haalbaar is.
Ik ben bang dat ik na het ontvormen een heel lelijk oppervlak zal hebben...
Ervan uitgaande dat ik het niet beter kan doen met de hars, zal de gelcoat mij dan in staat stellen dit slechte resultaat te tolereren door een onderdeel te garanderen met een goede oppervlakteconditie en respect voor de vorm? Als het eenmaal kleverig is, is het dan sterk genoeg om mijn misbruik van de hars te weerstaan?

Uiteindelijk scheurde ik de mat. Zou ik ten slotte niet beter een mat hebben uitgesneden die overeenkomt met het aan te passen oppervlak en deze zo plaatsen?

Morgen ga ik uitpakken, we zullen de schade zien! : Lol:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/03/09, 04:10

Dag
Nadat ik mijn gipsmal had afgemaakt om het oppervlak goed aan te passen en de poriën te vullen, heb ik twee lagen verf aangebracht met polyurethaanhars.
Vanavond 3 lagen vloeibare wax en lamineren.


Op een gipspatroon goed beschilderd met milkex daarna heb ik royaal gewaxt met bijenwas, voor het ontbulken zit een debubblerroller, er is ook een geschikt moment tijdens het (tekenen) van de hars om deze te ontbellen, tel de druppels katalysator zorgvuldig.
Je kunt het werk in de kou doen, je hebt meer tijd zodra het stuk klaar is, je brengt het warm binnen..
Eenmaal uit de mal verwijderd, corrigeer je de gebreken en is de polyester mal klaar om hem te versterken met een houten structuur ingebed in de buitenste vezels van de mal.
De directe gelcoat op de mal geeft een superieure afwerking aan de harsmat, hoewel de structuur minder resistent is

Andre
0 x
nialaz
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 30/01/09, 23:09




par nialaz » 05/03/09, 22:24

Nou ...
Ik kan alles opnieuw doen omdat ik de mal heb gebroken tijdens het ontvormen.
: Cry: : Cry:

Feedback:
er was een reactie tussen de hars en mijn mal. Waarschijnlijk de verf die ik erop heb aangebracht en ondanks mijn 3 lagen was.
Heb ik de wax goed aangebracht?!
Vervolgens heb ik de verharder eigenlijk verkeerd gedoseerd omdat zelfs na 24 uur de eerste harslaag nog steeds pasta-achtig was of het was de reactie die de polymerisatie blokkeerde.

Het is dus niet erg overtuigend!
0 x
wazaibzh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 04/01/09, 18:07
Plaats: bretagne




par wazaibzh » 12/03/09, 18:37

Hallo Nialaz!
jammer dat je je mal kapot hebt gemaakt!
de reactie die je had kan afkomstig zijn van de verf die in direct contact komt met de hars... maar kan ook van de was zijn...
voor de eerste laag heb je vast een fout gemaakt in de percentages. voor polyester tussen 1% en 2% (katalysator) zou u de tijd moeten geven om de stratificatie uit te voeren.
pas je matlagen aan de grootte van de kamer aan en knip of scheur de hoeken om de stof over de randen te vouwen.
vóór het lamineren op een gelcoat moet het hard zijn, maar nog steeds een beetje plakkerig (geen vlekken op de vinger).
Voordat u een nieuw stuk maakt, moet u een test doen met uw product door het te lamineren op melamine of iets anders.
wat is je vloeibare was?
0 x
nialaz
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 30/01/09, 23:09




par nialaz » 12/03/09, 22:31

Hallo,

Ik heb de vloeibare was van Soloplast gebruikt.
Ik moet mijn mal opnieuw maken. Ik ben van plan de strategie te veranderen en in plaats van een polystyreenmodel te gebruiken, ga ik de parabolische vorm rechtstreeks in gips maken. Tijdens het aanbrengen van lagen zal ik bekisting rond deze vorm maken om mijn randen te maken.
Op deze manier kan ik het losmaken van de randen en dat van het parabolische oppervlak scheiden. En dus de inspanningen verminderen.
Het andere voordeel van het rechtstreeks maken van de gipsmal is dat deze steviger kan worden gemaakt dan voorheen.

Het probleem dat voor mij overblijft is dat van de hechting van het polyester aan het pleisterwerk wetende dat ik 3 lagen was had aangebracht. Ik ben daarom voorzichtig met de effectiviteit van het product of mijn methode (aanbrengen met een kwast en 1 uur drogen, polijsten en opnieuw aanbrengen met een kwast... 00 keer)

Op internet zag ik andere mensen die ondanks de hars en gelcoat dit hechtingsprobleem hadden ondervonden.
Ik zag het ook op de forum beeldhouwkunst (http://sculpture.forumactif.com/forum.htm) dat we waspasta of polyvinylacool kunnen gebruiken.
Wat denk je?
0 x
wazaibzh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 04/01/09, 18:07
Plaats: bretagne




par wazaibzh » 13/03/09, 17:45

is soloplast wax de w2?
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan pastawax!
aangezien je meerdere stukken moet trekken, verstevig je goed en voor de randen mogen ze niet haaks staan, maar lichtjes hellend om het ontvormen te vergemakkelijken.
als u verwijderbare malranden maakt, zorg er dan voor dat de hars de demontage niet blokkeert door infiltratie...
Gebruik acryl om het gips te verzadigen. omdat gips en zijn porositeit :?
voor het aanbrengen van de gelcoat moet de mal nikkel, glanzend, glad zijn... een druppel water moet erop kunnen rollen zonder door uw mal te worden geabsorbeerd.
plaats foto's van je mal!
Is de concentrator bedoeld voor het verwarmen van water?
0 x
nialaz
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 30/01/09, 23:09




par nialaz » 13/03/09, 23:00

Bedankt voor deze tips.

Het is eigenlijk voor het verwarmen van water en ook uit nieuwsgierigheid.

: Mrgreen:

Om het gips te verzadigen, raad je acryl aan...je hebt het over verf denk ik.?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 233-gasten